Nieuws
Windbound

De Xbox Games with Gold-spellen van oktober zijn bekend

Windbound en Bomber Crew Deluxe Edition

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft de Xbox Games with Gold van oktober bekendgemaakt.

Dat deed het bedrijf via Xbox Wire. De gehele maand oktober kunnen Xbox One- en Xbox Series X en S-gamers het spel Windbound claimen. Spelers verkennen met een zeilboot diverse eilanden die onder de 'Forbidden Islands' vallen. Uniek is dat spelers zelf hun eigen boot samenstellen.

Van 16 oktober tot en met 15 november kunnen Xbox-gamers met een Gold-abonnement Bomber Crew Deluxe Edition claimen. De game speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog en laat spelers met vliegtuigen rondvliegen en -schieten, maar heeft een schattig tekenfilmachtig uiterlijk.

Vanaf oktober worden er geen Xbox 360-games meer weggegeven via Xbox Games with Gold, zo had Microsoft al eerder bevestigd.

Xbox Live Games with Gold

Dit artikel delen:

Lees meer

World of Warcraft: Dragonflight verschijnt op 29 november Sony toont Engelstalige trailer pc-versie Sackboy: A Big Adventure
18

Reacties op: De Xbox Games with Gold-spellen van oktober zijn bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 30 september 2022 08:54
    Zo! 2 games nog maar.. dit is ongeveer het punt waar microsoft beter kan stoppen met GWG en iedereen dwingen gamepass te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 30 september 2022 11:42
    @ali3n8tor liever niet. Ik heb geen behoefte aan gamepass maar wil wel online kunnen spelen. Als ze de GWG stoppen mogen ze Gold wel wat goedkoper maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2022 08:54
    Windbound leek me altijd wel leuk misschien toch even proberen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 30 september 2022 08:58
    Vrij magere games. Doet Sony toch wel wat beter met ps essentials

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Patrick Verbist

    • 30 september 2022 11:36
    @Liquidshake Gaan we dan ook meteen even Essentials vergelijken met GamePass? XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 30 september 2022 11:42
    @Patrick Verbist
    Nee je moet juist Xbox live Gold vergelijken met PS plus Essential, dat zijn op papier gelijkwaardige diensten. Beide nodig om online te kunnen games en beide bieden maandelijk gratis games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2022 18:06
    @Fr3nzy klopt maar dan moet je weer zeggen bij ps plus zit cloud storage tot een bepaalde aantal gb en bij xbox is dit gewoon standaard gratis en onbeperkt. Bij de ene doet die dat beter en bij de andere doen ze weer wat anders beter. Micro maakt games with gold minder aantrekkelijk om die vele gild mensen naar gamepass te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • HerrHerzeleid

    • 30 september 2022 13:38
    @Patrick Verbist
    Gamepass Ultimate moet je vergelijken met PS+ Ultimate. GPU is wat mij betreft de betere dienst van die twee. Vooral door de day one releases. PS+ Essential vind ik dan weer een veel betere dienst dan XLG.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 30 september 2022 16:51
    @Patrick Verbist appels en peren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 september 2022 09:31
    Microsoft moet hier gewoon mee stoppen. Is ook gewoon helemaal niet nodig aangezien gamepass er al is. Het voelt nu echt een beetje aan als "ok, wat voor meuk hebben we nog liggen die nog niet al in gamepass zit?"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 september 2022 10:11
    Dit valt dan wel tegen en was ook wat ik gehoopt had dat niet zou gebeuren. Ze gooien de 360 games eruit maar er komt dus niets voor in de plaats. Erg magere actie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 30 september 2022 10:12
    Mee eens, dit voegt niet veel meer toe.
    Dit wordt volgens mij ook bewust gedaan om Gold uit te faseren en mensen over te laten stappen naar game pass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 september 2022 14:44
    @Ziminar Is gold nog apart te krijgen dan? ik dacht dat die 2 allang gecombineerd waren en uberhaubt niet meer los van elkaar te krijgen waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 30 september 2022 14:49
    @Messtranor ik heb eigenlijk geen idee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 30 september 2022 14:55
    @Messtranor
    Was ik ook benieuwd naar maar Gold is nog aan te schaffen voor 6.99 per maand zag ik.

    Edit: en natuurlijk via een prepaid kaart wat meestal goedkoper is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 september 2022 15:23
    @Fr3nzy oh, ik meende ooit een gehoord te hebben dat t gecombineerd was. Ik heb sowieso altijd al ultimate omdat ik sowieso gp wil gebruiken en ook een pc heb. Dus ik kijk niet eens naar andere opties

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 september 2022 10:34
    Blij dat ze eindelijk een stap maken want de maandelijkse gold games werden gewoon dusdanig tergend dat ze er beter mee konden stoppen. Wat dankzij de pass sowieso misschien maar de beste optie is om te doen.. De gold dienst is wel redelijk obsolete aan het worden. Maar goed, dat zien we later wel. Wel benieuwd of er binnenkort ook series games bij komen.. of op z'n minst weer een grotere titel. Dit is allemaal erg mediocre.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 30 september 2022 13:58