De GameCube controller uitgebreid besproken | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De uiteindelijke versie van de GameCube controller is af, en IGN kreeg de mogelijkheid om eens even te spelen met deze controller. Een aantal redacteuren hebben de controller in hun handen gehad en een mening gevormd. Deze lopen nogal uiteen, maar niemand vind hem perfect, hoewel ze er wel erg positief over zijn.

Voorbeelden van minpunten zijn bijvoorbeeld de Z-trigger die je niet goed genoeg voelt wanneer je deze indrukt, waardoor je niet altijd precies weet of je hem nu indrukt of niet. Daarnaast vind een PS2.ign.com redacteur de D-pad net te laag zitten. Toch zegt iedereen dat de controller comfortabel in de hand ligt en je al snel vergeet wat je in je hand hebt.Tal Blevins, IGN Editorial Manager

After holding the GameCube controller again today, it only reconfirms that it's my favorite controller for any of the current or soon-to-be-released consoles.

(...)It's not perfect, though. I would add another digital trigger on the left side -- one digital trigger on the right is just plain awkward. I also wish the handles were longer and a bit more angled outward. I have bigger hands than Fran's little girl-paws, and the original design with the longer handles fit my hands better. The greater angle would also allow your hands to rest in a more natural position. As it is now, you have to bend your wrists inward a bit to cup the controller, and although the handles aren't as straight as the Dreamcast controller, it would be more comfortable if they were angled out a touch more. Plus, if Nintendo is trying to shed the "kiddie" image, they would have done best to choose a color scheme that didn't make it look like Fisher Price's "My First Console Controller." The primary blue, yellow, green, and red definitely reminds me of pre-school toys. Voor meer plaatjes en meningen kun je uiteraard hier terecht.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou