Nieuws
Detroit: Become Human

Detroit: Become Human en Heavy Rain komen naar Epic Games Store

Ook Beyond: Two Souls komt beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Quantic Dream brengt zijn games, waaronder Detroit: Become Human, naar pc via de Epic Games Store.

Naast het vorig jaar op PlayStation 4 verschenen Detroit komen ook Heavy Rain en Beyond: Two Souls naar het platform. Laatstgenoemde twee games zijn van originele PlayStation 3-spellen. Alle drie de games zullen een jaar exclusief via de Epic Games Store verkrijgbaar zijn voordat ze ook op andere digitale winkels op pc kunnen verschijnen.

Co-CEO Guillaume de Fondaumiere bedankt Sony en is "dankbaar voor twaalf fantastische jaren van samenwerken met Sony Interactive Entertainment, en alles dat ze ons hebben laten maken en produceren". Guillaume laat weten dat Quantic Dream door deze zet hun games naar een grotere doelgroep kan brengen.

De drie games staan allemaal bekend om de nadruk op het narratief. De spellen zijn gevuld met allerlei momenten waarop spelers tijdig knoppen in moeten drukken of hun controller moeten bewegen. Een precieze release voor de games op de Epic Games Store is nog niet bekend; het is alleen duidelijk dat de spellen ergens dit jaar verschijnen.

Detroit: Become Human

Dit artikel delen:

Lees meer

Mutant Year Zero verschijnt in juni op Switch Zelda-game Cadence of Hyrule, Cuphead, Vlambeer Arcade en meer naar Switch
21

Reacties op: Detroit: Become Human en Heavy Rain komen naar Epic Games Store

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 21 maart 2019 09:23
    Waarom hebben we nog niets gelezen over hoe de Epic gamestore je steam profiel scanned en opslaat. En er zogenaamd 'niets' mee doet volgens epic?

    Maar OT: Detroid is echt een dikke game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 21 maart 2019 10:36
    @casualkiller Omdat het helemaal niet interessant is? En Epic doet er ook niets mee, pas als jij aangeeft dat je de boel wilt importeren, dan pas wordt er de benodigde informatie verstuurd (waar Epic dan verder ook niets mee doet anders dan de koppeling voor steam voorzien).
    Het is heel normaal voor een hoop applicaties om configuratiefiles in te lezen van andere applicaties (om instellingen etc over te nemen). Enuh, als het zo'n probleem is, dan is het alsnog Valve die het probleem veroorzaakt, die slaat dus blijkbaar al die informatie niet versleuteld op.
    Het is gewoon van een mug een olifant maken, er is helemaal niets ernstigs aan de hand wat betreft die configuratiefile die door Epic overgenomen/uitgelezen werd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 maart 2019 11:19
    @SuperDre Epic heeft helemaal niets in mijn steam bestanden te zoeken.

    En het is Epic die aangeeft dat de info versleuteld is, maar in realiteit gewoon met een hex-editor te bekijken.

    En "epic doet er niets mee" jesus ik wou dat ik zo naïef kon zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 21 maart 2019 12:02
    @casualkiller We zijn allemaal onderdeel van Big data van bedrijven, of we het nu willen of niet, hoe actiever je bent online hoe meer er verzameld is, encrypted of niet. Hier zijn sinds vorig jaar veel meer regels aan verbonden. Als jij hier zo erg een probleem mee hebt dan zou je toch je PC van het internet moeten koppelen of diensten zoals Epic Games niet afnemen. Dat heeft trouwens niks met naïef zijn te maken. SuperDre heeft een goed punt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 maart 2019 12:36
    @Paxopoxo Dus moet je het maar allemaal laten gebeuren? Mag je er niet over discussiëren ? Ik vind het zorgelijk. Het afdoen als och iedereen doet het dus het is prima vind ik zo een slap argument.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 21 maart 2019 13:07
    @casualkiller Je hebt het er onderhand onder elke artikel over, je mag er best over discussiëren, tuurlijk, en dat gebeurd dan ook en je mag er over vinden wat je zelf wilt. Zoals ik al zei, Als jij hier zo erg een probleem mee hebt dan zou je toch je PC van het internet moeten koppelen of diensten zoals Epic Games niet afnemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 maart 2019 13:33
    @Paxopoxo Dat SuperDre een goed punt heeft sluit niet uit dat CasualKiller ook een goed punt kan hebben.
    Ik vind het persoonlijk vreemd dat we dit soort dingen gelaten accepteren en toestaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 21 maart 2019 13:55
    @fonsrutte Ik zeg ook nergens dat hij dit niet heeft, ik geef enkel en alleen weer in mijn reacties dat we er helaas tegenwoordig niet aan ontkomen en dat offline leven het enigste is wat je er echt aan kan doen (wat als gamer nagenoeg bijna onmogelijk is). Wat ik hier van vind laat ik buiten beschouwing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 maart 2019 13:28
    @SuperDre Ik ben het met CasualKiller eens dat je dit niet zomaar toe moet staan. Sterker nog ik denk dat tegens de AVG is.
    Het werkt namelijk anders dan je denkt. De Epic launcher harvest die gegevens van Steam zonder jouw toestemmnig en zet het in een lokaal bestand, pas als je toestemming daartoe geeft worden deze gegevens verstuurd naar de servers van Epic. Dit is mijns inziens echt niet de manier waarop dit hoort te werken, uiterst klantonvriendelijk.
    “We only import your Steam friends with your explicit permission. The launcher makes an encrypted local copy of your localconfig.vdf Steam file. However information from this file is only sent to Epic if you choose to import your Steam friends, and then only hashed ids of your friends are sent and no other information from the file.”
    Bron: https://culturedvultures.com/epic-games-store-steam-data/
    Dat is toch al een iets grotere mug, zeg maar te grootte van een hyena.
    Het is ook iets anders dan configuratiebestanden uitlezen, dit gaat om pure gebruikersdata.
    Daarbij heb je wel een punt dat het ook niet zo slim opgezet is van Valve, dat iedere andere applicatie dit kan uitlezen is op zijn zachtst gezegd erg slordig.
    Maar het kan toch niet zo zijn dat als de buurman zijn voordeur open laat staan het geoorloofd is om naar binnen te lopen en zijn huis leeg te halen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 maart 2019 14:01
    @fonsrutte we zijn het wellicht niet al te vaak eens, maar dit is precies zoals ik het ook zie.

    Als ik Paxopoxo of SuperDre nu vraag om even al zijn gegevens hieronder te posten, sofinummer, bankgegevens, adres, lijsten met games, logins, cachegegevens etc etc zal hij ook zeggen, ja DAG! ik ben gekkie henkie niet.

    Maar als bedrijven het van je computer afschrapen is het 'OK!' en ontkom je er niet aan (een beetje computertechneut weet wel wat te blokkeren op zijn computer hoor.. )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 21 maart 2019 14:16
    @casualkiller Lekker bezig, voor andere mensen praten. Siert je niet. Al helemaal omdat je niet eens weet wat ik van dit onderwerp vind. Hier heb je vaker een handje van, belachelijk in mijn ogen. Hou mij er A.U.B. buiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 21 maart 2019 14:25
    @Paxopoxo als jij er niet bij betrokken wilt raken moet je ook niet reageren op hem. Ga je kritiek op iemand anders geven moet je dat ook zelf tegen kunnen op het moment dat ze het naar jouw doen.

    Ik vind wel dat je een kinderachterlijk reactie geeft dat ie dan zijn pc van het internet moet afsluiten dat is een hele slechte argumentatie die je daar geeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 21 maart 2019 14:30
    @armilo-theus Dat mag jij vinden. Wanneer jij een product afneemt van een bedrijf zoals google/microsoft/sony/epic games ga je gewoon akkoord met van alles en nog wat. Dit staat beschreven in hun ''terms and conditions''. Niemand leest dit bijna.

    Ik vind dit ook een slechte gang van zaken en wil ook niet dat mijn gegevens op straat liggen door een hack zoals toen bij Sony. Ik heb hier boven bewust niet mijn mening gegeven, puur en alleen omdat ik het wilde hebben over dat het tegenwoordig alleen maar gaat om Big data, en het verkopen / opslaan er van.

    Daarnaast zeg ik niet dat ik niet betrokken wil worden in deze discussie. Ik geef enkel en alleen aan dat ik het belachelijk vind dat Casual voor mij praat terwijl hij, hiervoor, niet weet wat mijn mening is over dit onderwerp.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 maart 2019 14:48
    @Paxopoxo oh boohoo ik praat niet voor jou , zo belangrijk ben je niet, ik doe enkel een hypothetische stelling. maar post gerust je gegevens hier dan, je geeft je mening al op het moment dat je typt of reageert op mij, je moet toch zo nodig mijn mening verdedigen met 'iedereen doet het' ? Uitdelen maar niet kunnen ontvangen. verschuilen achter een TOS

    Ik vind het belachelijk dat jij überhaupt op mij reageert!!!

    (kijk zo maak je een discussie monddood en belachelijk.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 21 maart 2019 14:59
    @casualkiller ''Als ik Paxopoxo of SuperDre nu vraag om even al zijn gegevens hieronder te posten… zal hij ook zeggen, ja DAG! ik ben gekkie henkie niet.'' en ''Maar als bedrijven het van je computer afschrapen is het 'OK!' en ontkom je er niet aan''

    Juist. En dan praat je niet voor mij? Tuurlijk. Je bent duidelijk op je teentjes getrapt en deze discussie gaat al helemaal de verkeerde kant op. Zoals ik zei '' ik het wilde hebben over dat het tegenwoordig alleen maar gaat om Big data, en het verkopen / opslaan er van.''

    Niet of het goed is, slecht is, wat ik er van vind. Maarja, neutraal bestaat niet op Gamer.nl. Ik moet er gelijk iets van vinden en al helemaal als het tegen de haartjes in gaat van sommige dan is het "kinderachtig" en gaat men voor een ander praten. Onze meningen blijken ook nog eens hetzelfde te zijn… "Ik vind dit ook een slechte gang van zaken en wil ook niet dat mijn gegevens op straat liggen ". Maarja…

    Fijne dag nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 maart 2019 15:13
    @Paxopoxo ok doei

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 21 maart 2019 16:57
    @Paxopoxo 👌 maar zo komt het voor mij over. Kan gerust aan mij liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 maart 2019 14:41
    @casualkiller Nog iets waar we het over eens zijn: Detroit is een topgame

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 21 maart 2019 14:38
    Iedereen loopt wel te zeiken, maar vergeet het volgende.

    70/30 vs 88/12

    (65/35 zelfs met Unreal Engine)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 21 maart 2019 16:58
    @TheDeeGee wat zijn die nummers. Specifieker aub.