'Deus Ex was oorspronkelijk veel groter' | Gamer.nl

'Deus Ex was oorspronkelijk veel groter' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Het ontwikkelingsteam wilde onder andere de stad Montréal als omgeving in het spel opnemen. "Er waren zeker plannen om de stad in het spel te zetten. Een van de meest bijzondere plaatsen binnen de stad is de wijk Plateau, die bekend staat vanwege de zogenaamde triplexbouwstijl."

Montréal bleef niet alleen bij tekeningen, er was ook een volledig speelbare omgeving. "In de concept art hebben we nagedacht over hoe de stad er over twintig of dertig jaar uit zou zien. Eenmaal ontwikkeld liepen we rond en het voelde heel erg speciaal aan; de architectuur zoals het er was, is nog nooit eerder in een spel gemaakt."

Volgens hoofdontwerper Frank Lapikas waren er nog veel meer locaties gepland. "Upper Heng Sha was al volledig gebouwd, maar nooit afgerond. Er waren aan het begin van het project ook nog plannen om India te maken, maar tijdens het ontwikkelen bleek dit veel te veel werk te zijn."

Ikea

Het meeste werk zat volgens Jacques-Belletête in de details van de locaties. Mede hierdoor was het binnen de ontwikkelingstijd onmogelijk om nog meer levels te creëren. "We zouden een complete Ikea-catalogus kunnen vullen met alle meubels die we gemaakt hebben voor het spel. Ik zou mijn opdrachtgevers moeten bedanken voor al die tijd die ik heb mogen besteden aan het ontwerpen van stoelen, krukjes en ku ens."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou