Die nieuwe sensoren zorgen ervoor dat de beleving van de gebruiker realistischer is, meldt The Verge. Door de extra sensoren kan de bril nauwkeuriger bepalen hoe de gebruiker zijn hoofd draait, waar hij heen kijkt en zelfs hoe hij zich door een ruimte beweegt.
Op die manier kan een gebruiker in de echte wereld rondlopen, en wordt de beweging door de virtuele wereld daaraan gespiegeld. Ook het verbeterde 3d-geluid moet bijdragen aan een meer realistische beleving. Daarnaast is de bril lichter dan de vorige twee prototypes. Ook zou het scherm van de bril een hogere resolutie hebben dan de vorige versie, met full hd-scherm.
Hoe hoog de resolutie van het nieuwe scherm is, heeft Oculus niet bekend gemaakt. Het zou in ieder geval niet het scherm uit de Samsung Galaxy Note 4 zijn. Oculus en Samsung werkten samen aan de Gear VR. Die virtual reality-bril heeft geen eigen scherm, gebruikers schuiven in plaats daarvan de Galaxy Note 4 met hoge resolutie qhd-scherm in de bril.
Consumentenversie
Dit nieuwe prototype is net als de voorgaande twee modellen nog steeds niet bedoeld voor de consumentenmarkt. Oculus is wel van plan uiteindelijk zo’n consumentenversie uit te brengen. Volgens producthoofd van Oculus Nate Mitchell zou dat zowel in 2014 als 2015 kunnen zijn, al geeft hij geen garantie.
Een consumentenversie zou volgens Oculus-ceo Brendan Iribe in ieder geval een gezichtsveld groter dan 90 graden moeten bieden. Ook moeten de beelden op een snelheid van 90 hertz verversen, en mag de vertraging tussen bril en computer niet meer dan 20 milliseconden zijn. Per oog wil Oculus een resolutie van minstens duizend bij duizend pixels bieden.
Door NUtech
Reacties op: Derde prototype Oculus Rift onthuld
RavenMMG
RavenMMG
over 20 ms lag maar niet eens te beginnen
ADTPhantom
Savlav_Da
rafio
Want de Oculus is en blijft een joekel van een apparaat.
fre0n
Hoewel deze denk ik nog eerder was : http://createlivelove.com/mle-files/uploads/LogEngine_Image_1374227103.jpg ;-)
Avioto
Dimix
Niet echt.
SuperDre
En het is natuurlijk maar wat je 'huidige pc' noemt,een doorsnee consumenten PC van dit moment zal niet geschikt zijn, je vergeet namelijk dat naast dat deze de graphics moet uitpompen (2x 960x1080p), ook nog de tracking moet uitvoeren.. En bv een GTX760 die er wel net goed genoeg voor is (wat ook weer afhangt van hoeveel objecten er in beeld zijn, een Battlefield 4 hoef je niet te verwachten op beste setting), noem ik GEEN!! doorsnee PC, een kaart van boven de 200 euro.. Dat JIJ (en ik) die misschien hebben is een ander verhaal..
SuperDre
SuperDre
LordLuc
Dus dan kan er ook geen sprake zijn van true immersion. Ik hoop dat ze dat gaan aanpakken.
Caddoc
Is VR nog lang niet klaar voor de massa
En ja ook oculus , sony' s ding, en Samsung niet
, tis een gadget net als Kinect , PS camera etc,
Ja ik zal wel gemind worden omdat ik niet met de VR hype mee ga
En buiten dat heb ik op verschillende bedragen voorbij horen komen van de oculus etc waar je nu ook niet echt vrolijk van word als het op de markt komt
Het zag er allemaal wel goed uit maar zoals ik al zei , tis nog lang geen finished product , tis een work in progress niet meer dan dat
Sh4d0wz
Sh4d0wz
Zoals ik het dus niet met je eens bent, het enige wat mij tegenhoud is de totaal prijs. Niet de prijs van de oculus want al is die 400 euro dat trek ik er zo voor uit. Niet dat ik dat in een ouwe sok heb liggen maar dan zou ik moeten sparen. Maar het is niet alleen de oculus het is dus ook dat mijn pc geupgrade moet worden met ook minstens 400 euro.. dan zitten we ineens op 800 en ja tuurlijk kan ik dan weer even voorruit (voor een jaar of 2
Echter ik ben zeker wel enthousiast over de oculus. Ik heb als kind op een computer beurs ooit quake 1 mogen spelen, en die grapisch deden gewoon pijn aan me ogen maar de ilussie dat ik in de game zat was zo fantastisch. Gevoel voor richting was ik meteen kwijt. Ik gok dat de oculus inderdaad niet voor iedereen is maar uit eindelijk wel een gigantisch grote en levendige markt gaat opbrengen. En weet je het is niet eens het gamen wat mij persoonlijk het meeste aan trekt. die 360 videos van bijvoorbeeld Japan vind ik veel interessanter
Ik zou natuurlijk die hier bovengenoemde 800 euro kunnen besparen en fysiek naar japan kunnen gaan. En laten we voorop stellen dat ergens fysiek aanwezig zijn over het algemeen voorkeur geniet boven VR maar voor 800 euro kan ik dus ook VR naar Japan, Amerika, Frankrijk, China etc…Ik denk dat het ook je fantasie beleving is. Als je de fantasie niet kan opbrengen dan word het ook lastig.
Maar wat denk je bijvoorbeeld van het volgende: Wie van ons is niet ooit in Disneyland gewest, neem dan een van je favorieten darkrides (peter pan, sneeuw witje, its a small, haunted house etc etc) In principe zit je daar ook alleen maar in een gondel en je doet het om dingen te zien. Oke.. je bureau stoel beweegt niet daadwerkelijk maar als je die ride in 360 kan zien, in 3d met licht en geluid… hoe vet? Nogmaals fysiek aanwezig zijn in de echte attractie is beter uiteraard, maar een dagje disneyland kost je al gauw 150 euro!