Developer Diary deel 5 - Guitar Hero: On Tour | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

In het vierde deel van de Guitar Hero: On Tour developer diaries vertelt Jeremy Ru o, lead designer van de game, over de visuals van Guitar Hero: On Tour.

Lees hier de eerdere developer diaries:

Developer diary deel 4Developer diary deel 3Developer diary deel 2Developer diary deel 1Of bekijk de Gamer.nl video waarin de PR Executive van Activision aan het woord is over Guitar Hero: On Tour en de werking ervan laat zien.

Ik heb het statement “graphics doen er niet toe in Guitar Hero' meerdere malen gehoord op het internet. Ik ben het eigenlijk oneens met deze uitspraak en ik denkt dat het eigenlijk wel een grote rol speelt in de game-ervaring van Guitar Hero: On Tour. Gelukkig had de game verschillende getalenteerde ontwikkelaars en artiesten die graphics hebben gemaakt die mooier zijn dan ik in elke andere DS game heb gezien.

Je vraagt je mi chien af waarom graphics zo belangrijk zijn voor Guitar Hero: On Tour, zeker omdat er geen “publiek” factor aanwezig is, in tegenstelling tot de consoleversies. Verra end genoeg heeft het antwoord iets van doen met het feit dat we geen levensgrote gitaar hebben om het spel mee te spelen op de DS. Deel van de magie van Guitar Hero is dat het je meeneemt naar een wereld van rock 'n roll waarbij je niet alleen gitaar speelt, maar ook een echte rockster wordt op een podium met een publiek. Op de DS kun je niet, zoals bij de consoleversies, met de gitaar in je hand staan (hoewel niets je tegenhoudt als je daar wel zin in hebt) dus moesten we een andere manier verzinnen om de speler toch in die magische wereld te krijgen. Ookal ben je gefocused op de kleurenknoppen die in het beeldscherm verschijnen, is het podium ook een belangrijk element dat je een rockgod laat voelen. Omdat de DS niet zo krachtig is als een next-gen console, hebben we heel veel aandacht geschonken aan de grafische mogelijkheden.

Het programmeurteam bij Vicarious Vision heeft diverse rendering technieken uitgeprobeerd voor de DS sinds de handheld op de markt is. Er was een techniek waarover sinds het begin is gesproken maar waar we nooit een geschikte game voor vonden om het uit te proberen. Door de unieke beelden van Guitar Hero, hadden we eindelijk de perfecte gelegenheid om deze nieuwe rendering technologie uit te proberen. De programmeurs gingen aan het werk en het resultaat was dat er meer polygonen dan ooit te voren mogelijk waren op de schermen van de DS. Dit zorgde ervoor dat onze artiesten zulke gedetailleerde en grafisch prachtige locaties konden maken. Maar de echte “wow” factor is terug te vinden in de personages.

De personages in Guitar Hero, heel stereotiep en 'over-the-top', zijn heel belangrijk voor de game. We hebben dus veel aandacht en tijd geschonken aan deze personen om de spelers een echte band te laten voelen. Door de nieuwe technologie konden we zeer veel details toevoegen…ik kon het de eerste keer dat ik het zag bijna niet geloven!

Het mooie wat je zult zien aan de personages, vooral als de camera close-ups maakt, is hoe gedetailleerd ze eruit zien en hoe dramatisch het effect is wanneer het licht op hun gezicht schijnt. Wonderlijk genoeg hebben de personages in onze DS game bijna evenveel polygonen als de personages van Guitar Hero op de PlayStation 2!

Met de verbeterde graphics van de personages, besloten we dat we twee nieuwe personages voor het Guitar Hero universum wilden maken. We hebben gekeken naar welke genres nog niet genoeg naar voren kwamen in Guitar Hero en besloten te werken op grunge en southern rock. Het grunge personage dat we bedachten was eigenlijk best snel gemaakt, maar we bleven VEEL te lang hangen op de naam. Bijna net zo lang als de gitaargrip voor de DS. We kwam op deze bada naam uit: Gunner Jackson. Ik wil hierbij afspreken dat ik het alleenrecht heb om deze naam op mijn eerstgeboren zoon te gebruiken!

De naam voor de souther rock dame was er eerder dan haar uiterlijk. Op de een of andere manier bemoeide iedereen zich met haar naam en wilden we dat ze perfect uit de bus zou komen. Uiteindelijk werd het Memphis Rose. Samen met eerdere personages en de terugkeer van Pandora hadden we een prima lijst.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou