2003 was weer een topjaar voor de gamers. Tientallen goede spellen, consoles die steeds goedkoper worden en een prachtig vooruitzicht richting 2004. Toch was 2003 niet het jaar met alleen maar positieve gebeurtenissen op gamegebied, maar wat is er precies mislukt dit jaar?

Op Curmudongamer is een lijst verschenen met de meest negatieve gebeurtenissen in de game-industrie van 2003. De lijst bevat o.a. het verschrikkelijke Tomb Raider: The Angel of Darkness, de mislukte Nokia N-Gage, het falen van The Sims Online, het sluiten van enkele beroemde gamestudio's, de kwaliteit van de PS2 Online en het uitblijven van een opvolger voor Loki. The Sims Online from Electronic Arts (PC) - The PC sales charts have been dominated by games in EA's The Sims series for years, and it's not uncommon for several Sims titles to appear in the top ten in a given month. So, when Electronic Arts predicted that their license-to-print money franchise would sign up 200,000 online subscribers between the Christmas 2002 launch and 1 April 2003, it didn't seem so crazy. However, the latest announcement, in April 2003, reported only 97,000 subscribers, and this widely accepted analysis predicts that active subscriptions may have actually have dropped since then.Naast de 10 hoofdpunten noemt de schrijver ook het ontbreken van creativiteit een groot probleem. Bijna alle toptitels dit jaar bevatten het woord "Sims" in de titel of zijn opvolgers van een origineel (C&C: Generals, GTA:VC, SOCOM II, Jak II en Ratchet & Clank 2). Verder zijn er ook wat kleine mislukkingen te noemen, hieronder vallen Star Wars: The Arcade Game en Dino Crisis 3. Lees alle flops op Curmudongamer