De grafische uitdagingen van Rise of Nations | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De Civilization site Apolyton had laatst een interview met Dave Inscore, mede-oprichter van Big Head Games. Big Head Games is bezig met Rise of Nations, een van de veelbelovende RTS games van volgend jaar. RoN zal een mix worden tu en Age of Empires en Civilization. In het interview komen we meer te weten over de grafische uitdaging van Rise of Nations. Deze ligt vooral in de eenheden. Er staan namelijk 450 units gepland die allemaal moeten worden weergegeven. Verder wordt er gevraagd hoe het komt dat RoN zoveel op Age of Empires lijkt.RoN has been "accused" of looking too much like AOE. Is that something that cant be avoided or was it done in purpose? Or just not true? Dave Inscore: Seeing our all new 3D game engine in action tends to dispel notions of being overly similar. Screenshots do not do the graphics or the engine justice. Watching a group of MLRS's lay siege to a city, fighter planes engaged in a dogfight, Bombers dropping their payload over a metropolis, flame throwers lighting up an enemy factory, and machine gun groups emptying round after round go a long way towards differentiating the two titles. And by the way, if you get the chance to drop a nuke on a pesky neighbor you should be thoroughly satisfied by the resulting fireworks. Of course, Age and RoN are both historical real-time strategy games, so there's going to be some overlap just in terms of subject matter. Als laatste kom je de favoriete games van Dave Inscore te weten. Voor de overige antwoorden en vragen kun je terecht bij Apolyton.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou