De Duitse ontwikkelaar Black Lion Studios stelt vandaag met trots zijn debuuttitel voor genaamd Shadow Harvest. Een doorsnee naam voor een al even doorsnee game. De screenshots spreken boekdelen: kale en bijna kale mannen in desolate, grijsbruine omgevingen met zo nu en dan een helikopter of mech op de achtergrond. Mechs ja, want we schrijven alweer het jaar 2025 en het duo Myra Lee en Aron Alvarez maar afreizen naar diverse brandhaarden in de wereld om daar met respectievelijk stealth-vaardigheden en spierballen orde op zaken te stellen. De makers spreken letterlijk van 'a refreshingly different storyline'.

Maar wie weet dat het er in de praktijk niet zo somber uitziet als op de screenshots. Shadow Harvest belooft namelijk een niet lineaire opzet met diverse submissies en meerdere paden naar je doel zodat elke keer dat je het spel speelt, de ervaring totaal anders zal zijn. Toch kunnen we ons nog niet aan de indruk onttrekken dat Shadow Harvest een typisch product is dat alleen uit het grafik-geile Duitsland kan komen. En dan bedoelen we niet dat het artistiek zoveel voorstelt, maar het heeft ongetwijfeld ganz viel polygonen. In 2009 is het zover, op de Xbox 360 en PC.