Nieuws
Assassin's Creed Valhalla

Derde uitbreiding voor Assassin's Creed Valhalla mogelijk in ontwikkeling

Mogelijk speelt een meteoor een rol

Geschreven door Michel Musters op
Er wordt mogelijk gewerkt aan een derde uitbreiding voor Assassin's Creed Valhalla.

YouTuber j0nathan heeft de code van Valhalla er op nageslagen en dat ontdekt. Hij vond een code met daarin 'DLC_EXP3_Meteor' verwerkt, waarbij dezelfde schrijfwijze wordt gebruikt als de eerste twee, nog uit te komen uitbreidingen. 

Over de inhoud van deze mogelijke derde uitbreiding is nog niets bekend, maar het woord 'meteor', oftewel 'meteoor', doet vermoeden dat er een meteoor in de spelwereld van Valhalla stort en dat dit een nieuw avontuur met zich meebrengt. Het kan ook gerelateerd zijn aan het overkoepelende verhaal van de recente Assassin's Creed-games in de moderne setting, waarbij er een wereldwijde catastrofe wordt voorspeld.

Ubisoft heeft het bestaan van een derde uitbreiding voor Assassin's Creed Valhalla vooralsnog niet bevestigd. Deze lente verschijnt de eerste grote, betaalde uitbreiding in de vorm van The Wrath of the Druids, waarin spelers naar Ierland afreizen. In de zomer komt vervolgens The Siege of Paris uit, waarin de Vikingen Parijs aanvallen.

Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Final Fantasy 14 heeft meer dan 22 miljoen geregistreerde spelers Prototype van geannuleerde Castlevania voor Dreamcast duikt op
36

Reacties op: Derde uitbreiding voor Assassin's Creed Valhalla mogelijk in ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    bigds9fan

    • 6 april 2021 15:44
    @armilo-theus Het was eerst die missie met de druïde dat je hem moest ondervragen.

    Vervolgens teruggegaan naar die missie dat je dronken wordt (zelfs DAT was niet leuk) en waarbij Eivor de hoofdverdachte is en daar liep ik ook vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 6 april 2021 14:47
    Zit nog te wachten op de eerste DLC dus hoop dat ze daar genoeg tijd aan spenderen om het wat gladder te laten verlopen dan hun vorige updates. Sowieso is er op dit moment bar weinig goeds te spelen op next gen dus zal nog wel een tijdje door moeten gaan met AC

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 april 2021 16:41
    Oh man, iedere keer als ik een artikel over AC zie op deze website moet ik al gniffelen.
    Die Coola die het maar niet kan verteren dat er mensen zijn die kritisch zijn op de AC-reeks.
    Alle argumenten doet hij af als onzin en zijn eigen mening blijft hij als feit presenteren.
    Als je hem erop wijst ontkent hij het glashard.

    Het is te hilarisch. En vooral het ongevraagd presenteren van zijn lijstjes, het zou erg pijnlijk zijn als het niet dolkomisch zou zijn.
    Je gooit er een kwartje in (die bestond vroeger jongens) en hij ratelt een eind weg over AC en zal het tot het einde der tijden blijven verdedigen. Als Guillemot morgen zijn organen komt halen voor een volgende AC-kopie, zou hij ze glimlachend overhandigen.
    Discussiëren met deze knul heeft totaal geen zin, je praat tegen een muur, het is verspilde moeite. Hij wil vooral heel graag gelijk hebben, hij kan niet objectief zijn (maar hij zal beweren van wel).

    Maar ik denk dat hij stiekem wel weet dat al die andere mensen een punt hebben, dat Ubisoft al jaren alleen maar kopieert en de kwaliteit van de AC-games aan het achteruit hollen is.
    Ik denk dat hij bij elke negatieve comment met zijn knuistjes op zijn bureautje slaat en met zijn voetjes op de grond stampt en heel hard "NEE!" roept. Om zich vervolgens in slaap te huilen onder zijn dekbedje met het evenbeeld van Guillemot erop. Guillemot zijn held.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 6 april 2021 18:04
    @Ziminar In het verleden heb ik de serie ook verdedigd en maak daar geen geheim van.

    Maar toen vond ik de games ook nog echt leuk. Ja, 90% van de gameplay was identiek aan het vorige deel maar omdat je elke keer een nieuwe setting had bleven de games leuk. Deel III had onder andere het jagen, deel 4 had het varen en Rogue was letterlijk een combinatie van beide games, talloze eilanden in de sneeuw. En in Unity en Syndicate mocht je Parijs en Londen in.

    Sinds de soft-reboot met Origins (die radicale veranderingen beloofde) is het de verkeerde kant opgegaan. Het historisch aspect is een flink stuk verminderd (geen Animus database meer) en tussen de delen zit qua gameplay voor mijn gevoel ook minder verschil.

    Er zit dan wel 2 jaar tussen de delen in plaats van, ik heb nergens het gevoel waaruit dit ook blijkt.

    Nee, de tijd dat ik de serie verdedig is definitief voorbij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 april 2021 08:24
    @bigds9fan Als mensen er lol mee hebben dan is dat helemaal goed natuurlijk, ik wil zeker niet iemands lol bederven.
    Ik ben vaak genoeg in een AC-game 'getrapt' en soms ook best lol gehad, maar heb me genoeg zitten ergeren tijdens het spelen van Unity (niet eens door bugs) of Odyssey. De eerste AC-game was een deceptie, setting en verhaal heel cool, maar de gameplay herhalend.
    AI en combat hebben ze eigenlijk nooit echt op orde gehad.
    Ik weet niet meer wie het was, maar iemand hier op deze website gaf aan dat Ubisoft er nieuwe gemaeplay in stopt maar niet ver uitwerkt om het echt goed te laten werken. Ubisoft is gewoon een luie ontwikkelaar geworden. Alles voor het uiterljk. Ze kunnen zeggen dat ze allerlei nieuwe gameplay toegevoegd hebben, maar als je het gaat spelen slaat het nergens op, ik denk dat dat wel klopt.
    En dan nog het verhaal, ook daar wordt Ubisoft steeds luier in, ze weten gewoon niet meer wat ze aan moeten met die moderne tijd. In Odyssey zat het nog maar zeer beperkt.

    Ik lees in ieder geval steeds meer fans van de serie, waaronder jij, die kritisch kunnen zijn waar ze fan van zijn. Je kan dus objectief oordelen over hetgeen waar je fan van bent. Iemand als Coola kan die pijn gewoon niet aan, die zet zichzelf nog liever voor paal dan dat ie toe zal geven dat de AC-serie in kwaliteit achteruit aan het hollen is.
    Ik ben een enorme Diablo fan, maar bij Diablo 3 moest ik erkennen dat de game niet was wat ik ervan gehoopt had. Ik hou mijn hart vast voor Diablo 4, ziet er tof uit, maar als je de berichten leest dan stemt dat niet echt hoopvol, kan zomaar zijn dat ik die game niet ga spelen.
    Dat eindeloze verdedigen van iemand als Coola is gewoon te treurig, het heeft ook geen zin met die jongen in discussie te gaan, hij heeft een ondoordringebare plaat voor zijn kop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 7 april 2021 10:41
    @Ziminar Vind juist dat als fan je extra kritisch mag zijn.

    De serie heet Assassin's Creed en het is dus logisch dat deze zich ook richt op de Assassins. Niet dat je een personage speelt wat terloops iets te doen heeft met de Assassins. En dit al de 2de game op rij die dit doet.

    De gamereeks heeft een historische insteek die al verminderd was maar nu een dieptepunt heeft bereikt.

    Een urenlange sidequest rondom goden heeft in mijn insteek geen plaats in een historische game. Zelf dit was nog te accepteren geweest als het in meerdere stukjes was opgebroken van max een half uur. (Wat als je maar een paar uur per week kan gamen en je maakt voor je gevoel geen vooruitgang?)

    Daarnaast heeft Ubisof op dit gebied geen goede reputatie want in Far Cry zit dit er steevast ook in. En daar hoort het er gewoon bij al is het ridicuul dat in deel 5 het mogelijk is dat je in een vliegtuig gedrugged wordt puur omdat je op dat moment die hallucinatie krijgt. (Wacht dan ten miste tot de speler geland is.)

    Dus toen ik die goden missie kreeg wist ik zeker dat Ubisof het Far Cry trucje van padding ook naar Assassin's Creed had overgeheveld.

    Mij bekroop al snel dat Ubisof een viking game heeft gerepurposed als een Assassin's Creed game want het werkt gewoon niet. Je mag wel raiden, je mag wel iemand huis in de fik (laten) steken maar oh wee als je een paar mensen de schedel in mept. En als je informatie van een druïde nodig hebt moet je een boel fetch quests doen in plaats van dat je hem dreigt de tanden uit de mond te slaan. Zoals een viking zou doen.

    Verder is het verhaal traag, het geforceerde grinden zit er nog steeds in en je kan dus niet spelen zoals jij zou willen wat wel beloofd is. De game mag dan minder lang zijn als Oddessey, omdat het zo ongelooflijk saai is, VOELT het wel 4 keer zo lang aan.

    De betaalde DLC maakt het nog een keer erger, wat je wil zit daarin. Ook de XP booster (alweer!) maakt duidelijk dat het levelen gewoon te traag gaat. En je zit ook met 1 druk in die shop.

    Zelfs bij Star Trek Online, een free to play game moet je meer moeite doen om bij de shop te komen. (En daar is het overigens mogelijk om de currency in-game te verdienen.)

    En om het fiasco af te maken, talloze bugs. De game is gebouwd op de engine van Oddesey, superveel hebben ze niet veranderd en toch heeft de game ongelooflijk veel bugs. Nu is het een openwereld game en die hebben zo af en toe bugs maar dat je niet eens verder kan met de game zoals ik had dat is gewoon belachelijk.

    80+ uur voor niks gespeeld. Heel fijn.

    Nee ik kan de game zelfs als generieke viking game door alle bugs geen voldoende geven maar als Asssassin's Creed game en met alles wat beloofd is krijgt de game van mij maar een 2.

    Het enige wat de game goed deed was de "Smack My Bishop" sidequest. Die was briljant.

    Ja en de raid muziek was geweldig. Ik wil dat ook nog wel toegeven. Maar goed die raid muziek is dan net het Cheetahmen theme song.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 april 2021 11:04
    @bigds9fan Mooie post.
    En al jouw kritiek zal Coola afdoen als onzin, hij zou nooit kunnen toegeven dat er ook maar iets waar van is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 7 april 2021 11:20
    @Ziminar Dank je.

    Ik kan ook last hebben van fanboyisme. De game Terminator Resistance werd overal afgekraakt. Ik had de game ook pas in in de sale gekocht maar vond hem toch heel erg tof.

    Al erken ik onmiddelijk dat hij grafisch misschien niet de mooiste game is, het ziet er voor mij goed uit.

    En de PS5 versie heb ik ook meteen besteld al vind ik 50 Euro voor een PS4 remake met matige kritieken best veel geld. Ik heb het er voor over maar blijf het "duur" vinden.

    Als Terminator fan vind ik de game dus tof (fanboy) maar niet fans kunnen beter verder kijken. Zo objectief ben ik dan weer wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 april 2021 13:46
    @bigds9fan groot fan van Terminator ook, maar nog nooit een game van gespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 7 april 2021 15:05
    @Ziminar De meeste zijn niet al te best maar Terminator Resistance vond ik de moeite waard. Er komt een fysieke PS5 heruitgave die kennelijk beperkt leverbaar is maar ook een gratis upgrade van de PS4 versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Croissantje2002

    • 6 april 2021 22:28
    Assassins creed valhalla was in mijn ogen een zwaar tegenvallend deel in een serie die al flink in verval is sinds syndicate. we zitten nu steeds met een soort knock off van the witcher die graag rpg wil zijn, maar eigenlijk totaal niet interessant kan zijn. Dit was voor mij het laatste deel dat ik heb uitgespeeld tenzij ze daadwerkelijk iets leuks met de serie gaan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 7 april 2021 08:19
    @Croissantje2002 Vind zelf de RPG elementen niet werken een historische setting. 5 meter verder (bij wijze van spreken) en je bent in een gebied wat ver boven je level zit.

    Dat zou dan betekenen dat in een burger/stammen oorlog de ene stam over de ander zou walsen.

    Het kan wel goed want in Ghost Of Tsushima kom je op een gegeven sterkere vijanden tegen puur omdat ze body armor dragen. Niks hogere level onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 6 april 2021 23:19
    Kan het niet én én? Ik vind het én een supertoffe game én ik zie wel 100 dingen die véél beter kunnen (minder herhaling, dialoogkeuzes die ook daadwerkelijk wat toevoegen, hogere moeilijkheidsgraad, niet van die lijpe extra content (come on, f@kk*ng paaseitjes zoeken?!)). Dat er veel valt aan te merken op een spel, zegt niet dat het geen goed spel is. En Assassin's Creed: Valhalla doet zo ontzettend veel zo ontzettend goed, dat kun je toch niet afdoen als prutgame?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 7 april 2021 02:14
    @Michael-Raymond-Clayton Helemaal mee eens. Ik ben er nu een weekje mee bezig en zit pas op 15%. De paaseitjes gezocht, een eindbaasgevecht met een..kip gehad, een bijl uit een hoofd getrokken (liep niet goed af) en ik ga nu, na hereniging met mijn stiefbroertje een koninging ontvoeren uit een eng oud kasteel. De raids komen niet goed uit de verf, vijanden lijken teveel op elkaar (saxons) en ik ben nog op zoek naar mijn favoriete wapen.

    Vind het al-met-al nog behoorlijk boeiend, en moet letterlijk de halve wereld nog ontdekken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • chrisfluit

    • 7 april 2021 08:16
    @Keesje_NLNL helemaal mee eens Kees & Michael. Ik vind Valhalla op dit moment het leukste spel op de PS5 en vermaak mij ontzettend goed. Ik zit op dit moment op 10% en kijk er alweer naaruit om hem vanavond aan te zetten.
    Vind de kritiek op dit spel een beetje papagaaien praat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 april 2021 10:02
    @Michael-Raymond-Clayton Dat kan zeker, het is ook persoonlijk natuurlijk.
    Er zijn echter ook mensen die de kritiek altijd afdoen als onzin en blijven de game de hemel in prijzen. Die kunnen niet objectief zijn.
    Ik vind paaseitjes zoeken persoonlijk geen flikker aan, als ik dat alleen al hoor zie ik dat als simpel weer wat collectibles toevoegen en weer extra content toegevoegd.

    Ik kan niet meer genieten van die games door de halfbakken gameplay, het kunstmatig verlengen van de games en dan heb ik het nog niet eens over de XP-booster.
    Als iemand daar geen bezwaar tegen heeft of een andere mening heeft dan respecteer ik die. Maar het is wat geloofwaardig dat alles wat een grote groep mensen (voorheen fans van de serie) zegt over de game volledige onzin is.
    Jij hebt ook kritiek op de game, dat komt dus al een stuk objectiever over dan alles helemaal geweldig vinden.
    De game zal best wel wat dingen goed doen, maar ik vind veel gameplay maar halfbakken uitgewerkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.