Nieuws
Death Stranding

Death Stranding winstgevend genoeg voor nieuwe Kojima-game

Recent project is geannuleerd

Geschreven door Michel Musters op
De opbrengsten van Death Stranding waren hoog genoeg om de ontwikkeling het volgende project van Hideo Kojima op te starten.

Dat meldt hij in een interview met het Japanse Livedoor News. "We hebben (met Death Stranding) meer verdiend dan we nodig hadden om winst te maken, dus we kunnen het een succes noemen. Ook de kosten voor de ontwikkeling zijn terugverdiend. We komen binnenkort met de pc-versie en hebben al genoeg winst gemaakt om ons voor te bereiden op wat er gaat volgen, dus maak je geen zorgen."

Natuurlijk wordt in het interview daarna gevraagd wat dat volgende project precies inhoudt. "Ik kan niets zeggen, want we zijn nog aan het plannen, maar we werken achter de schermen. Recentelijk is een groot project stopgezet, dus daar ben ik een beetje boos over (lacht). Dat soort dingen gebeuren vaak in deze industrie."

Kojima reageert daarnaast ook op recente geruchten over een mogelijke aankoop van de rechten op Metal Gear Solid en de P.T.-demo. "Ah, dat is compleet incorrect. Ik heb er zelf in ieder geval niets over gehoord (lacht)."

Dit artikel delen:

Lees meer

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy is uitstekende fanservice Duo's nu beschikbaar in Call of Duty: Warzone
15

Reacties op: Death Stranding winstgevend genoeg voor nieuwe Kojima-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 12:39
    Ik heb uiteindelijk het verhaal op YouTube gekeken. Ik kwam niet door de gameplay heen na een aantal uur. Slecht he haha. Hebben anderen dat ook gehad? Ik hoop op een Metal Gear Solid die de beste dingen uit 1, 2 en 3 haalt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 30 mei 2020 12:46
    @Bteqq Ik heb het van meerdere mensen gehoord inderdaad. En dat is natuurlijk je goed recht! Zelf heb ik een compleet andere mening over de game, zoals mijn recensie al weggaf, haha. Ik vind het een topspel! Maar ik begrijp zeker dat het niet bij iedereen in de smaak valt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 12:49
    @MichelMusters Haha ja, ik had ook nooit gedacht dat ik (MGS fan all the way) dit spel niet zou uitspelen (en het verhaal moest ik zien, dus dat heb ik gedaan en dat vond ik cool). En ik snap jouw review, een fantastische game, alleen niet voor iedereen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 30 mei 2020 13:41
    @Bteqq
    Ik vind het ook een fantastische game. Misschien wel de beste van deze generatie. Sowieso de uniekste 😊 Maar ik kan me heel goed voorstellen dat een grote groep mensen er geen reet aan vindt. Mij greep de game meteen en liet me niet meer los.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Plectrum61

    • 30 mei 2020 20:47
    @MichelMusters Het is lastig om deze game aan te raden omdat het gewoon echt iets origineels is. Ik heb de gok gewaagd en uiteindelijk vond ik het spel (op sommige matige momenten van het schrijfwerk na) erg leuk. De muziek was ook ontzettend sterk.

    Ik hoopte dat Kojima er niet aan ten onder ging want creativiteit zoals dit moet beloond worden. Ik ben dus blij om te lezen dat originele ideeën nog lonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 mei 2020 14:05
    Het klinkt als of ze net winst gedraaid hebben en niet super veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 30 mei 2020 14:14
    Ik zelf vond het spel helemaal niks,maar ik vindt het wel tof dat die vent iets apart mag maken en rare dingen verzint. En tof op te horen dat hij het nog een keer mag proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 30 mei 2020 14:53
    @rpenning Je kan ook niet zeggen dat het 'm niet gelukt is, objectief gezien is Death Stranding een erg bijzondere game van een zeer hoge kwaliteit zoals we van Kojima gewend zijn. Alleen zeker niet mainstream.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 30 mei 2020 16:18
    @chemicalscum Hoe is dit objectief dan een bijzondere game met een zeer hoge kwaliteit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 30 mei 2020 18:07
    @Quintex Ik neem aan dat je de vakmanschap van deze productie wel wel erkent, of het je nou aanspreekt of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 30 mei 2020 21:25
    @chemicalscum Het is subjectief niet objectief. Kijk maar naar de video van videogamedunkey.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 31 mei 2020 10:13
    @armilo-theus kwaliteit is niet subjectief, smaak wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 30 mei 2020 19:46
    Alleen al om een kijkje te kunnen nemen in de creatieve geest van iemand zoals Kojima rechtvaardig de gehele game al in mijn optiek. Heb er onwijs van genoten en meerdere 'wauw wat een game is dit' momenten gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 31 mei 2020 12:42
    Kort maar krachtig: Kojima = God. 🤗

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 31 mei 2020 14:38
    Prachtige game met ontzettend veel kleine innovatieve dingen en ontzettend van genoten maar totaal niet geschikt voor het grote mainstream ik wil explosies en kan mijn focus maar 5 minuten behouden publiek. En dat is prima. De game is traag en duurt uren om op te starten maar als je er dan inzit dan wordt je er ook helemaal ingezogen.

    Blij dat het winstgevend is gebleken en dat er nog creatieve geesten bestaan als kojima die gewoon overal poep aan hebben en gewoon hun ding doen.