Nieuws
PlayStation 5

De tien meest gespeelde PlayStation 5-games bekendgemaakt

Fortnite, Black Ops Cold War en Fifa 21

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft bekendgemaakt wat de tien meest gespeelde PlayStation 5-games zijn.

Dat deed het bedrijf op PlayStation Blog. De console is precies een jaar verkrijgbaar in een aantal landen waaronder de Verenigde Staten - in de rest van de wereld, waaronder Nederland, verscheen hij op 19 november 2020.

Sony laat weten dat spelers in totaal meer dan 4,6 miljard uren games hebben gespeeld op de console. Ook zijn er meer dan 26 miljoen uren aan content uitgezonden. Dit is volgens Sony de top tien aan meest gespeelde PS5-games in het eerste jaar:

  • Fortnite
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • FIFA 21
  • NBA 2K21
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Destiny 2
  • MLB The Show 21
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Demon’s Souls
  • NBA 2K22

Dit artikel delen:

Lees meer

Unpacking pakt uitstekend uit Nieuwe artwork van Starfield getoond tijdens Skyrim-concert
25

Reacties op: De tien meest gespeelde PlayStation 5-games bekendgemaakt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 12 november 2021 11:58
    Ok geen astro's playroom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 12 november 2021 12:54
    @hulstpower viel mij ook meteen op, maar ze zullen het vast hebben gemeten in aantal gespeelde uren. Niet in aantal spelers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 november 2021 13:36
    @Michael-Raymond-Clayton Dat zou best kunnen of gekochte spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 12 november 2021 12:37
    Vindt het heel raar dat gta 5 niet in deze lijst staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smoothy101

    • 12 november 2021 12:51
    @san5324 Hoezo raar? De game is op 3 console generaties nu verkrijgbaar. Ik kan me goed voorstellen met mensen nu veel liever exclusives kopen dan weer GTA V

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 november 2021 13:23
    @smoothy101 De game is op 2 generaties verkrijgbaar, de ps5 versie komt pas in maart 2022 uit. Je kan wel de ps4 versie op de ps5 spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smoothy101

    • 22 november 2021 09:07
    @Messtranor het is toch echt 3 generaties PS3/PS4/PS5…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 november 2021 13:21
    @san5324 Hoezo? de ps5 versie van GTA 5 is helemaal nog niet uit. Ik had het wonderbaarlijk gevonden als hij er wel in had gestaan.
    Het gaat namelijk specifiek om ps5 games, niet om games die toevallig op de ps5 gespeeld zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 12 november 2021 18:32
    @Messtranor

    Aha overheen gelezen ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WitcherTheSwitcher

    • 13 november 2021 04:45
    @san5324 Staat er niet bij omdat het een PS4 game is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 12 november 2021 13:27
    Toch wel veel mainstream games. Ik ken wel veel mensen die een ps5 bezitten en vervolgens alleen FIFA, COD en GTA spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 november 2021 13:41
    @mightybundy Dat zijn toch ook mainstream games? of begrijp ik je nou verkeerd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 12 november 2021 14:14
    @Messtranor Jep klopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoesNZ

    • 12 november 2021 13:42
    @mightybundy Dus?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 12 november 2021 14:14
    @GoesNZ dat was het :p geen conclusies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoesNZ

    • 12 november 2021 14:38
    @mightybundy Haha ik begreep je verkeerd denk ik, no problem!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 november 2021 14:50
    Maar 2 exclusives in de lijst, ik had er meer verwacht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 12 november 2021 17:44
    @Ziminar maar wat zegt dat? Dat mensen ook voor non-exclusives bij voorkeur achter hun PS5 kruipen? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 november 2021 23:19
    @Michael-Raymond-Clayton Geen idee wat dat zegt, ik had die er gewoon meer in verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 13 november 2021 10:00
    @Michael-Raymond-Clayton dit zegt mij dat deze mensen t geld in eigen zak hadden kunnen houden en prima op de Ps4 of XOne door hadden kunnen spelen. Ze hebben nu een console waar zij exact dezelfde spellen op spelen als op de vorige generatie, er zijn mensen die de ps5 graag hadden willen hebben voor de exclusives, die hadden meer aan deze console gehad.