Design director onthult Call of Duty: Infinite Warfare-details | Gamer.nl

Design director onthult Call of Duty: Infinite Warfare-details | Gamer.nl

Er is nieuwe informatie over de campaign van Call of Duty: Infinite Warfare verschenen. Design director Jacob Minkoff gaf meer details over de aankomende shooter in een interview met Forbes.

“Je gaat verschillende soorten gevechten in de lucht aan gedurende de campaign”, vertelt Minkoff. “Er zijn open arena’s waar spelers de vrijheid hebben om in alle richtingen te vliegen, waar je het gevecht aangaat tegen grote luchtschepen en vijandelijke vechters. Ook zijn er spannende on-rails aanvallen.” Spelers besturen de Jackal, waarmee ook optionele mi ies kunnen worden ontdekt. Dit hint naar een grotere wereld dan eerder beschikbaar was in Call of Duty-games.

In het interview vertelt Minkoff ook over de gevechten in de ruimte tu en soldaten en de gadgets die worden gebruikt om de gewichtsloze omgevingen te kunnen navigeren. “Als SCAR, een soldaat getraind om in de ruimte te vechten, moet je gebruik maken van een grapple en RCS thrusters op je ruimtepak. Hiermee kan je snel grote ruimtes doorkruisen en beschutting zoeken. Wanneer je een gunstige positie hebt gevonden, gebruik je mag-boots om jezelf op oppervlakken vast te zetten ongeacht de oriëntatie hiervan.”

Na de publicatie van het interview werd op Twitter geklaagd over de manier waarop spelers zicht voortbewegen. Infinity Ward reageerde al snel dat de beweging vergelijkbaar is met die uit Call of Duty: Black Ops 3.

Het volledige interview is te lezen via de website van Forbes. Call of Duty: Infinite Warfare wordt op 4 november uitgebracht op Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou