Ook Activision is aanwezig bij Festival of Games, maar wel in de vorm van Dan Winters, vicepresident van developer relations en acquisistions. Deze man heeft al 17 jaar ervaring in de game-industrie en heeft net als iedereen zijn weg op de spreekwoordelijke ladder beklommen. Nou, misschien niet zoals iedereen, maar dat maakt hem juist een interessant persoon om een presentatie van bij te wonen.

Voordat Winters zich met games ging bemoeien heeft hij vier jaar professioneel basketball gespeeld voor de Oakland A’s, San Francisco Giants en New York Mets, teams die zelfs bij onbekenden van de sport een belletje zullen doen rinkelen. Hij is tevens zes jaar bezig geweest met acteerwerk voor tv-reclames en verscheidene televisieprogramma’s. Na dit gedeelte van zijn carrière kwam hij in 1993 in contact met Activision, waar hij in de eerste instantie niet lang verbleef.

Hij zette zijn carrière voort bij Disney Interactive, waar hij uiteindelijk tien jaar werkzaam was als vicepresident van product development. Onder zijn alziend oog heeft Disney Interactive meer dan vijftig spellen uitgegeven waaronder Kingdom Hearts, Toy Story en A Bug’s Life. Hierop volgend heeft Winters wat tijd besteed bij Electronic Arts als executive producer van Medal of Honor: European Assault, waarna hij zijn oude vrienden bij Activision opnieuw opzocht. Met zoveel ervaring op zak kan wat Winters te zeggen heeft alleen maar interessant zijn.

Tijdens zijn presentatie gaat hij ontwikkelaars advies geven over de jacht naar goede gameconcepten. Daarnaast komen wat do’s en don’ts voor ontwikkelaars die bepaalde indrukken achter proberen te laten aan bod, en geeft Winters tips over hoe je de beste indruk achter kan laten tijdens een uitgeversvergadering. Een erg zakelijke, maar zeer interessante presentatie, vooral voor de game-industrie kenner die alles denkt te weten. Tijd om je horizon te verbreden.