Op de ECTS wordt voor het eerst de PC versie van Splinter Cell aan het groote publiek getoond. Deze op Metal Gear Solid gelijkende game belooft een van de toppers voor de eindejaarsperiode te worden. Tijd voor Computer & Videogames om de makers van het spel even kort aan de tand te voelen over de verschillen tussen de Xbox en PC versie van het spel:Is the PC version the same as Xbox?

Grégoire: Pretty close, yes. The game is essentially the same. Obviously you can use mouse and keyboard - the control system is similar to something like Max Payne.

What about the graphics?

Grégoire: The lighting is very similar, yes. We used [programming] cheats on PC to create the effects. You'll not notice [a difference] if you're not a specialist.

We've heard extra downloads will be available.

Grégoire: There should be extra downloadable content on Xbox - hopefully, missions and so on - but that's not definite for PC yet.

And a multiplayer elements? Grégoire: Many people have asked us about that. We'll look into it later. We need to check if it works but we'll definitely look into it.

Je hoort het: hoogstwaarschijnlijk geen multiplayer en verders nagenoeg gelijk. Wat voor programming cheats ze gebruikt hebben is nog de vraag, maar het zal hier waarschijnlijk gaan om speciale grafische snufjes voor de Xbox waar de PC nog wat meer moeite mee heeft. Hopelijk hebben ze hierdoor particle rook-effecten niet vervangen door sprites of iets dergelijks maar is het wel degelijk voor normale mensen onzichtbaar. Ook qua releasedate verschillen de spellen niet veel: eind november worden zowel de PC als Xbox versie verwacht.