Desperados preview | Gamer.nl

De Wild Wild West is een veelgebruikt thema voor films en boeken, maar qua games is het een dood genre. Het heeft eigenlijk ook nooit echt geleefd. Sporadisch kwam er een game uit, zoals Outlaws of Freddy Pharkas Frontier Pharmacist Dust. Nu komt er weer eentje aan, en wel Desperados - Wanted Dead or Alive.

Desperados is een squad-based tactical combat game. Het is erg goed te vergelijken met Commandos, alleen dan speelt het zich nog een aantal jaartjes eerder af. In deze game krijg je zes karakters tot je beschikking, die allemaal verschillende kwaliteiten en eigenschappen hebben die je moet combineren om alle mi ies tot een goed einde te brengen. De hoofdpersoon is niemand minder als John Cooper, een fictief persoon. Hij is op jacht naar El Diablo, tevens de bad-guy van deze game. Het begint met de opdracht om een aantal bandieten te vangen die een trein overvallen hebben. De spoorwegen betalen je daar genoeg voor. Helaas valt El Diablo buiten het schot, maar is ene Sanchez, ook geen aardig jochie, de l*l. Vanaf dat punt gaat Sanchez je team versterken om El Diablo te vangen.

El Diablo krijgt het dan voor elkaar om Cooper te beschuldigen van een moord, en het is dan zijn taak om zijn naam te zuiveren en El Diablo te pakken te krijgen.

Ook in dit spel kun je natuurlijk weer op vele manieren te werk gaan. Je kunt alle bewakers direct uitschakelen door ze overhoop te schieten, ze voorbij te sluipen, of ze van achteren besluipen en opbergen. Evenals in Commandos hebben de tegenstanders een line of sight, alleen zullen ze dit keer nog slimmer zijn. Zomaar van achteren besluipen is erg lastig.Sam is the explosives expert. A twelve-shot rifle serves as his primary weapon, but his other functions are more useful. The stick of TNT he carries can be thrown quite effectively, and he can carry a barrel of gunpowder if you find one. Any zero body count mi ion is a bust without Sam, because he is the character that can tie up unconscious guards. Sam's last skill involves a snake that he carries in a bag. Laid on the ground it can either distract enemies on foot (they shoot at it), or scare a horse (who throws his rider off).Voor de rest van de informatie surf je natuurlijk naar CGO.