Nieuws
Dead Space

Dead Space-remake zou ook voor makers van de game eng zijn om te spelen

Technisch regisseur durft de game 's nachts niet met koptelefoon op te spelen

Geschreven door Michel Musters op
De ontwikkelaar van de aankomende Dead Space-remake claimt dat zelfs hij het eng vindt om de game te doorlopen.

Dat vertelt technische regisseur David Robillard in een interview met Play Magazine (via GamesRadar). "Wanneer ik het spel 's nachts speel, alleen, kan ik het gewoon niet met een koptelefoon op spelen. Het is simpelweg te eng. Het realisme en de atmosfeer... niet alleen visueel, begrijp je? De manier waarop we geluid, sfeer, effecten, systemen die je bang maken erin hebben verwerkt."

Het helpt volgens Robillard mee dat het spel op de huidige generatie consoles uitkomt. "We hadden het (op PS4) kunnen doen, maar niet op dit niveau. Het voegt echt veel toe aan dit genre en deze ervaring."

Natuurlijk is Robillard zelf een ontwikkelaar van de game, dus het is onwaarschijnlijk dat hij zou zeggen dat de horrorgame helemaal niet eng is, maar veel spelers vonden het oorspronkelijke Dead Space al een spannende ervaring - het is dus niet zo moeilijk om voor te stellen dat de remake nog enger is.

De remake van Dead Space vertelt hetzelfde verhaal over Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. Wel moeten er meer details rondom het verhaal gegeven worden in vergelijking met het origineel. Ook uniek is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.

Dead Space verschijnt aanstaande vrijdag op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game is ontwikkeld door EA Motive Studio. Pas geleden kwam de 'launch trailer' van de game uit, die hieronder nog eens is te bekijken. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Wo Long: Fallen Dynasty-gameplay toont uitdagende gevechten Granblue Fantasy Versus: Rising aangekondigd
15

Reacties op: Dead Space-remake zou ook voor makers van de game eng zijn om te spelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 23 januari 2023 10:03
    Wanneer komt de review van deze game?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 23 januari 2023 10:05
    @Snoop213
    Vrijdag?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 januari 2023 10:19
    @Snoop213
    Waarschijnlijk niet voor dat de game uit komt. Er zal neem ik aan wel een regels vastgelegd zijn dat er niks gepubliceerd mag worden voor een bepaalde datum.
    Ik ben overigens ook wel benieuwd naar deze game. Of het de naam waarmaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 januari 2023 10:20
    @watashi wa maurice desu. Ja alleen Embargos lopen toch vaak af voor een releasedatum..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 januari 2023 10:58
    @Snoop213

    Dan zullen we zien. Ik heb geen idee. Sommige komen echt pas op de dag van uitkomen volgens mij. Maar kan me ook in vergissen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hellspawn

    • 23 januari 2023 10:35
    Pure promotiepraat van de gameontwikkelaar. Ik heb deze game ooit allang gespeeld en weet hoe eng het spel is. De remake heeft wat uitbreidingen en aanpassingen, maar het verhaal is grotendeels hetzelfde. Dat heeft de ontwikkelaar immers zelf gezegd. Dus is dit praatje wat ze nu ophangen gewoon promotie voor de game. Begrijpelijk vanuit het bedrijf, maar toch gewoon promotie. Of reclame, zo zou je het ook kunnen noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 januari 2023 11:02
    @Hellspawn

    Het verhaal is hetzelfde ja. Maar ze kunnen situaties wel enger in beeld gebracht hebben. Geluid nog beter en krachtiger.
    Dat jij het al ooit origineel gespeeld hebt wil niet zeggen dat het niet enger is.
    Anders zou de remake van Resident evil 2 ook minder spannend zijn ook al is het grafisch heel wat anders.
    Of zelf RE4 lijkt behoorlijk wat meer sfeer en realisme te krijgen.
    En die game heb ik ook gespeeld en vind ik niet eng. Wil niet zeggen dat dat nu ineens niet anders is.

    Dat het promo praat is is waarschijnlijk. Maar het zal echt wel meer sfeer brengen met de moderne technieken van verlichting en ze kunnen bepaalde momenten wel spannender in beeld brengen dan destijds op een ps3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 23 januari 2023 10:48
    En dat kinderen, is marketing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 23 januari 2023 11:48
    Hoe zit het met de moeilijkheid settings?, of is het 1 setting.

    Heb geen Dead Space gespeeld maar vond Callisto Protocol geweldig en die had gelukkig 3 settings, dus hoop dat deze dat ook heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 23 januari 2023 12:53
    @DarkraverX het origineel had meerdere moeilijkheidsgraden dus dat zal deze ook wel hebben!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 23 januari 2023 14:46
    @Markus88 Ja weet ik maar je weet maar nooit dus vandaar de vraag :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 23 januari 2023 13:02
    Ik ben het wel eens dat je een dead space spel niet vlak voor het slapengaan moeten gaan spelen. Ik heb wel eens een nachtmerrie gehad na het kijken van jurassic park, toen was ik 9 jaar oud. Lang geleden dus haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 23 januari 2023 14:07
    Als je nog het vermogen op kunt brengen om dit eng te vinden - ik ben stinkend jaloers. Ik mis het best wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr.Jeen

    • 23 januari 2023 17:30
    "Wij van WC-eend"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 23 januari 2023 22:41
    @Mr.Jeen Best goed spul overigens, WC-Eend. Ondanks het feit dat ze het zelf aanbevelen en daar over grapten in hun reclames.

    Het hoeft geen leugen te zijn.