De verloren Quake map van John Romero | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

In de dagen dat de wereld er nog grijs uit zag kwam Id Software met een game die de wereld een stuk kleurrijker maakte, Quake1. Eén van de mensen die mee werkte aan deze kla ieker was John Romero, hij was verantwoordelijk voor het leveldesign in de game.

Als leveldesigner maak je tijdens de productie, volgens Romero, zo'n beetje de helft van de levels voor niks, ze zijn simpelweg niet goed genoeg voor het eindproduct. Zo heeft John ook tijdens de maak van Quake 1 veel maps voor Jan met de korte achternaam gemaakt. Met de verjaardag van Quake heeft hij één van de maps die eigenlijk niet helemaal af is vrij gegeven.For a long time now, I've kept one remnant of Quake's creation that I had to cut out. It's the Lost Entrance of the Dismal Oubliette. Yes, there used to be a much more interesting beginning to that area of Quake, but I had to amputate the guy and cauterize the wound into its current state, the starting point of e2m6. I remember spending many hours trying to get it just right, to create the feeling of an awful, cavernous pit for the player to get out of and into the real horror of the Oubliette. It added a nice bit of gameplay time and I'm sorry that it had to go, but we set the .BSP file size at 1.4Mb and had to be strict about it.Om de map te kunnen spelen zal vanaf dit adres een 1.4 MB grote ZIP gedownload moeten worden. Unzip de map daarna in de directory: quakeid1maps, de map zal nu vanaf de console te bereiken zijn, type: map e2m10 om de map te spelen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou