Nieuws

Dead Island 2 uitgesteld naar 2016

"We hebben het beoogde doel nog niet helemaal bereikt"

Geschreven door Gijs Scheltens op
Zombiegame Dead Island 2 is uitgesteld naar 2016. Oorspronkelijk zou het spel deze lente uitkomen. Ontwikkelaar Yager Development schrijft dat het lang naar het spel heeft gekeken en tot de conclusie kwam dat het spel niet ver genoeg gevorderd is om uit te brengen.

"We hebben de lat hoog gelegd voor Dead Island 2: een sequel maken die Dead Island naar een hoger niveau tilt. Een spel dat doet wat fans leuk vonden in Dead Island - meerdere speelbare personages, coöp, een tropisch paradijs met zombies - en dat daar nog veel meer content en gevechtsopties aan toevoegt. En we wilden dat allemaal klaar hebben voor de lente van 2015", aldus Yager.

De ontwikkelaar geeft aan dat het dit doel niet kan halen en heeft daarom besloten het spel uit te stellen naar een niet nader bekende datum in 2016. Yager schrijft dat de aandacht nu volledig op de ontwikkeling ligt, en komt later met meer informatie.

Dead Island 2 is de sequel van Dead Island, deze game kreeg eerder de losstaande uitbreiding Dead Island: Riptide. Ook kwam er een cel-shaded spin-off genaamd Escape from Dead Island uit.

Dead Island en Dead Island: Riptide werden ontwikkeld door de Poolse studio Techland. Yager Development is verantwoordelijk voor de sequel. Deze Duitse studio is vooral bekend van third person shooter Spec Ops: The Line en werkt momenteel ook aan ruimtevechtspel Dreadnought.

Bron: Yager

Dit artikel delen:

Lees meer

Voormalige Rare-werknemers onthullen Yooka-Laylee Filmfan met succes gelanceerd
8

Reacties op: Dead Island 2 uitgesteld naar 2016

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DeadIslandfanboy

    • 30 april 2015 22:51
    Zit al te wachten sinds gamescom 2014… Hopelijk is het het wachten waard, zullen we dan maar zeggen. *zucht*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 1 mei 2015 00:06
    Had het spel in pre order staan maar voorlopig gecanceld, pre orders doe ik 9 van de 10x maand of 3 van te voren, soms komt een uitzondering voor als een spel erg goed geprijsd staat maar pre order nooit een spel met een vooruit betaling.

    Enige spel wat ik wel vroegtijdig in pre order zal zetten is de collectors edition van de aankomende Mass Effect 4 en heel misschien van de nieuwe aankomende Assassins Creed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Monkeh

    • 1 mei 2015 08:59
    Sorry hoor, maar naar mijn mening ben je sowieso nogal dom als je spellen gaat pre-orderen nadat je alleen één CGI trailer van het spel hebt gezien. Dat geldt zelfs voor spellen uit grote en bekende series en dus al helemaal voor een spel wat een enigszins matig eerste deel had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 1 mei 2015 09:12
    Geen sorry hier, pre orders plaatsen is altijd dom en overbodig naar mijn mening. Hoe kan je nu een spel kopen zonder dat je weet hoe het eindproduct gaat zijn? Zelfs een ME4 of AC kan tegenvallen ondanks de reputatie uit het verleden en wat zijn de nu echt grote voordelen van een pre order? Je krijgt misschien wat lullige extra's die je achteraf vaak ook kan kopen en voor die paar centen meer zou ik in mijn geval nooit een risico nemen qua games.

    Eerst de reviews en het eindproduct afwachten, dan nog kijken wat er van over is nadat de hype is overgevlogen en op dat moment is het vroeg genoeg om voor mij een spel te kopen, zeker bij een spel wat een ongeloof buggy eerste deel had en vermoedelijk bij deel 2 ook niet perfect zal zijn bij release.

    Oftewel; gewoon niet doen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ruub1234

    • 1 mei 2015 13:57
    vraag me af of dit iets te maken heeft met het succes van dying light

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 1 mei 2015 16:19
    Ik hoop het eerlijk gezegt wel.

    Heb mij altijd goed vermaakt met de vorige delen van Dead island, maar Dying light was toch wel even een totaal ander niveau. Wat ik het meeste zal missen is het free runnen in Dead Island, dit zit er nu zo ingebakken. Dat is hetzelfde als dat ze het klimmen weg zouden halen bij een Assassins creed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • melody

    • 1 mei 2015 16:23
    Ze hadden hem eigenlijk net zo goed kunnen uit brengen want het eerste deel naar een hoger niveau brengen moet toch niet zo'n probleem zijn!
    Achja goed laten we maar hopen dat ze er een mooie game van maken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 2 mei 2015 07:56
    Die uitstel zal zeker niet voor niets zijn. Hopelijk veel minder bugs dan zijn voorganger.