Nieuws
Death Stranding

Deal voor Hideo Kojima-game op Xbox zou zo goed als rond zijn

Kojima zou een intentieverklaring hebben ondertekend

Geschreven door Michel Musters op
Een deal tussen Metal Gear- en Death Stranding-maker Hideo Kojima en Microsoft voor een exclusieve Xbox-game zou zo goed als rond zijn.

Dat meldt Jeff Grubb van GamesBeat in een reportage. Kojima zou een intentieverklaring hebben ondertekend dat als eerste stap in een samenwerking tussen de ontwikkelaar en Microsoft zou gelden. Met die verklaring zou het zo goed als zeker zijn dat Kojima een game voor Xbox-consoles gaat ontwikkelen.

Microsoft en Kojima hebben nog niet publiekelijk de intentie om een Xbox-game te ontwikkelen geuit, maar er gaan al geruime tijd geruchten dat Kojima van plan zou zijn om met Xbox samen te werken. De komende tijd zouden de details van de deal worden uitgewerkt door de advocaten van beide bedrijven.

Wel zou mogelijk vastliggen dat Kojima ook nog games voor andere uitgevers mag maken - hij zou bijvoorbeeld ook nog andere spellen voor Sony kunnen ontwikkelen. In ieder geval bekend is dat Death Stranding: Director's Cut ergens binnenkort op PlayStation 5 uitkomt. Dit is een verbeterde versie van de eerder verschenen PlayStation 4- en pc-game met daarin nieuwe content.

Vorige week kwam al naar buiten dat Kim Swift, een voormalige ontwikkelaar van Left 4 Dead en Portal, bij Microsoft aan de slag is gegaan. Volgens geruchten zou dat zijn om Kojima bij te staan tijdens de ontwikkeling van zijn nieuwe project. Daarbij zou de cloud een belangrijke rol spelen, maar op wat voor manier precies is nog onduidelijk. 

Kojima Productions

Dit artikel delen:

Lees meer

Voorspel: Gekozen familie schittert in Nier: Replicant ver. 1.22 Indie-ontwikkelaars doen beklag over samenwerking met PlayStation
9

Reacties op: Deal voor Hideo Kojima-game op Xbox zou zo goed als rond zijn

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Cocabeer

    • 2 juli 2021 12:30
    Vraag me af of daar een grote markt ligt voor zijn games. Sony gamers krijgen doorgaans wat meer gekke Japanse shit voorgeschoteld dan bij Xbox en Death Stranding was al erg polariserend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 3 juli 2021 18:52
    @Cocabeer als dit waar is hebben ze er in ieder geval 1 koper van een Xbox erbij, dan komt ie er namelijk gelijk. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fredjansma

    • 2 juli 2021 12:33
    Ik denk zelf dat xbox gamers hier niet zo 1 2 3 op zitten te wachten. Zelf vind ik dit soort dingen geweldig, maar na lang xbox gespeeld te hebben ben ik van mening dat menig men liever op shooters en online games zitten te wachten, dan dit soort games. Voel je niet aangesproken, want ik scheer niet iedereen over 1 kam. Dit is wat mij gewoon opviel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 juli 2021 13:00
    @Fredjansma 'maar na lang xbox gespeeld te hebben ben ik van mening dat menig men liever op shooters en online games zitten te wachten'
    Is dat niet juist over 1 kam scheren? Of in ieder geval een hele grote groep?
    Ik vraag me een beetje af op wat voor een manier jouw dat opgevallen is?

    En als dat waar zou zijn, zou dan niet het overgrote deel van de games op de xbox shooters en online games zijn? Aangezien die type games het meest populair zijn.

    Ik zit hier in ieder geval wel op te wachten, hoe meer diversiteit aan games hoe beter.

    @GamerNL: het wordt nu een beetje belachelijk. Het woord voor 1, dus met accenten, is spam?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fredjansma

    • 2 juli 2021 16:35
    Ieder zijn ding. Ik mis persoonlijk zelf games vanaf de xbox one die mij aanspreken.

    Er zijn zat mensen in mijn omgeving die puur een xbox halen voor populaire shooters en/of online games. Wat ik begrijp, want microsoft zijn online functies zijn keigoed. Dus het is ook geen aanval oid. Als dat zo overkwam, mijn excuus. Ik had het inderdaad niet goed verwoord. Mij maakt het niet uit wat 1 ieder speelt, als je maar lol hebt.

    @Ziminar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 2 juli 2021 20:34
    @Fredjansma mijn laatste aankopen voor m'n xbox waren Alex Kidd, Scarlet Nexus, Greedfall Gold, Mass Effect Legendary, RE VIII en Judgment.
    Ik zal weer lekker online kunnen shooten :-p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 2 juli 2021 13:53
    @Fredjansma Shooters en online games heeft de xbox anders meer dan genoeg. Meer diversiteit is atlijd goed.

    Persoonlijk vind ik de games van deze beste man de laatste jaren heel erg bergafwaarts gaan, maar ik snap dat er gamers zijn die hier wel op zitten te wachten. De eerste 3 MGS games waren wat mij betreft geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ronnet_2

    • 3 juli 2021 21:55
    @Fredjansma voor mij is Xbox de console voor wRPG. Dat was al zo tijdens de 1e generatie (Fable, KOTOR, Morrowind, etc) en dat lijkt nu weer zo te worden (Fable remake, Starfield, Avowed, etc). Ik heb voor de rest niets met shooters. Speel nu Vampyr op Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 2 juli 2021 13:45
    Ik sta wel open voor iets verfrissends en nieuws.
    Hoe breder de Xbox portfolio hoe beter het is voor de gamer