Nieuws
Resident Evil 2

Demo Resident Evil 2-remake verschijnt later deze week

Demo vanaf 11 januari beschikbaar

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Op 11 januari wordt er een demo uitgebracht van de remake van Resident Evil 2. Deze demo stelt spelers in staat om dertig minuten lang te spelen en wordt exclusief beschikbaar gesteld voor gebruikers van de Xbox One.

Spelers kunnen de demo van de game spelen van 11 januari tot en met 31 januari. De officiële lancering van de remake is 25 januari. Met het spelen van de demo krijgen spelers de vrijheid om met zoveel mogelijk levens te spelen.

In de remake van Resident Evil 2 is de structuur van de originele game volledig opnieuw gestructureerd en gemoderniseerd. Echter worden de originele camera-perspectieven van de originele games vervangen met een third-person-perspectief. Ondanks de modernisering is uit vorige demo's gebleken dat de iconische vijanden uit de games terugkeren bij de avonturen van Claire Redfield en Leon Kennedy.

Resident Evil 2

Ook brengt ontwikkelaar Capcom in februari nog een demo uit voor de aankomende game Devil May Cry 5. In tegenstelling tot Resident Evil 2 is deze demo zowel te spelen op Xbox One als PlayStation 4.

Resident Evil 2 verschijnt op 25 januari voor Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Systeemeisen pc-versie Anthem bekend Dead or Alive 6 uitgesteld naar maart
16

Reacties op: Demo Resident Evil 2-remake verschijnt later deze week

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • **Guitar_Hero**

    • 8 januari 2019 14:27
    Lopen de pre orders voor Xbox One achter of waarom zouden ze een demo als deze exclusief voor een console maken?

    Offtopic: "Echter wordt de originele camera-perspectieven van de originele games vervangen met een third-person-perspectief." Wordt moet worden zijn denk ik?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wokkel

    • 8 januari 2019 15:48
    @**Guitar_Hero** Volgens mij is dit hele bericht door Translate vertaald, want er klopt technisch geen zak van :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 8 januari 2019 16:33
    @wokkel :P Ach ja, het wordt vast net als de aangegeven fout stilletjes gecorrigeerd. Morgen staat er ineens iets heel anders ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 8 januari 2019 16:36
    Eindelijk een exclusive voor mn xbox

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 8 januari 2019 17:59
    @casualkiller Vanuit een post van Capcom:

    Thirty minutes, one shot!

    The Resident Evil 2 “1-Shot” Demo is coming to Playstation 4, Xbox One, and Steam on January 11th!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 8 januari 2019 21:43
    @**Guitar_Hero** idd! artikel mag wel bijgewerkt worden. het was me nog niet eerder opgevallen, maar de redactie lijkt na 5 uur ish gesloten te zijn ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 8 januari 2019 18:33
    @casualkiller Hehehehe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nielef

    • 8 januari 2019 18:07
    hoeveel game uur gaat deze game krijgen? vroeger had did deel 7-8 uur… lijkt me nu vrij weinig voor een game voor 50 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 8 januari 2019 18:52
    @nielef 7 tot 8 uur per personage, dus je moet t al maal 2 doen. Maar van wat ik begrepen heb is t geen 1 op 1 remake. Om te beginnen zijn de A en B games weg, en heef ieder personage nog maar 1 game, maar zijn elementen van de beide games verwerkt tot 1 verhaal. En ik denk dat er ook wel stukken in zullen zitten die niet in de oude versie zaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 8 januari 2019 22:19
    Wat ik fijn zou vinden is dat ik mijn 30 minuten voortgang zou op kunnen slaan voor als de game uit komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 9 januari 2019 09:19
    Ik ga de demo wel spelen. Hele spel ga ik niet aanschaffen want microtransacties en capcom

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 9 januari 2019 10:54
    @AlexKidd Welke microtransacties zitten er in deze remake? Bij Resident Evil 7 was dit toch ook niet? (Wel DLC, maar dat vind ik wat anders)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 9 januari 2019 11:12
    @**Guitar_Hero** nog niet bekend, wat voor. Kan cosmetisch zijn.

    https://gamerant.com/resident-evil-2-microtransaction/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 9 januari 2019 11:49
    @AlexKidd Dat zou ik niet eens erg vinden.

    Wat we moeten geloven is overigens ook maar de vraag:

    https://www.gamerevolution.com/news/467937-resident-evil-2-remake-microtransactions-esrb-rating#/slide/1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SirFunkenstein

    • 9 januari 2019 09:34
    Ok, dus geen demo op PS4, terwijl de originele RE2 volgens mij niet eens op de X-box is verschenen, maar lange tijd een PS exclusive was….

    Dan maar helemaal wachten tot deze in de budgetbak komt te liggen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 9 januari 2019 09:52
    @SirFunkenstein

    Dit komt uit het originele bericht:

    UPDATE 1/8: Capcom has officially announced the Resident Evil 2 remake demo for PC, PS4, and Xbox One, meaning it’s not Xbox-exclusive as previously believed. Original story follows.

    Oftewel je kan lekker spelen