Nieuws
Death-Stranding-10-Million

Death Stranding door 10 miljoen mensen gespeeld

Laat ontwikkelaar weten op derde verjaardag

Geschreven door Kamal van de Pol op
Death Stranding heeft in totaal 10 miljoen speler behaald op PS4, PS5 en Pc.

Dat laat ontwikkelaar Kojima Productions weten via een bericht op hun website. De mijlpaal werd gedeeld als onderdeel van de derde verjaardag van het spel. Bij dit spelersaantal wordt ook iedereen meegerekend die de game via abonnementen als PlayStation Plus en PC Game Pass hebben gespeeld. Ontwikkelaar Hideo Kojima plaatste op Twitter een video waarin het kantoor van Kojima Productions te zien is met taart en een scherm waar de tekst “Bedankt. 10 miljoen Porters. Death Stranding” op te zien is.

Gamer.nl gaf Death Stranding een 9,5 “Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit.”

De mijlpaal werd gedeeld in een bericht waarin de derde verjaardag van de game werd gevierd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Netflix werkt aan een Gears of War-film en -serie Take-Two: GTA 6-lek beïnvloedt ontwikkeling van game niet
29

Reacties op: Death Stranding door 10 miljoen mensen gespeeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 8 november 2022 15:09
    Mooi dat zoveel mensen deze geniale game van meester genie Hideo Kojima hebben gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 8 november 2022 15:55
    @coola Jeetje, je valt wel erg in de herhaling, zeg. Kun je niet gewoon een copy paste antwoord gebruiken? Aangezien je het zelfde antwoord steeds gebruikt maar met een verschillend woordje hier en daar. Haha :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 november 2022 15:58
    @Markus88 "hij mag het toch zeggen???" :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 november 2022 16:01
    @Markus88

    Ach ja de post nl simulator posts ( die overigens de plank over 9000 mis slaan). Zijn ook copy paste dus zie niet in waarom ik als tegenpool niet mee zou doen met het Copy paste feest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 8 november 2022 18:26
    @coola Zij doen het, dus ik ook. Het is dat ik weet dat je een volwassen man met een uitkering bent, anders zou ik je 9 jaar oud schatten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 november 2022 18:30
    @Agent 4125

    Uitkering? Ik heb gewoon werk hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 8 november 2022 18:35
    @coola Ja, dat zeggen ze tegen je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 november 2022 18:40
    @Agent 4125

    Wie zegt wat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 november 2022 07:25
    @coola denk dat ie uwv bedoelt ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 november 2022 09:28
    @hulstpower

    Ah oke. Gelukkig heb ik niks te maken met het uwv.

    Eigenlijk wel triest dat Agent 4125 mij zo in diskrediet probeert te brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 november 2022 09:53
    @coola gelukkig, vanmmifag genieten van God of war? Ik wel kan niet wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 november 2022 09:59
    @hulstpower

    Nah voorlopig nog niet. Wil eerst GoW 2018 nog een keertje uitspelen en een aantal andere games. Maar ik heb het ook druk met andere dingen dus op moment heb ik weinig game tijd. Maar gaat allemaal goed komen, de spoilers zal ik wel ontwijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 november 2022 10:55
    @coola succes met ontlopen van de spoilers, had deel 1 al 2 x uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 8 november 2022 16:16
    @coola Dat zegt niet zoveel want er zullen ook heel veel mensen van die 10 miljoen zijn die het via ps plus of pc gamepass hebben geprobeerd en het net als mij snel weer hebben verwijderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 8 november 2022 15:14
    Voor een niche titel is 10 miljoen nog wel respectabel, op de grote AAA plaat is het vrij insignificant natuurlijk.

    Maar die 10 miljoen zegt niets over hoeveel mensen het daadwerkelijk een leuke game vonden. Ik niet in ieder geval. Ik heb een woeste poging gedaan, maar ik ben nu eenmaal geen porter. Zo leer je ook eens wat over jezelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 november 2022 15:19
    @gimbal2 10 miljoen zegt niks, game staat op ps plus en pc gamepass. Ik wil wel wete. Hoeveel mensen hem uitgespeeld hebben en gekocht hrbben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 8 november 2022 15:31
    @hulstpower voor wat het waard is, volgens Trophy-data is het origineel door 25% uitgespeeld. Dat is niet heel veel minder dan bij bijvoorbeeld The Last of Us (29%) of Red Dead Redemption (30%). Volgens mij is dat niet uitzonderlijk. Maar er zijn ook games die veel beter scoren. TLOU Part 2 is door maarliefst 59% uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 november 2022 15:56
    @LarsCornelis

    Ja joh word een top game als RDR zo weinig uitgespeeld ? Zo zie je maar weer dat het geen ene F uit maakt of dat de meerderheid een game wel of niet goed vind. Ik bedoel als ik mensen moet geloven is RDR een van de beste games ooit gemaakt ( en ja ook ik vind het een geweldige game al zijn er dat jaar veel betere games uit gebracht). Maar uit spelen ho maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 november 2022 17:33
    @LarsCornelis ok thanks for the info.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 8 november 2022 15:40
    Ik vind GESPEELD DOOR nogal wazig! Hoevaak is de game verkocht?