Nieuws
Death Stranding

Death Stranding komt mogelijk naar Game Pass voor pc

Officieel Twitter-account hint daar mogelijk naar

Geschreven door Michel Musters op
Hideo Kojima's Death Stranding zou wel eens naar Xbox Game Pass voor pc kunnen komen.

Het officiële Twitter-account van Game Pass voor pc veranderde gisteren diens profielfoto. Daarop is een natuurlijke omgeving te zien achter het Game Pass-logo. Hoewel er ook gespeculeerd wordt dat het een screenshot van een omgeving uit Starfield is, lijken de meeste gamers de omgeving uit Death Stranding te herkennen. Dat is opvallend, omdat de game tot dusver helemaal niet op Game Pass staat.

Death Stranding is al enkele jaren verkrijgbaar op PlayStation 4 en wordt uitgegeven door Sony. Het bedrijf bracht de Hideo Kojima-game vorig jaar ook naar PlayStation 5. Een pc-versie is ook beschikbaar, maar die werd uitgebracht door 505 Games en dus niet door Sony. Dat zou het wellicht mogelijk maken om het spel naar Game Pass voor pc te brengen, al lijkt Sony wel de eigenaar van de IP te zijn. Dat hoeft echter niet een onoverkoombaar obstakel te zijn: het door Sony gepubliceerde MLB The Show 21 kwam op release meteen op Game Pass te staan.

Vooralsnog is een release van Death Stranding op Game Pass voor pc in ieder geval niet officieel aangekondigd. Hideo Kojima werkt achter de schermen aan één of meerdere games. Officieel heeft hij een spel in ontwikkeling dat gebruikmaakt van de cloudtechnologie van Xbox, maar er gaan ook geruchten over een horrorgame genaamd Overdose en een vervolg op Death Stranding. Onlangs bleek dat Kojima met een videobewerkingsprogramma bezig was, wat mogelijk hint naar een aankomende trailer van een nieuwe game - wellicht tijdens Gamescom volgende week.

Game Pass

Dit artikel delen:

Lees meer

Little Orpheus verschijnt op 13 september op pc en consoles Nieuwe game van Astro's Playroom-makers wordt 'grootste tot nu toe'
16

Reacties op: Death Stranding komt mogelijk naar Game Pass voor pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 17 augustus 2022 10:47
    Hoop speculatie maar dat zou lekker zijn. Wil de game weleens proberen zonder aan te hoeven schaffen. Ja ik betaal ook voor gamepass.
    Wel bijzonder hoe dat soort dingen dan ineens mogelijk zijn ondanks dat het ip van Sony is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 augustus 2022 11:44
    @Ziminar Wat ik persoonlijk denk (als dit gerucht al waar is) dat Sony de PC markt ziet als aanvulling op de console markt ipv concurentie. Death Stranding zal ook niet op de Xbox uit komen en een PS exclusive blijven qua console. Je ziet ook met het uitbrengen van de Sony games op PC dat daar ook een markt is , zeker voor mensen die alleen een pc hebben, die ook interresse hebben in die games. Aangezien die mensen toch geen console gaan kopen (natuurlijk zijn er uitzonderingen) zal dit geen tot weinig invloed hebben op je ps console verkopen en levert dit Sony extra geld op ( aannemende dat Sony geld krijgt ook al is het door 505 uitgegeven). Andere mogelijkheid is dat Sony er totaal geen invloed op heeft en 505 alle rechten om te bepalen waar ze de game plaatsen op pc, het is lastig te zeggen.
    Weet natuurlijk niet of dit echt zo is, maar dat is zo even de gedachtes die door mijn hoofd schieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 augustus 2022 13:09
    @Ziminar je kan hem spelen via ps plus, vond het hele mooie game maar veel te saai voor mij zelf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 17 augustus 2022 11:09
    Kan niet wachten op alle hi-la-rische PostNL grappen. HAHAHAHAHA! Ik lig nu al dubbel. Zo origineel, man man man, wat een grappenmakers zijn dat altijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 17 augustus 2022 11:43
    @The_Stifmeister Dat soort opmerkingen vallen een beetje in de categorie gamepass bevat geen leuke games of xbox heeft geen exclusives.
    Ze zijn puur bedoeld om te trollen en niet om een daadwerkelijk een discussie te voeren.

    Ik ben benieuwd of ik de gameplay leuk ga vinden en vooral het verhaal kan volgen.
    Kojima heeft er nogal een handje van om vage verhalen te verhalen waar geen touw aa nvast te knopen is.
    Dan is gamepass ideaal om de game eens uit te proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 17 augustus 2022 12:00
    @Ziminar
    Ik vond het goed te volgen maar het blijft natuurlijk Kojima. Ik kan me overigens prima voorstellen dat er mensen zijn die er geen klap aan vinden, ik vond het echter een van de beste games die ik gespeeld heb (mede door de fantastische soundtrack).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 17 augustus 2022 12:30
    @The_Stifmeister Als ie op gamepass komt ga ik het zeker proberen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 17 augustus 2022 11:47
    @The_Stifmeister Mag het wel als ik er een DHL of DPD grap van maak?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 augustus 2022 11:51
    Mooi als dit betekent dat meer mensen deze geniale game van meester game maker Hideo Kojima kunnen gaan spelen hoe beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 17 augustus 2022 12:43
    @coola ik heb hem gekocht en langere tijd gespeeld. Ben gek op Norman, de maffe shit die Kojima creeert kan ik best waarderen, en ook het creeren van een nieuw en uniek universum + gameplay voelde verfrissend. Maar ik kan helaas maar met moeite genieten van deze game. Ik hoopte op een game die je lange reizen liet maken om je hoofd wat leeg te krijgen = niet te veel nadenken maar even lekker hiken en meters maken. Helaas vond ik de game te frustrerend qua besturing en gameplay keuzes om er voldoening uit te halen. Het gestommel en gestuntel door het glibberige landschap, de baby die constant afgaat, om iedere hoek van die BT's die mij te vaak uit mijn 'rustige' vibe haalden en qua gameplay toch te repetitief. Daarbij wordt er voor mijn gevoel soms wel heel vaag gedaan, dat ook het verhaal mij los begon te laten.

    De game heeft zijn charme, en ik vond hem bij vlagen interessant en best leuk. Maar van een klassieker of parel kan ik helaas niet spreken. En ik beschouw mijzelf wel als iemand die open staat voor praktisch iedere game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 augustus 2022 17:28
    @coola prachtig hoe jij alles overdrijft. Ik snap de prachtige wereld en de personages. Maar voor mij horen er in een open wereld games als deze afwisseling in de gameplay te zitten. En nee niet alleen maar pakketjes wegbrengen . Dan had ik wel bij de post gaan werken. Ik vind Koijma lichtelijk overschat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 augustus 2022 14:31
    Leuk voor de pc gamers die de game op deze manier kunnen spelen dan. Zelf heb ik er nirt echt iets mee. Zover ik op beelden heb kunnen zien dwnk ik niet dat ik geduld genoeg zal hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 17 augustus 2022 14:47
    Het is best wel immersive game. Ik heb er een aantal uren in zitten, en later eens geprobeerd op te pakken, maar snapte er geen reet meer van. Ik moet denk ik opnieuw beginnen.
    Het verhaal is best wel boeiend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 17 augustus 2022 16:37
    Nee bedankt, dit is niks voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 augustus 2022 17:24
    Ik heb het ook geprobeerd via de ps Plus. Maar ik ben al vroeg afgehaakt omdat Koijma vergeten is in deze prachtige wereld leuke boeiende gameplay toe te voegen. Met toffe afwisselende gameplay was het voor mij wel de topper geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 17 augustus 2022 17:25
    Game kon mij ook niet lang boeien halverwege afgehaakt. Aan de ene kant een mooi gevormde game maar qua gameplay was het niet mijn ding. Dus ja moeilijk om aan dit soort games een cijfer te hangen.