Jurian van der Meer heeft een leidinggevende functie binnen de nieuwste tak van Endemol die zich specialiseert in online gaming. Wanneer andere mensen enkel het potentieel van TV-formaten van "Deal or No Deal" en "Big Brother" zien, ziet hij het potentieel van een game-formaat hierin. Vandaar ook dat zijn rol grotendeels bestaat uit deze tv-formaten om te zetten naar de game-industrie. Daarnaast speelt Jurian een vitale rol in het ontwikkelen van internationale business door middel van het internationele distribueren van spellen.

In 2001 begon Jurian van der Meer zijn carrière in de Central Creative Unit van de Endemol Group waar hij zich voornamelijk bezighield met een oog houden op alle merk- en adverteerderprojecten. In 2005 ging hij te werk bij Endemol UK als head of products and brand exploitation waar hij de verantwoordelijkheid op zich nam van alle commerciële en licentie-gerelateerde activiteiten om uiteindelijk in 2007 zijn vleugels uit te breiden richting de international business development-tak rondom gaming.

Endemol wordt gezien als een internationale grootheid voor wat betreft entertainment en is de grootste, onafhankelijke aanbieder wereldwijd van televisie en digitale productie. Het bedrijf kent een netwerk van meer dan 80 bedrijfen verspreid over in totaal 26 landen. Endemol Games heeft ook zijn eigen succesverhalen. Zo heeft de tak samengewerkt met grote namen in de game-industrie zoals Electronic Arts, Virgin Games, William Hill, Betfair en National Lottery.

Tijdens zijn presentatie op Festival of Games probeert hij het publiek een beter inzicht te geven in de groei tussen TV- en game-bedrijven. Dit gaat hij ondersteunen met zijn uitgebreide kennis over het overzetten van tv-shows naar spellen en uitleggen welke businessmodellen hier het beste bij horen.