De online wereld van Tom Clancy's The Division uitgelegd | Gamer.nl

De online wereld van Tom Clancy's The Division uitgelegd | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Het online gedeelte van The Division zit in de singleplayergame verwoven, zoals dat bij Bungie's Destiny ook het geval is. Spelers kunnen contact hebben met elkaar in een centrale hub, en tegen elkaar vechten in speciaal daarvoor bedoelde Player versus Player-zones.

Naast de centrale hub gaan spelers met andere spelers in een 'groep' de spelwereld in om mi ies te voltooien tegen computerbestuurde vijanden. Daarnaast bevat de game 'Dark Zones'. In deze PvP-zones kunnen spelers uit andere groepen het tegen elkaar opnemen. Spelers komen dus alleen spelers uit andere groepen tegen in deze Dark Zones en in sociale hubs.

Het verhaal van de game wordt ontvouwd via verschillene 'milestones'. Spelers moeten deze specifieke gebeurteni en in het verhaal meemaken voordat ze een nieuwe set mi ies kunnen doen met andere spelers. Daarom kan een groep met spelers niet altijd bij elkaar blijven, tenzij zij allemaal even snel progre ie boeken in een game.

The Division moet in 2015 verschijnen op pc, PlayStation 4 en Xbox One.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou