Nieuws
Nintendo Switch

De Switch is de snelst verkochte console in de VS deze generatie

Super Smash Bros. Ultimate verkoopt ook als een trein

Geschreven door Michel Musters op
De Switch is de snelst verkochte console van deze generatie consoles in de Verenigde Staten.

Dat laat markt- en data-onderzoeksbedrijf NPD weten. De console is vanaf de lancering in maart 2017 tot en met november 2018 in totaal 8,7 miljoen keer over de toonbank gegaan in het land.

Ook de verkoop van Switch-games loopt lekker in de VS. Super Smash Bros. is de snelst verkochte Switch-game ooit en de snelst verkochte Super Smash Bros.-game, met meer dan 3 miljoen exemplaren in elf dagen. Van Pokémon: Let's Go, Pikachu! en Eevee! samen zijn 2 miljoen exemplaren verkocht, van Super Mario Party 1,4 miljoen exemplaren en van Mario Kart 8 Deluxe 5 miljoen exemplaren. Nogmaals; deze cijfers gelden alleen voor de Verenigde Staten.

De Switch en zijn games doen het ook goed in Europa. Gisteren kondigde Nintendo aan dat Super Smash Bros. Ultimate de snelst verkochte game op een Nintendo-console ooit is in het continent.

Dit artikel delen:

Lees meer

Warhammer: Vermintide 2 nu beschikbaar op PlayStation 4 Life is Strange 2: Episode 2 komt volgende maand uit
12

Reacties op: De Switch is de snelst verkochte console in de VS deze generatie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Pug205GTi

    • 19 december 2018 08:56
    Pokémon: Ket's Go, Pokémon ketsen? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 19 december 2018 14:20
    @Pug205GTi Haha, toen ik je opmerking vanochtend zag meteen veranderd. Good catch!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheBigN93

    • 19 december 2018 10:10
    En dat is dus zonder December meegerekend. Er zijn nog genoeg consoles verkocht vanwege Smash en dat zit er nog nieteens bij. Absurd hoe goed ze het doen na de Wii U (dark ages van Nintendo)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 19 december 2018 10:21
    @TheBigN93 idd.. wel mooi dat er nu een positieve SWITCH is gemaakt door nintendo ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 december 2018 11:02
    @GamerNL: Ik had laatst het probleem dat ik niet kon inloggen op gamer.nl, nu blijkt dat als ik de blokkade van third party cookies ophef ik wel in kan loggen.
    Het lijkt mij niet juist/ongewenst om voor deze basisfunctionaliteit afhankelijk te zijn van het toestaan van dergelijke cookies. Thirdparty cookies staat zo ongeveer gelijk aan tracking en daar heb ik echt een hekel aan.
    En volgens mij is het onlangs aangepast (wellicht met een windows-update), want ik blokkeer die cookies al geruime tijd en heb altijd in kunnen loggen.

    On topic: En toch van de Switch als console mij een soort van tegen. Buiten de indies is er maar weinig third party support. Ja er wordt wel wat geport, vooral wat de wat oudere games, mar voor nieuwe games be je vooral afhankelijk van Nintendo en die brengen te weinig uit wat voor mij interessant is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheBigN93

    • 19 december 2018 11:13
    @fonsrutte Nintendo brengt toch een aantal exclusives per jaar uit. Voor 2019: New super mario bros (oké een port van de wii U), Yoshi, Fire emblem, Animal crossing, luigi's mansion 3, Pokemon2019, Bayonetta 3, Metroid prime 4 (misschien dat die laatste 2020 wordt). En dan kan er mogelijk nog een andere verrassing komen of DLC voor mario kart en/of Odessey. Ik denk dat toch voor ieder wat wils is behalve als je alleen van spellen als God of War en Red dead Redemption houdt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 december 2018 11:42
    @TheBigN93 voor mij persoonlijk is alleen New Super Mario Bros en Metroid interessant met de rest heb ik gewoon niets. En dan is het gemis van goeie third party titels best een gemis.
    Begrijp me niet verkeerd ik vermaak me prima met de Switch. Maar alleen veel minder als dat ik verwacht had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 19 december 2018 12:09
    @fonsrutte Thanks voor je feedback over de cookies Fonsrutte, we gaan er even goed naar kijken! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je niet kan inloggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheBigN93

    • 19 december 2018 12:35
    @fonsrutte Jammer om te horen. Ik ken zelf 6 andere mensen die een switch hebben en 5 daarvan spelen er net als ik vrijwel dagelijks op. Wel alleen in de leeftijdsgroep 18-30 dus het is geen goede steekproef, maar de switch lijkt wel goed aan te slaan overal heb ik het idee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 december 2018 14:26
    @TheBigN93 Zoals ik al zei, ik vermaak me er prima mee, maar vooral indies en geen echt grote titels. Mijn zoon speelt er heel veel Fortnite op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 20 december 2018 09:52
    @fonsrutte Moet je Warframe eens proberen. Echt, die game is bruut!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 20 december 2018 09:52
    @TheBigN93 Warframe is ook echt héél goed op de Switch (en gratis!). Maar ja, die is ook geport door Panic Button, die ook Doom doen (Eternal komt ook naar de Switch, schijnt) en Wolfenstein en Rocket League.

    Blizzard met Diablo III is natuurlijk geweldig en FROM met de Dark Souls Remaster. Behóórlijk wat 3rd party support van grote developers imho..