De Tweede Wereldoorlog is tegenwoordig een populair thema onder game-ontwikkelaars, maar de Poolse ontwikkelaar Mirage was een aantal jaren geleden met haar FPS Mortyr een van de eerste om zich hieraan te wagen. Mortyr was een shooter met erg klassieke gameplay en een aantal irritante facetten, en had de pech net te verschijnen in een periode waarin de eisen aan de first person shooter verschoven van het simpele knalwerk, naar een stevig verhaal en tactische elementen. Het spel werd dan ook helemaal afgebrand, verkocht niet echt goed en was snel weer vergeten.
Behalve bij de ontwikkelaar zelf. Mirage wist namelijk, hoe erg het ook mag klinken, de kwaliteit van Mortyr met haar daarop volgende games niet te overtreffen. Vooral Sniper: Path of Vengeance bezorgt veel spelers nog steeds nachtmerries. Er zat voor Mirage dus niet veel anders op, dan verder te teren op het succes van Mortyr en met een opvolger te komen: Mortyr II.Voor Mortyr II heeft Mirage goed gekeken bij de hedendaagse shooters met de Tweede Wereldoorlog als thema, in plaats van naar Wolfenstein 3D, en het is dan ook zo'n typische, 'intense' ervaring geworden, met overvliegende vliegtuigen, veel explosies en projectielen die langs je oren zoeven. De omgevingen zijn rijkelijk gevegeteerd, waardoor je goed zult op moeten letten op de tegenstanders in het struikgewas.
Met de demoversie, welke te vinden is bij Worthplaying en GamersHell krijg je alvast een klein voorproefje van wat je te wachten staat. De demo weegt 110 MB en behoort daarmee tot de lichtgewicht klasse.
Reacties op: Demoversie van WW2-shooter Mortyr II beschikbaar
djcrack
Nimrod
Draven
[edit]
Ik heb em net ff gespeeld en ik vind het niet slecht. Het kan beter.
Maar Cod:Uo vind ik toch stukken beter.
BeeNeh
Wolfensteni 3D
Wicket_Binks
ik heb deel 1 nog es uit een budget bak gehaalt
kopelijk kan deel 2 me wel langer boeien als 5 minuten!
RDJ134
Grimmie
Ga je ergens anders druk om maken kerel!
Nemisis
Juustem
nosferatu
H3rmano B.
Heb het gevoel dat het een spel van 5 jaar geleden is.
Echt kut.
Sighting
Kingsadist
Demo's verschijnen, in bijna alle gevallen, een tijdje voor, net voor of na de release van het spel, niet als het nog niet eens half klaar is (kan zijn dat de game wordt gerecalled, dan word er zeker nog een tijd aan gesleuteld). Het is dus veilig en realistisch aan te nemen dat dit een latere, zo niet bijna finale build van de game is, en dat hij dus gewoon bagger is.
Spleasure
Anvile
metzman
7eVeN