De namen van gamedevelopers verklaard | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Waarom heeft Lionhead zijn naam aan een dooie hamster te danken en wanneer is Firaxis nu eigenlijk ontstaan? GameSpy schreef een (eigenlijk nogal) droog stukje over de namen en logo's van een serie gamedevelopers. Hierin wordt uitgelegd waaraan de genoemde bedrijven hun naam en logo te danken hebben.

Hamsters en barkende honden...ze zijn allemaal in dit artikel te vinden.Loki Games

GameSpy: Who started your company and in what year?

Scott Draeker: Scott Draeker founded Loki in the fall of 1998.

GameSpy: How did you decide on your company name?

Scott Draeker: Loki is the Norse god of mischief, but is also seen as a Promethean character. We'd liked the concept of empowering customers in a Promethean sense by bringing games to the Linux OS.

GameSpy: How did you decide on the logo and are you still using the original? If it is not the original logo, what prompted you to change it?

Scott Draeker: We wanted a logo that was playful without being kitshy or rude. We also wanted something that had a timele appeal -- like it had just been dug up but still felt appropriate in the modern world.

We settled on an image which we found in a book on Celtic art -- a combination of a dancing figure and a coin. We still use that image, although it's been upgraded once since we adopted it.

En dan vraag ik mij af hoe 'Pop Top' aan zijn naam komt.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou