Patrick Liu, een naam die op het eerste gezicht misschien niet zoveel zegt. Liu is echter producer bij DICE, de studio achter de Battlefield-reeks en Mirror's Edge. Liu werkte eerder aan Battlefield: Bad Company en was senior producer van de Medal of Honor-multiplayer en Battlefield 1943. Een ontwikkelaar met een aantal zeer grote namen in zijn portfolio dus. Maar Battlefield-games zijn niet de enige projecten die Liu op zijn naam heeft staan.

Voordat hij bij DICE in dienst genomen werd, heeft Liu al een aardig aantal werkplekken gezien. Zo heeft hij gewerkt als laboratorium- en programmeurassistent, maar ook anderhalf jaar als docent aan een middelbare school waarna hij doorging als projectleider voor de Zweedse Militaire Defensie. Eind 2005 kwam Liu voor het eerst aan een baan in de game-industrie, namelijk als associate producer bij Starbreeze Studios.

Starbreeze is natuurlijk bekend van Enclave en The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay, maar ook van The Darkness en The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, waarvan Liu als associate producer verantwoordelijk was voor de laatste twee. Anderhalf jaar is hier besteed voordat Liu zijn carrière verbreedde door te gaan werken bij DICE.

Over Liu kan minstens gezegd worden dat hij uitgegroeid is tot een grote naam in de game-industrie. Met de tonnen ervaring die hij door de jaren heen opgespaard heeft, kan zijn presentatie alleen maar onmisbaar worden voor de congresbezoeker. Hij gaat tijdens zijn presentatie namelijk toelichten hoe het verkoopmodel van een AAA-shooter overgezet wordt naar digitale distributie. Mocht je alsnog naar Festival of Games willen gaan, maar heb je geen kaartje? Doe dan mee aan onze prijsvraag om kans te maken op congreskaarten.