Ion Storm is het team dat ons dé game van 1998 zou brengen: Daikatana. We weten inmiddels dat het anders is gegaan. John Romero's geesteskindje flopte vanwege allerlei beslommeringen die niks met het ontwikkelen van games te maken hadden. Jarenlang games maken betekent niet dat je ook een heel ontwikkelingsteam kan managen, deze levensles heeft J.R. in ieder geval kunnen trekken uit dit avontuur. Warren Spector bracht ons Deus Ex, een vernieuwende tactische first person shooter met een dijk van een verhaal en dito achtergrondsfeer. Desalniettemin wordt het nieuwe kantoor van Ion Storm weer aangekondigd in de trant van: "Look at our megacool new office!" Precies zoals in de begindagen toen John R. eerst etterlijke miljoenen besteedde aan het kantoor, en vervolgens maanden later zich bedacht dat hij eigenlijk ook toch maareens hard aan zijn spel moest gaan werken... ION Storm Austin has left the building. The old building, that is, the one where they labored away and created one of the most groundbreaking games in history... Deus Ex. Yes, after Deus Ex's release, the title's subsequent enormous success, and the obtaining of the Thief franchise, Eidos and ION decided that the crowded hallways full of pinball machines and designer war rooms weren't going to be big enough. So they loaded up the truck and moved to, not Beverly (Hills that is), but the XXXXX building in another part of Austin. No more chainsaw shops catching on fire, no more telescopes pointing down at the lovlies at the local outdoor lunch establishment... just serene development space.

We weten dus in ieder geval waar Deus Ex 2 geproduceerd gaat worden, dat ze maar snel de beuk erin gooien, opschieten!

Meer 'high-poly' plaatjes met reflecterende oppervlakken en lens-flares kan je hier vinden.