Nieuws
Mad Box

De eerste beelden van de console van Slightly Mad Studios

De Mad Box in beeld

Geschreven door Michel Musters op
Slightly Mad Studios heeft de eerste renders van de aankomende console van het bedrijf online geplaatst.

Vorige week kondigde de ontwikkelaar van Project Cars aan dat het aan een eigen console werkt, genaamd de Mad Box. Volgens CEO Ian Bell wordt het "de meest krachtige console ooit gebouwd" en krijgt het een resolutie van 4K mee.

Daarbij zou het ook virtual reality ondersteunen, met 60 frames per seconde per oog. Headsets zoials de Oculus Rift en HTC Vive worden ondersteund, alsmede allerlei accessoires voor pc, zoals vliegsticks en racewielen. De console zou binnen drie jaar verkrijgbaar moeten zijn.

Via twee renders zijn in totaal vier verschillende versies van de Mad Box te zien, elk met een ander gebruik van kleur. Op elk apparaat is de mascotte van Slighty Mad Studios te zien.

Mad Box
Mad Box

Dit artikel delen:

Lees meer

Lovecraftian horrorgame Conarium komt volgende maand naar consoles Hitman HD Enhanced Collection verschijnt deze week
16

Reacties op: De eerste beelden van de console van Slightly Mad Studios

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheChief

    • 7 januari 2019 09:09
    Is Soulja Boy hier op enige wijze bij betrokken? *Rolleyes*

    T'is nog prematuur natuurlijk maar dit doet me erg denken aan die AlienWare meuk: Standaard PC apparatuur in een shiny wrapper gooien en daar dan 3x de normale prijs voor vragen want 'speciaal!'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 7 januari 2019 09:37
    Het ziet er eerder uit als 1 versie met verstelbare ledlampkleurtjes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 7 januari 2019 10:06
    Als je Ian Bell`s Twitter mag geloven, zou hij niet heel duur gaan worden. Ik moet het allemaal nog zien maar de beloften die gedaan zijn maken het wel een console om in de gaten te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 7 januari 2019 10:46
    Wat een ongelooflijk lelijk ding zeg. Dit zou ik nooit in mijn woonkamer willen neerzetten, waarbij hij sowieso nooit gaat passen in je gemiddelde TV meubel. Het design mogen ze van mij nog wel eens onder de loep nemen, maar das een kwestie van smaak.

    De groep mensen die dit ding gaat kopen gaat zo klein zijn tov de PS or Xbox gebruikers. Simpelweg, omdat de Mad Box van zijn leven geen exclusiefs gaat hebben (geen halo,gears, god of war of last of us), dus enkel multi-platform games. Dus zullen de gemiddelde consolegamers blijven kiezen voor de xbox vs ps console, en de andere groep bouwt zijn eigen pc of koopt dit ding of een Alienware systeem bijvoorbeeld.

    Als ze wellicht iets exclusiefs gaan doen op VR gebied, dan krijg je misschien wel een bredere doelgroep, want wat ze van plan zijn op VR gebied klinkt veelbelovend, maar ben je nog steeds afhankelijk van de games… time will tell

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 7 januari 2019 11:04
    @Aquemini toen Microsoft de xbox aankondigde (ik werkte toen in een game speciaal zaak) waren dit precies dezelfde argumenten, lelijk, gaan het niet redden tegenover ps en nintendo, achterlijke controler, ze kopen zich een weg in de game branch en nu zoveel jaren later kan je Microsoft niet meer weg denken uit het gaming landschap. Ook toen was er ruimte en plaats voor een extra speler op de markt.

    Wellicht heb je gelijk en komen er geen exclusives voor dit systeem, maar wat als ze het voor elkaar krijgen (en ik zeg niet dat het lukt maar stel) om van alle systemen wat “exclusives” te pakken weten te krijgen. Een systeem waar je zowel Forza, gran turismo en Mario kart op hebt bijvoorbeeld. Zoiets geeft het systeem direct bestaansrecht. Ik verwacht dat we van dit systeem nog heel wat gaan horen de komende tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 7 januari 2019 11:48
    @Jumpman je gaat een grote reus met heel veel cash (in die tijd al) en ook al hardwareresearch etc. vergelijken met een relatief onbekende studio die 1 titel heeft uitgebracht, totaal geen kapitaal of ervaring op gebied van hardware achter zich heeft?
    Bedenk je maar zo, als grote bedrijven als Sony en Microsoft al moeite hebben om een console op de markt te zetten met hardware waar zij al heel veel moeite moeten doen om daar bij CPU/GPU makers rendabele prijzen te kunnen beslechten, hoe denk je dat dus zo'n kleine outfit zonder enige oog op toekomstig groot aantal verkopen, een nog betere deal zou kunnen beslechten bij hardwarefabrikanten…..
    Ik zou sowieso niet geld gaan steken in hun crowdfunding als ze dat gaan doen, kans dat ze het waar kunnen maken is echt minimaal, in iedergeval zeker niet voor consumentenprijzen (ofwel niet hoger dan 500 euro).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 7 januari 2019 11:59
    @SuperDre ik vergelijk ook niet het kapitaal wat ze hebben, overigens heeft het bedrijf ook investeerders waar niemand het plafon van kent. Het gaat er meer om dat op voorhand al wordt gezegd dat ze geen kans van slagen hebben gelijk aan de xbox en dat ze er niets te zoeken hebben. Vergeet niet dat ook een groot bedrijf zoals Sony een misproduct kan maken. Zowel de Wii-u als Psp vita (en van beide vindt ik het jammer) zijn het niet geworden. Dat er een grote naam aan zit wil dat niet automatisch zeggen dat er bestaansrecht ervoor is, andersom werkt dat net zo. Of dit systeem het gaat redden weet ik niet maar het loopt vergelijkbaar als met de aankondiging van de xbox destijds, en die hebben het uiteindelijk ook gered (hoofdzakelijk door de xbox 360 uiteindelijk)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 7 januari 2019 13:53
    @Jumpman , het grootste verschil is dat Micrsoft zelf studies had of in dienst had die games ontwikkelde, waarvan een enkel die exclusief op de xbox consoles uitkwamen. De Mad box biedt enkel een open source OS aan waarop een ontwikkelaar zelf moet bepalen om een game te gaan ontwikkelen. Dat gaat zo goed als geen ontwikkelaar doen. Dus wordt het een systeem waarop je de multi-platform games kan spelen, maar dan wel in 4k op 120fps….. maar ja, wellicht kan dat over 3 jaar ook op de PS5 en of Xbox2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 7 januari 2019 11:11
    Case ziet er geinig uit maar niet iets wat ik naast me tv wil hebben. Ik vind de xbox en ps4 er wel net uitzien denk ook niet dat dit iets gaat worden. Hoor zelf nu pas voor het eerst over dit apparaat en zal toch voor ps5 of xboxxboxboxs kiezen wanneer die uitkomt voor erbij want ik ga niet afstapen van me pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 7 januari 2019 11:22
    Maar is het nou echt een console a la Playstation, Nintendo en Microsoft met elk hun eigen software en games? Of is het toch gewoon een PC in een compact kastje waar je Steam op draait en klaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 7 januari 2019 11:38
    oh god wat een walgelijk design. Dat wil je toch niet in je kamer hebben staan. Nee, liever gewoon een zwarte doos met een gedempt ledje voor de power en niets meer.

    ohja, inmiddels hadden ze ook gezegd dat voor VR het 90fps zou worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Clausbmf666

    • 7 januari 2019 11:41
    wat een meuk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 7 januari 2019 12:01
    Design laat wat gewenning over, maar het hangt allemaal af van de games erop.
    Dus zal je veel creatieve mensjes moeten hebben die hier op hun kunstwerken willen uitbrengen.
    Om nog een apparaat in huis te halen die de zoveelste Black Out af kan spelen: nee natuurlijk niet.
    Of wordt dit een verkapte betaalbare game pc die onder een console etiket wordt verkocht, alleen maar beter voor ons.
    VR kunnen spelen op de hoogste specs, compatible met een boel stuff zo te lezen, een uitkomst dan voor gamers die niet even snel het geld op tafel hebben voor een dikke game pc.
    Ik zeg kom maar op met die concurrentie en overwin mij! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Yakuo

    • 7 januari 2019 14:18
    Lijkt op een sci-fi kachel xd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 7 januari 2019 16:14
    Volgens mij is dit overigens nog niet het definitieve ontwerp. Er worden ook andere designs gedeeld op twitter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 7 januari 2019 19:51
    Deze renders zijn te donker om goed te zien wat het voorstelt. Ik zag op een ander website ook nog ander renders staan. Die zijn een stuk mooier.