De sprekers van Festival of Games: Tom Dubois van OnLive | Gamer.nl

De sprekers van Festival of Games: Tom Dubois van OnLive | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Tom Dubois is een man van de toekomst, wat gelijk al blijkt uit zijn huidige werkplek. Dubois is executive producer bij OnLive, een service die betalende leden in staat stelt hun games streamend te spelen, wat proce orkracht overbodig maakt. De dienst werd in juni van 2010 gelanceerd en sindsdien hebben Amerikanen hiervan kunnen profiteren, maar binnenkort is het ook aan ons de beurt om dure hardware links te laten liggen en eens goed gebruik te maken van onze razendsnelle internetverbindingen. Dit is genoeg reden voor hem om er het één en het ander over los te laten tijdens het Festival of Games.

Een baan als executive producer krijg je natuurlijk niet zomaar en één blik op zijn biografie werpen is genoeg om te weten dat Dubois hard heeft gewerkt om zijn huidige positie te bereiken. Na zijn studie, die in 1992 succesvol afgerond is, heeft hij vijf jaar in de busine ontwikkeling gewerkt, waarna hij uiteindelijk zijn eigen internetbedrijf oprichtte. In 2002 werd hij voor het eerst werkzaam in de game-industrie, middels een baan bij 1UP Studio, een onafhankelijke ontwikkelaar.

Hier heeft de goede man een jaar van zijn tijd besteed, waarna hij nog twee banen erdoorheen wist te branden om uiteindelijk als producer bij EA te belanden. Hier was hij twee jaar lang verantwoordelijk voor alle online mogelijkheden van EA games, waarna hij uitkwam op zijn huidige baan als Executive Producer bij OnLive. Daar managet hij het team dat verantwoordelijk is voor de verkrijgbare games, inclusief de uitgever/ontwikkelaar relaties, certificatie en merchandising.

Tijdens zijn presentatie zal hij het niet alleen hebben over OnLive maar ook over de volgende generatie van cloud-based game platformen. Hij gaat hierbij verder in op gameveranderende ontwikkelingen, nieuwe distributie opties en nieuwe mogelijkheden voor zakendoen met ontwikkelaars, dat voorheen onmogelijk was. Je bent hierbij uitgedaagd om mee te denken over de opties en mogelijkheden die cloud-based games met zich mee kunnen brengen voor gamedesign en ontwikkeling. Wil je ook meedenken maar laat je financiële status het momenteel niet toe? Doe dan mee aan onze prijsvraag om een kans te maken op de congreskaarten.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou