Nieuws
Fallout 76

Details toekomstige Fallout 76-content onthuld

Dataminers maken nieuwe informatie bekend

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Gisteren is er een nieuwe update uitgebracht voor Fallout 76. Een aantal dataminers heeft nu veel nieuwe details over de toekomstige content van het spel gevonden. Deze zijn op Reddit geplaatst.

Een groep dataminers heeft veel nieuwe informatie bekendgemaakt over toekomstige content voor Fallout 76. De bestanden van het spel onthullen details over een echte Sheepsquatch, de Ever Upwards-verhaallijn, nieuwe Perk-kaarten en meer. Reddit-gebruiker TheGeminaii heeft alle vondsten op een rijtje gezet en deze geplaatst op de Fallout 76-Subreddit

Ten eerste beweren de dataminers dat spelers binnenkort een echte Sheepsquatch tegen kunnen komen in Fallout 76. Het legendarische monster werd begin deze maand geïntroduceerd in de Lying Lowe-verhaallijn, maar dit bleek een Assaultron-robot te zijn die zich voordeed als het beest. De echte Sheepsquatch moet een eindbaas zijn in het nieuwe Free Range-evenement en krijgt vier soorten aanvallen. Ook is er een afbeelding opgedoken van het monster.

De Ever Upwards-verhaallijn werd al eind februari aangekondigd, toen Bethesda haar plannen bekendmaakte voor de uitbreidingen van Fallout 76. In de nieuwe verhaallijn, die 7 mei moet verschijnen, moeten spelers stijgen door verschillende rangen van de Pioneer-scouts. Dagelijks zijn er twee nieuwe activiteiten om te voltooien en er kan worden meegedaan aan het Campfire Tales-evenement. Dit evenement heeft veel weg van het spel Dungeons and Dragons. Bovendien zeggen de dataminers te weten dat er een pijl en boog wordt toegevoegd als wapen.

Fallout 76

In de bestanden van Fallout 76 zijn ook tien nieuwe Perk-kaarten gevonden. Welke bonussen of vaardigheden deze kaarten geven is nog niet bekend, maar uit de geanimeerde afbeeldingen kunnen deze deels worden opgemaakt. Zo suggereert de Walking Arsenal-kaart dat spelers meer items bij zich kunnen dragen en kunnen spelers wellicht hoger of verder springen door middel van de Frog Legs-vaardigheid.

De details op Reddit onthullen verder informatie over het verhaal van het Arktos Pharma-lab, de Nuclear Winter-modus en Vault 94 en 96.

Gisteren werd Wild Appalachia Patch 8.5 uitgebracht voor Fallout 76. De update voegt onder andere de ProSnap Deluxe Camera toe, waardoor spelers nog makkelijker foto's kunnen nemen, van hun avonturen in de online wereld van het spel, dan voorheen. Daarbij hebben spelers nu de mogelijkheid om foto's van locaties af te strepen van een bucketlist. Ook worden er twee reparatiesets geïntroduceerd, waarmee items gerepareerd kunnen worden zonder dat dit extra materialen kost.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mortal Kombat 11 biedt vier open botbreuken ieder kwartier American football-spelers hebben nieuwe Call of Duty al gespeeld
24

Reacties op: Details toekomstige Fallout 76-content onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TheChief

    • 24 april 2019 12:12
    Dit "spel" is echt een schande en een duidelijk voorbeeld voor alles wat er mis is met de games industrie aangaande de hebzucht van CEOs. Ben benieuwd of Bethesda hier nog iets over gaat zeggen tijdens de aanstaande E3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 24 april 2019 12:43
    @TheChief dit spel kan naast Anthem aan de wall of shame komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 24 april 2019 14:10
    @StormFox yep ik heb het nog lang geprobeerd om te spelen en die updates hebben wel wat foutjes eruit gehaald maar er is gewoon geen zak aan helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 24 april 2019 14:44
    @TheChief Leg mij eens uit waarom dit spel een "schande" is? Ik speel het nog steeds dagelijks en zodra er een nuke word gelanceerd of de imposter sheepsquatch word opgeroepen lijken alle spelers op de server samen te komen.

    Ik kijk vooral erg uit naar de updates en de laatste updates houden het interessant

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 24 april 2019 15:03
    @Ryme Ik zou zeggen zoek maar op YouTube naar Bethesda Fall Out 76 fuck ups, je zal een lijst van 10-12 zaken vinden waar Bethesda ernstig de fout is ingegaan. Sommige zaken zijn zelfs zo erg dat het bedrijf nog wel eens strafrechtelijk vervolgd zou kunnen worden.

    De twee belangrijkste zaken daarvan zijn 'opzettelijk incorrecte reclames (the canvas bag people!)' en 'het niet goed beschermen van persoonlijke gegevens van klanten'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 24 april 2019 15:34
    @TheChief Het is wel frappant dat Ryme zijn directe ervaring vertelt met deze game, dus ervaring uit de eerste hand, en jij dat tegenspreekt met een YT-filmpje, dus een ervaring van iemand anders die je totaal niet kent.
    Daarbij zijn de makers van dergelijke filmpjes vaak alleen maar uit op één ding en dat is zoveel mogelijk views en likes, niet om daadwerkelijk te vertellen hoe het zit. Fallout 76 bashen is nu eenmaal hip, er springt dus een hele lading van dat soort gasten in om views te krijgen.
    Ik zeg daarmee niet dat YT-filmpjes allemaal onzin zijn (of dat Fallout 76 stiekem toch een hele goeie game is), maar vele zijn nogal behoorlijk overdreven en wellicht nog onbetrouwbaar ook gezien hun motivaties.
    Ik heb dan eerlijk gezegd nog meer vertrouwen in de comment van Ryme.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 24 april 2019 20:03
    @fonsrutte Kritiek leveren is dus bashen? Ik hoef de game niet gespeeld te hebben om false advertizing en sloppy business practises te herkennen.

    Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die de game dan wel de publisher een warm hart toedragen na de 2 zaken die ik hier boven al genoemd heb en die waarschijnlijk tot justitiële vervolging van Bethesda gaan leiden (wat waarschijnlijk afgekocht gaat worden via een 'we zijn niet schuldig maar om er maar vanaf te zijn betalen we bedrag x' regeling).

    En dat zijn dan nog de zaken die helemaal los staan van de staat van de game zelf. Want er is nog de onacceptabele technische staat van de game gedurende de launch zelf, om nog maar te zwijgen over ellenlange lijsten van door Bethesda gebroken beloftes.

    Mensen vergeten en vergeven veel te gemakkelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 24 april 2019 20:03
    @TheChief Heb genoeg video’s voorbij zien komen maar vaak word het klakkeloos overgenomen en overdreven neergezet om views en likes te generen.
    Ten eerste konden gebruikers berichten van andere inzien. Is niet netjes maar het is niet alsof er creditcard gegevens of wachtwoorden zijn gestolen. Het is niet alsof ze je gegevens hebben doorverkocht aan een ander bedrijf (Facebook)
    Ten tweede het nylontas fiasco; ik denk niet dat er mensen wakker hebben gelegen omdat de tas bij de special edition niet van canvas was want het werd pas 2 weken na de release opgemerkt. Geen goede zet van Bethesda maar vervolgens zijn ze daarna wel bereid om alsnog canvas tassen te laten maken. Hadden ze het vanaf het begin goed gedaan had het ze een stuk minder geld en reputatie gekost. Persoonlijk hadden de tassen er niet eens voor mij part en niet bij gehoeven. Het ging mij meer om de helm en de poster.

    Maar dan de video’s die je niet zult zien/kijken: bijna wekelijke updates met verbeteringen aan de servers en bugfixes en het verwijderen van exploits. Gratis DLC met nieuwe plaatsen, nieuwe verhalen, nieuwe missies, nieuwe vijanden, nieuwe wapens, nieuwe mechanieken. Verhalen die worden verteld door andere middelen dan bewegende beelden. Easter eggs. Random encounters.

    Het is jammer maar mensen die klagen schreeuwen het hardst

    Natuurlijk is het spel niet perfect maar het is ook zeker niet zo slecht als dat de meeste mensen zeggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 25 april 2019 08:31
    @Ryme 'Ten eerste konden gebruikers berichten van andere inzien. Is niet netjes maar het is niet alsof er creditcard gegevens of wachtwoorden zijn gestolen. Het is niet alsof ze je gegevens hebben doorverkocht aan een ander bedrijf (Facebook)'

    Iemand op Reddit heeft letterlijk laten zien dat hij adresgegevens, creditcardgegevens, bankrekeningnummers etc van andere gebruikers kon inzien. Het ging dus echt wel wat verder dan enkel de inhoud van de berichten van andere mensen.

    Ik vind ook dat je veel te gemakkelijk voorbij gaan aan de canvas bag perikelen. Je weinig kritische houding verbaast me echt. Je betaalt 200 Euro voor een collector's edition en er wordt gewoon niet geleverd wat er beloofd is, hoe kan je dan je schouders ophalen en denken 'moh 't zal me wat'.

    Bethesda is hard bezig de nieuwe EA te worden: Hun games worden vernaggeld door microtransacties en ze liegen en bedriegen erop los dat het een lieve lust is. Ik huiver bij de gedachte wat de volgende Elder Scrolls game gaat brengen. Bethesda was altijd al een zeer matige studio als het ging om de mate van afwerking van hun games, maar als je dat combineert met CEOs die enkel denken in termen van 'earning all the money in the world' dan is dat een recept voor een potentiële ramp.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 25 april 2019 13:57
    @TheChief Laat eens 'letterlijk' zien welke gebruiker of post dat is dan want ik kan er niks over vinden op Reddit enkel een gebruiker die het gebruikt heeft in z'n titel maar er verder niet op ingaat. https://www.reddit.com/search?q=bethesda%20customer%20leak

    Het feit alleen al dat je gelijk gelooft wat een Youtube video je vertelt zegt mij eigenlijk al genoeg. Misschien moet je daar eens kritischer naar kijken.

    Ik krijg een tas om de helm in te doen zoals beloofd, leuk hoor, alleen van een andere stof, meh… Alsof ik die mee ga nemen op vakantie ofzo. Die helm staat mooi bij m'n collectables stof te verzamelen. Ik heb de collector's edition gekocht enkel voor de helm en het spel. Zou het ook zelf kunnen maken maar dat had me meer geld en tijd gekost.

    En natuurlijk wilt een bedrijf geld verdienen, gamedevelopers moeten ook hun brood verdienen. Als het ze echt enkel om het geld ging waren ze wel gestopt met updates, zouden ze geld vragen voor DLC, hadden ze niet alsnog canvas tassen laten maken op eigen kosten, hadden ze er wel voor gezorgd dat je atoms alleen maar kon kopen met echt geld. Bijna elke game van de afgelopen jaren heeft betaalde DLC en/of microtransacties.

    Ik wil niet zeggen dat Bethesda of Fallout 76 perfect is, verre van. Maar om alleen iets te haten om enkel wat je gezien hebt op YouTube vind ik wel fout. Maar elke persoon maakt weleens fouten; de webdeveloper bij Bethesda, de persoon die voor een andere stof tas heeft gekozen, m'n moeder die dacht dat ze een slimme jongen heeft opgevoed, zelfs m'n vriendin die voor mij heeft gekozen…

    Maar als jij er echt niet van kan slapen dat, niet jij zelf, maar andere mensen een andere soort stof tas hebben gekregen dan zou ik toch iets kritischer naar jezelf kijken en je afvragen waar je je nou echt om druk maakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 25 april 2019 14:44
    @Ryme quote: Het feit alleen al dat je gelijk gelooft wat een Youtube video je vertelt zegt mij eigenlijk al genoeg. Misschien moet je daar eens kritischer naar kijken.

    Ik begin over Reddit en jij haalt YT erbij, bovendien insinueer je nu allerlei zaken zoals dat ik maar 1 video zou hebben gekeken zonder een cross reference met andere bronnen. Niet echt correct en netjes lijkt me. Ik ben scheikundige, bronnen vergelijken is zo'n beetje integraal onderdeel van m'n werk.

    Quote: En natuurlijk wilt een bedrijf geld verdienen, gamedevelopers moeten ook hun brood verdienen.
    A: Ik heb nergens gezegd dat ik developers hun paycheck misgun, enkel dat geld verdienen niet acceptabel is als dat gebeurt met scummy business tactics zoals Bethesda die heeft laten zien.

    Quote: Bijna elke game van de afgelopen jaren heeft betaalde DLC en/of microtransacties.
    A: ………………………………en dat is een reden om dan maar te stoppen met het bekritiseren van het concept? Of om de game toch maar te kopen onder het motto 'we kunnen er toch niks aan doen'?

    Vote with your wallet man!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 25 april 2019 16:35
    @TheChief Ben je niet zelf begonnen over dat ik moet gaan zoeken op YouTube of heb ik dat verkeer gelezen? Vervolgens heb je het over een post op Reddit maar als ik op Reddit zoek vind ik er niks over. Is het dan zo vreemd dat ik geloof dat je al je informatie van YouTube hebt gehaald als je daar als eerste naar refereert?

    Ik heb ook nergens gezegd dat je de developers het geld misgunt maar je misgunt wel het bedrijf dat de developers hun loon uitbetaalt.
    Ik vraag me ook af wat je bedoelt met 'scummy business tactics' bedoelt want als je hiermee doelt op de tas bij de collectors edition; ik denk dat niemand de CE heeft gekocht enkel voor de tas.

    En je mag best doorgaan met het bekritiseren van het DLC/microtransactie concept, dat is helemaal aan jou natuurlijk. Ik geef alleen aan dat Fallout 76 niet de enige is en als daardoor een spel 'vernaggeld' is dan zijn bijna alle games niet meer te spelen.

    Ik heb overigens geen spijt van mijn aankopen. Ik heb me al 6 maanden vermaakt met FO76 en gezien de komende updates zal dat nog wel een aantal maanden langer worden waar ik bij andere games al binnen een maand heb uitgespeeld.

    Money well spend ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 24 april 2019 14:12
    Nieuwe content, gratis geen Black ops pass van 50 euro en mensen blijven “shame” en zeuren.

    Het is zeker populair om een hater te zijn tegenwoordig, dont like it? Dont play it!

    De nieuwe content is prima, bugs worden opgelost, maar laten we vooral hameren op ouwe koeien die al 15 keer uit de sloot zijn getrokken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 24 april 2019 15:07
    @Krytuun Of je kan ook, 't is maar een idee, eens wat kritischer worden en niet alle crap die een bedrijf je in de maag splitst voor zoete koek slikken.

    No offense maar mensen met jouw attitude zijn de reden dat bedrijven zoals Bethesda dit soort stunts uit (kunnen) blijven halen.

    En wel ironisch dat je zelf begint over 'ouwe koeien die al 15 keer uit de sloot zijn getrokken' terwijl jezelf kritiek van anderen af doet als hating. Wat zo'n beetje de oudste en meest achterhaalde manier is om onderbouwde kritiek in een hoek te zetten en af te doen als onzin.

    Prima als jij deze game leuk vindt, maar dat maakt het objectief gezien nog steeds een gammele game die qua engine en gameplay elementen weinig doordacht in elkaar steekt en overduidelijk in elkaar gezet om te cashen op de Fall Out naam door middel van microtransacties en andere zeer discutabele designbeslissingen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 25 april 2019 02:08
    @TheChief jij doet alsof je kritiek levert door elk yt filmpje als een gerechtelijk stuk ye behandelen.

    Er zijn genoeg mensen die de game daadwerkelijk spelen, genoeg mensen die zoals ik 125+ uur hebben gespeeld.

    Zoals Fonsrutte hierboven al beschreef: yt draait om 1 ding: views. Views levert geld op, en negatieve clickvait filmpjes leveren daarbij een grote rol.

    Elke keer opnieuw beginnen over een tas beginnen wat al opgelost is, een lek dat na 1 dag gedicht was, een bug dat als is opgelost, hou toch op!

    Mensen vinden het populair om te zeuren of iig bij “the community van youtube” te horen.
    Je mag niet van een mening spreken als je zelf bar weinig ervaring met het product hebt.

    Jij trekt dat de “kritisch” kaart. Je mag kritisch zijn over iets waar je ervaring mee hebt. Maar het is algemeen bekend dat haten de overhand neemt en dat kritisch zijn er steeds minder mee te maken heeft. Yt is niet meer onafhankelijk zoals ze zelf beweren, het is selectief brengen van informatie en de goeie dingen weg filteren zodat het beeld dat geschetst wordt 100x erger is dan het werkelijke resultaay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 25 april 2019 08:39
    @Krytuun Je mag kritisch zijn over iets waar je ervaring mee hebt.

    Dit is echt het meest onzinnige argument dat ik ooit gehoord heb, sorry. Je hoeft niet directe ervaring met iets te hebben, je kan je inlezen in artikelen gemaakt door diverse bronnen zodat je een evenwichtig beeld kunt opbouwen.

    Er zijn honderden artikelen, video's van gameplay sessies etc waarin mensen heel direct en netjes laten zien wat de problemen van deze game zijn. Er zijn reviews van de game geweest die werkelijk vernietigend waren, ook van gerenommeerde sites. Er zijn waslijsten gemaakt van alle blunders die Bethesda heeft gemaakt, van alle beloftes die ze hebben gebroken etc. Dit alles is verifieerbaar en traceerbaar.

    Maar goed, verder vervolg van deze discussie lijkt me niet echt nuttig omdat je kritiek van anderen al weer af doet als 'gezeur' etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 25 april 2019 11:52
    @TheChief Ken je "eens een dief altijd een dief"?

    Je kan geen constructieve kritiek leveren want je berust jouw kritiek enkel op youtube.

    Wat jij zegt: "Dit is echt het meest onzinnige argument dat ik ooit gehoord heb, sorry. Je hoeft niet directe ervaring met iets te hebben, je kan je inlezen in artikelen gemaakt door diverse bronnen zodat je een evenwichtig beeld kunt opbouwen. "

    Dat gebeurd dus niet, je bent kortzichtig, daarnaast zijn er ontzettend veel updates geweest, Fonsrutte noemde dit ook en ik heb dit in het verleden ook al meer maals aangehaald.

    Elke week is er een inside the vault, waarin bethesda een weekly update geeft. Hierin worden nieuwe content plannen, features, updates, fixes etc besproken.

    Wat jouw youtube kanalen vertellen is een kortzichtig eenzijdig verhaal. Kritiek geven is prima, maar je moet dan ook alles benoemen, en niet echter selectief het toxic eruit pakken en dat spuwen.

    Jij hebt echter geen eigen ervaring, je berust alles op de mening van andere en noemt dat dan kritiek

    Weet je nog wat ik net vroeg? eens een dief? Jij kijkt niet waar de game en dus bethesda tot nu toe is gekomen, wat ze tot nu toe allemaal wel gefixed hebben.

    Jij springt bij elk artikel weer op de hate train om effe alle ouwe koeien te komen brengen, zonder enige kennis te willen nemen van de fixes, of ze gemakzuchtig weg laat.

    Dan komt vervolgens je laatste allinea:

    "Maar goed, verder vervolg van deze discussie lijkt me niet echt nuttig omdat je kritiek van anderen al weer af doet als 'gezeur' etc."

    Jij kan het niet hebben dat andere mensen er wellicht iets meer verstand van hebben dan jij, dus wil je de discussie maar beeindigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 25 april 2019 13:22
    @Krytuun
    Laten we het er op houden dat ik gewoon niet zo vergevingsgezind ben als consument zoals jij blijkbaar wel bent. Als een bedrijf mij een loer probeert te draaien stem ik met mijn portemonnee en koop ik hun produkt niet, het beroemde 'Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken'.

    Mijn taalgebruik in deze discussie is keurig, ik ben nergens aan het flamen. Het heeft dan weinig nut verder te praten als je onderbouwde kritiek opnieuw afdoet met termen als 'hate train', 'toxic' etc. We worden het toch niet eens over eender welk aspect van de game lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 24 april 2019 14:58
    Was behoorlijk teleurgesteld in de Burrows dungeon maar dat kwam omdat ik zelf de verwachting had dat het een dungeon zou zijn zoals in WoW. Ik hoop dat Vault 94 en 96 wel instanced dungeons zijn.
    Verder kijk ik uit naar patch 9 waar je meer vrijheid krijgt in het bouwen en de legendary vendor die in mei zou moeten uitkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 24 april 2019 15:05
    @Ryme Speel jij het alleen of met vrienden? Ik vind het persoonlijk namelijk al snel saai worden in je eentje zonder npc's. Voor mij i dit deel daardoor toch echt wel minder dan ik verwacht had:/