Nieuws
Metro Exodus

De PlayStation Plus Extra en Premium-games van augustus zijn bekend

Met o.a. Metro Exodus en Bugsnax

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft bekendgemaakt welke games er in augustus aan PlayStation Plus Extra en Premium worden toegevoegd.

Eén van de spellen die wordt toegevoegd is Bugsnax (PS5 en PS4). Ook komt de multiplayerhorrorgame Dead by Daylight (PS5 en PS4) op de service. Ubisofts openwereldactiegame Ghost Recon Wildlands (PS4) wordt er ook op gezet. Daarnaast komen de PS4- en PS5-versies van de post-apocalyptische actiegame Metro Exodus naar PS Plus Extra en Premium.

Verder werd eerder al aangekondigd dat alle hoofddelen in de Yakuza-reeks naar de service komen. Deze maand gaat het om Yakuza 0 (PS4), Yakuza Kiwami (PS4) en Yakuza Kiwami 2 (PS4). Eerder deze maand werd Yakuza: Like A Dragon al toegevoegd.

Alle bovenstaande games komen vanaf 16 augustus voor alle PlayStation Plus Extra- en Premium-leden beschikbaar. Op PlayStation Blog kan meer gelezen worden over de spellen. Onderstaande games komen op die dag ook naar de dienst:

  • Everspace (PS4)
  • Monopoly Madness (PS4)
  • Monopoly Plus (PS4)
  • Trials of Mana (PS4)
  • Uno (PS4)

Vooralsnog zijn er geen klassieke games aangekondigd die op 16 augustus alleen voor PlayStation Plus Premium-leden beschikbaar komen.

PlayStation Plus

Dit artikel delen:

Lees meer

Red Hood uit Gotham Knights uitgelicht Demo van tactische rpg The DioField Chronicle nu verkrijgbaar
14

Reacties op: De PlayStation Plus Extra en Premium-games van augustus zijn bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 11 augustus 2022 08:52
    Wow toffe selectie!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 augustus 2022 09:15
    Ik moet wel zeggen dat de hoofdreden waarom ik een premium abonnement heb "de classics" echt ZWAAR onder de maat is. Dit was HET kernpunt van de nieuwe PS plus, en iets wat Sony een strijdpunt gaf tegenover gamepass, aangezien ze een volle generatie classics meer hebben dan Microsoft. Het feit dat hier nagenoeg niets mee gedaan wordt is dan ook imo echt onbegrijpelijk en een groot probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 11 augustus 2022 10:35
    @Messtranor Helemaal mee eens!

    Er zijn zoveel classics waarbij ik allang dit abbonement aangeschaft zou hebben zoals de PS2 Spyro / Crash / Sly / Ratchet & Clank games.

    Dan zijn er nog genoeg parels in andere genres die veel publiek kan trekken.
    Waarom ze dachten dat het huidige aanbod genoeg is daar sta ik van verbijsterd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robbert.

    • 11 augustus 2022 11:51
    @Messtranor De dienst bestaat nu twee maanden, dus ik zou ook niet al te oordelen. Op zich is het best logisch dat ze eerst wat recentere grote titels doen om een breed publiek te trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 augustus 2022 12:18
    @Robbert. Als je een dienst gaat aanbieden als DE grote extra van een premium variant, om vervolgens slechts een handjevol games erin te zetten, waarvan een groot gedeelte zelfs voorheen gewoon onder ps now vielen, dan doe je t niet goed. Ik snap dat er niet vanaf het begin ALLE classics in zullen zitten, maar het hadden er veel meer moeten zijn dan het nu zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robbert.

    • 11 augustus 2022 13:02
    @Messtranor Voor het extra geld zijn de toevoegingen tot nu toe minimaal ja. Maar we zijn nog maar twee maanden onderweg, dus vind ik het persoonlijk wat vroeg om van een probleem te spreken.

    De catalogus is enorm en tot nu toe heeft het mij nog niet gestoord. Er staan ook veel remasters tussen die je ook zou kunnen beschouwen als classics zoals Final Fantasy 7, 8 en 9.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 augustus 2022 14:06
    @Robbert. Maar die stonden dus al op ps now, dus ik zie daar niet de toegevoegde waarde voor premium, premium zou BOVENOP het oude now moeten zitten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nickskuh16

    • 11 augustus 2022 12:37
    @Messtranor Nu vraag ik mij toch wel af, ga je daadwerkelijk veel gebruik maken van die classics wanneer deze games er zouden zijn, met alle nieuwe games die constant uitkomen? ik heb gekozen voor Extra omdat er toch wel een aantal games bij zitten die ik nog wil spelen van de afgelopen paar jaar, maar heb bewust geen premium gepakt omdat ik die classics toch niet ga spelen als ik ook de nieuwste (of nieuwere) games heb liggen. ook dat streamen zie ik het nut niet echt van in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 augustus 2022 14:08
    @nickskuh16 Ja, ik ga dat daadwerkelijk spelen, meer nog dan de nieuwe games. Ik heb ook nog steeds al mijn oude consoles, maar die zien er aangesloten op een modene tv niet uit. Als dit upscaled op mn ps5 gespeeld kan worden dan zou ik dat enorm veel spelen.
    Dat jij het nut er niet van in ziet wil niet zeggen dat ik t er niet van in zie he. Voor mensen als jij is er dus de Extra variant. maar ik heb betaald voor premium, en vind daar nu nog niet echt enorm veel meerwaarde aan zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 11 augustus 2022 09:25
    Ben heel tevreden met mijn upgrade naar plus extra.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    loki82

    • 11 augustus 2022 10:31
    Moet zeggen dat ik de nieuwe naamgeviing tot nu toe heel verwarrend vind met dit soort aankondigingen, maarja misschien wennen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robbert.

    • 11 augustus 2022 11:54
    Tot nu toe heel tevreden over het nieuwe PSPlus. Wat ik alleen niet zo goed snap is dat ze meteen complete series als Yakuza en Assassin's Creed erop gooien. Ik spreek misschien voor mijzelf, maar als ik daar een deel van heb gespeeld, heb ik echt geen trek om meteen andere delen te spelen. In mijn optiek zouden ze dit beter wat meer verspreiden om het interessant te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • HansK

    • 11 augustus 2022 14:55
    @Robbert. Het staat je dan ook vrij om niet meteen de volgende te spelen. Maar de delen die jij gespeeld heeft heeft een ander misschien niet gespeeld en andersom, dus om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken zet je er zoveel mogelijk op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sall3mander

    • 11 augustus 2022 20:21
    Wanneer komen de beloofde 200+ playstation classics voor psplus premium? Ik neem het nu niet, omdat ik die 20 games die erop staan nu het niet waard zijn. Psplus extra lijkt me wel interessant, die ga ik wss aanschaffen.