De tweede speler, naast hoofdpersoon Isaac Clarke, zou een litteken op zijn gezicht hebben, en gloeiende, rode ogen. In de singleplayer is hij een soort gids voor Isaac, wat maakt dat de coöp in principe verhalend niet veel anders is. Wel zouden er in de coöp bepaalde momenten zijn waarop spelers moeten samenwerken en kunnen ze elkaar genezen en munitie geven. Als een van de twee doodgaat, wordt het spel volgens de bron teruggezet naar het laatste checkpoint.
Wapens
De bron van IGN spreekt verder over een sneeuwplaneet als setting, iets wat al in eerdere geruchten naar voren kwam. Verder zouden er ook een aantal gameplayveranderingen doorgevoerd worden. Zo zouden de Plasma Cutter en Ripper op de schop zijn gegaan. De Plasma Cutter heeft volgens de bron als alternatieve schietoptie de mogelijkheid om vijanden weg te blazen, zoals de Force Gun uit deel 2 dat al kon. De Pulse Rifle zou als tweede schietmogelijkheid cirkelzagen af kunnen schieten, waarmee de Ripper als wapen waarschijnlijk komt te vervallen.
Meer mobiliteit
Zowel Isaac als zijn partner zouden in dit deel mobieler zijn, zij kunnen volgens de bron kruipen en ook snel naar links of rechts rollen. Verder zouden de telekinetische krachten zijn uitgebreid, waardoor spelers objecten niet alleen kunnen optillen en verplaatsen, maar ook roteren. Dit zou gebruikt worden voor sommige puzzels in de game.
Vijanden
Isaac en de andere persoon bevechten in Dead Space 3 volgens de bron voor het eerst ook menselijke tegenstanders, verder keren de Necromorphs terug en zouden er ook enkele gigantische vijanden rondlopen, zoals een spin die meerdere malen terugkeert, en een wormachtig beest. Uitgever Electronic Arts heeft nog niet gereageerd op de geruchten, maar liet onlangs wel weten dat er voor 31 maart 2013 een nieuwe Dead Space-game verschijnt. Mogelijk vindt de onthulling hiervan plaats op de E3.
Reacties op: 'Dead Space 3 krijgt coöp'
Aug
van Amnesia kunnen ze nog wat leren.
Baukereg
ToMaX99
Reanimationist
Ze gaan weer teveel tweaken als dit waar is…
spreadthehate
Weet nog goed mijn eerste gevoel wat ik bij Dead Space kreeg op het schip toen de eerste monster kwam en je moest rennen voor je leven. Dat gevoel had ik bij deel 2 al een heel stuk minder.
incarnatus
Zelfde patroon, vinden jullie niet?
Aug
Deadspace het zelfde als RE en Silent hill. behoren gewoon simgle player spellen te zijn waar je je lekker kunt opsluiten in je kamer in het donker alleen voor de tv in alle spanning, als je dit al met 2 man gaat doen en maakt er een bulletfest van dan is de spanning voor mij al bezweken….
Mja dit is dan mijn mening, Ik baal ervan dat ze een goeie spannende horrorgame weer minder eng gaan maken , spanning is immers 1 van de intenste evaringen in games ;)
Aug
IRGIORGIO
Bio-Hazzard
Freekdance
GGB
Reanimationist
Reanimationist
Laat ze hun tijd lekker steken in een ijzersterke singleplayer experience.
Debster
Aug
vanGister
Kan niet wachten tot ik ingesloten wordt door vijanden en net voor de de genadeslag gaan toebrengen ontploft 'ie en staat mn cp-op partner achter me met een rokende plasmacutter!
Of net zoals bij masseffect, een soort alternatief team dat in eenzelfde soort setting hun ding doet, dat je bijv als 2e overlend duo in hetzelfde complex zit als Isaac en dat je als Isaac je nog steeds de bejeezus schrikt bij elke hellspawn die uit het plafond komt.
Iig heerlijk genoten van deel 1 en 2 dus heb er nog even vertrouwen in!
Viscera
Forsythia
Knootewoot