Nieuws
Demon's Souls

Demon's Souls-studio Bluepoint Games hint naar nieuw project

Wat een kerstkaart allemaal niet los kan maken...

Geschreven door Michel Musters op
Demon's Souls-ontwikkelaar Bluepoint Games hint op diens kerstkaart naar een mysterieus project.

Op PlayStation Blog hebben illustrators van verschillende PlayStation-studio's kerstkaarten geplaatst om hun fans mee te groeten. Bluepoint Games, dat sinds 2021 onderdeel uitmaakt van Sony, heeft onderstaande kerstkaart geplaatst.

Op de kerstkaart zijn vier cadeaus te zien. Drie pakketjes zijn al uitgepakt en tonen wapens uit eerdere games waar Bluepoint Games aan heeft uitgewerkt. Zo is er het zwaard uit de Shadow of the Colossus-remake en het schild uit de Demon's Souls-remake. Daarnaast is er de bijl uit God of War Ragnarök, waar Bluepoint aan heeft meegewerkt.

Eén pakketje is nog dicht en hint dus waarschijnlijk naar de game die het bedrijf nu in ontwikkeling heeft. Het is op moment van schrijven niet bekend waar Bluepoint aan werkt. Fans speculeren er op los en gezien het bedrijf bekend staat om hun remakes, komen er veel grote namen voorbij. Een gamer op gameforum ResetEra merkt bijvoorbeeld op dat er tien kerstballen in de boom hangen, en dat 'Bloodborne' uit tien letters bestaat. 

Anderzijds heeft de ontwikkelaar eerder al aangegeven zelf een compleet nieuwe IP te willen ontwikkelen. Hoe dan ook is vooralsnog niet bekend waar Bluepoint aan werkt.

Bluepoint Games

Dit artikel delen:

Lees meer

Legacy of The Moonspell-uitbreiding voor Vampire Survivors nu uit Warcraft-ontwikkelaar Chris Metzen teruggekeerd bij Blizzard
35

Reacties op: Demon's Souls-studio Bluepoint Games hint naar nieuw project

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ShadowKiller

    • 16 december 2022 10:55
    Lijkt me duidelijk. Half-life 3 confirmed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 16 december 2022 11:15
    @ShadowKiller Toch prachtig dat als een grap zo doodgegooit word, dat je naar zoveel jaar het punt bereikt dat je er toch weer om moet lachen, wetende dat dit nooit zal ophouden :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 16 december 2022 14:07
    @ShadowKiller Hehehehe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 16 december 2022 11:38
    De Saw Cleaver uit Bloodborne. Alsjeblieft, laat her waar zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 december 2022 11:45
    @DarkSlide.nl Liever niet een from software game uit hun stal is wel voldoende. Laat ze Jak and Daxter 1 eens van een prachtige remake voorzien. En als het een nieuwe game dat ze volledig nieuwe Jak And Daxter maken. Het is werkelijk schandalig hoe Sony met dit Ip omgaat. Maar Bloodborne laat een eventueel 2e deel aan From Software over. Maar verspil het talent van deze studio niet nog een keer haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 16 december 2022 12:08
    @Snoop213 Ik heb juist wel graag een bloodborne remake van bluepoint.
    De demon's souls remake was van een dergelijke hoge kwaliteit dat dat naar meer smaakt. Dan kan from software idd wel aan deel 2 werken.
    Maar een 60fps versie van de 1e zou zeer welkom zijn. Dat is mijn enige minpunt aan deel 1. De lage, en onstabiele framerate.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 december 2022 12:20
    @Messtranor We hebben op de ps vindt ik al genoeg van dit soort games. En we missen eigenlijk op Ratchet and Clank na hun platform ips waar ze in de PS2 tijdperk grootst zijn geworden. Dus laat Sony nou eens een aantal studio's gebruiken. Om van Jak and Daxter en Sly Cooper weer terug te brengen. En ook aan deze doelgroep te denken En maak van dit soort games prachtige verhalende pixar achtige kwaliteit games.. En laat From Software zelf dit soort games maken. Verder was het niet alleen de framerate mijn grootste probleem was de camera die alle kanten opgaat behalve de juiste. Maar we gaan het hopelijk begin 2023 zien wanneer Sony hopelijk eindelijk een showcase houdt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 16 december 2022 12:32
    @Snoop213 De Bloodborne IP is eigendom van Sony dus die zullen dat waarschijnlijk uitbesteden aan een studio als Bluepoint.

    En zoals Messtranor aangeeft hebben ze Demon's Souls uitstekend overgezet naar current gen.

    De games die jij noemt heb ik dan weer geen behoefte aan. Ik ben 37 en speel liever een bloederige survival horror dan die kindergames.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 december 2022 13:10
    @DarkSlide.nl Maar er is geen Bloodborne wapen op de foto te zien. Dus hoe jullie komen bij een Bloodborne vervolg geen idee.

    En Jak and Daxter, Ratchet and Clank en Sly Cooper kinder games noemen is natuurlijk onzinnig. Dat zijn games die net als Mario, Donkey Kong, Banjo en kazooie en Crash voor alle leeftijden zijn. Maar jij hebt al genoeg kunnen genieten van From software games de laatste jaren. Dus tijd dat mensen die houden van Sony platform helden nu eens aan hun trekken komen op de PlayStation. Dus laat aub Bluepoint aan een remake of Jak and Daxter 4 werken in plaats de zoveelste from software achtige game. En ik vond Demon Souls grafisch redelijk zeker niet de mooiste Ps5 exclusieve game. Dus verspil hun talent niet door een van de meest overated games ooit te remaken Bloodborne. Maar gewoon hun een geweldige Jak and Daxter te laten maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 december 2022 13:18
    @Snoop213 Bloodborne en Bluepoint is al een heel lang gerucht, mede door hun andere kerstkaarten.. Maar BB de meest overated game ooit noemen is wel het andere spectrum van onwetendheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 december 2022 13:26
    @ali3n8tor Waarom onwetendheid? Ik mag dit vinden. En als jullie From Software fans daar een andere mening over hebben. Is dit toch goed. Speel de game nog eens opnieuw zou ik zeggen. En dan vooral naast de droevige framerate ook eens naar de camera van de game die alle kanten opgaat vooral bij de 1e bos fight behalve de goede. Iedere andere game was daar allang op afgerekend behalve From Software games daar bestaat het zogenaamd niet. En om gelijk je 2e post te beantwoorden. Ik heb de game gespeeld dat wil zeggen tot een bepaald punt. Maar ik vindt de camera echt een dramatisch punt dat ik gestopt ben. En ik heb in het verleden ook de Ninja Gaiden games voltooid dus ik speel wel degelijke dit soort moeilijke games in het verleden. En ik heb hem laatst nog gespeeld 2 maanden geleden via ps plus. Maar he ik vindt het ook niet erg dat er From software games verschijnen er is een grote doelgroep voor. Maar ik zou liever zien dat Bluepoint eens ingezet word. Om van Jak and Daxter een meesterlijk nieuw deel te maken. Met een verhaal en graphics van Pixar Kwaliteit met toffe platform gameplay uit het eerste deel. Dan de zoveelste From software game. Want die hebben we al genoeg . En ik vindt het een beetje jammer dat Sony op Ratchet and Clank na hun platform helden die mede voor het succes van de Ps2 hebben gezorgd zo aan het verwaarlozen is. Dat hoort niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 16 december 2022 13:43
    @Snoop213 de camera lock-on gebruiken op grote vijanden is een beginnersfout. Vrije camera werkt dan beter. Geef het nog eens een kans, dan kom je er achter dat het de beste game ooit is. En dan speel je hem nog een keer en nog een keer en nog een keer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 december 2022 13:49
    @DarkSlide.nl Heb hem meerdere keren gespeeld. Maar ik denk het niet. Vond Sekiro wel aardig. Maar ik heb denk vrede mee dat From Software games mij kunnen bekoren. Ik had zelf de kans om Elden ring voor maanden te lenen heb het niet gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 december 2022 13:48
    @Snoop213 niet nodig om te herspelen na 380 uur en NG+7 + Platinum, De "droevige" framerate waar jij het over hebt is 30fps en steady 99% van de tijd op een ps4. Maar goed, echt zulke infantiele onzin om te zeggen dat From niet afgerekend wordt op punten omdat het From is. Maar jij mag je mening hebben. Ook al is deze verkeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 december 2022 13:59
    @ali3n8tor We verschillen duidelijk van mening. Dit komt ook omdat ik fs Studios een van de meest overated studios vindt die er bestaan. En jij het een van de beste studios allertijden. Geeft niet ieder mag zijn mening uiten. Maar gezien er al genoeg fs games zijn. Vindt ik een nieuwe Jak and Daxter van hun een veel beter idee. Geeft niet toch. Als we allemaal hetzelfde leuk zouden vinden zou het ook saai zijn in de wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 16 december 2022 13:22
    @Snoop213 het Bloodborne wapen is niet te zien omdat die nog in de doos zit. Dat weet ik niet maar hoop ik wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 december 2022 13:33
    @DarkSlide.nl Haha dat hoop je inderdaad. Zo hoop ik dat Daxter of Sly in die doos zitten haha. Weet je wat we gaan het wel zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 16 december 2022 21:55
    @DarkSlide.nl
    Ik dacht dat het allemaal dark souls wapens waren, dus deel 1, 2 en 3 en dat deel 4 nog ingepakt is..

    Edit: laat maar was even in de war, bluepoint door remakes, niet de nieuwe games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 december 2022 13:14
    @Snoop213 Je roept bij elke from software game en souls-like dat ze te moeilijk voor je zijn en je ze daarom niet speelt maar nu ineens heb je Bloodborne gespeeld? Die game had misschien wel een paar technische probleempjes (framepacing, laadtijden) maar de camera was er echt niet 1 van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 16 december 2022 13:22
    @Snoop213 op ratchet & clank na?
    God of war maybe?
    Maar imo kunnen er niet genoeg soulsborne games zijn.
    En nogmaals de demons souls remake was subliem. From software maskt liever een nieuwe game.
    En ik wil echt gewoon een goede versie van bloodborne. De gsmey zou er zoveel beter van worden. Nagenoeg perfect zelfs imo