De unieke combat in Xbox-RPG Sudeki | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ontwikkelaar Climax werkt momenteel met man en macht aan de Xbox-RPG Sudeki die door Microsoft Game Studios zal worden uitgegeven. Over het verhaal wil men nog niet veel kwijt, maar men weet al wel te vertellen dat je als speler de ware toedracht van de oorlog waarin je thuisland, The Bright Empire, verzeild is geraakt, te ontrafelen.

Doorheen het spel zal je heel wat gespuis tegen komen dat een kopje kleiner gemaakt dient te worden en hiervoor heeft men een uniek combat-systeem ontwikkeld. Opvallend is dat het spel tijdens het selecteren van spells in de menu's vertraagt tot slechts 5% van de oorspronkelijke snelheid:Combat, the core of Sudeki's gameplay, works on two levels: combat moves are executed via gamepad pre es which you can string together to perform combos. There is no need to aim manually unle you want to, as there is lock-on system, but you always retain direct control of your character. For more complex actions, as well as inventory acce and spells, there is a pop up menu system which slows the game down while you select your next action while still keeping you under time pre ure. This unique blend of gameplay styles is perhaps the greatest strength of Sudeki – It's easy to pick up yet takes time to master completely.Aangezien Climax een Engelse firma is, is Sudeki een van de weinige niet in Japan ontwikkelde console-RPG's en men heeft geprobeerd om in het spel zowel westerse als oosterse grafische stijlen te combineren en het resultaat mag er zeker wezen. We zullen helaas nog tot het vierde kwartaal moeten wachten voordat we Sudeki zelf kunnen spelen, doch je kan alvast het interview bij HomeLanFed erop na lezen om meer over deze game te weten te komen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou