De kunst van goede gamedemo's | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Vroeger hadden we van de meeste games een share- of freeware versie. Nu mogen we al blij zijn wanneer er een demo van een nieuw spel voor de final release te downloaden is.

3Dactionplanet schreef een feature waarin ze wat verder ingaan op de definitie van een goede demo. Vooral de toekomst van demo's zijn onderwerp van gesprek, nu veel developers ervoor kiezen pas na de release een test uit te brengen.These past few weeks have seen the release of some major demos for some of the upcoming heavyweights, and it seems like the swing away from demos is thankfully coming back around, but are we perhaps guilty of turning the developers away from them in the first place?

I'm sure a lot of us remember the glory days of the Apogee model for releasing games… that was, to release the first 'Episode' of the game for free as shareware, and encourage the gamer to buy the rest of the game. Some big games that went this route include Wolfenstein 3D, Doom, Rise of the Triad Quake, Rise of the Triad and Duke Nukem 3D.Natuurlijk komen de (veel besproken) demos van Hitman en Serious Sam ook aan bod in dit redelijk uitgebreide en intere ante artikel.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou