De Game Developers Conference is aan zijn einde gekomen, wat betekende dat zoals op iedere beurs de awards weer uitgereikt mochten worden. Een echte allround winner is er niet, hoewel DMA en Rockstar's Grand Theft Auto 3 wel als de beste game van 2001 bestempeld is en ook een prijs kreeg voor het beste leveldesign.
Verder werd onder andere Bohemia Interactive als beste nieuwe developer beschouwd, kreeg Marty O'Donnel een award voor zijn audio capriolen in Halo en bejubelde men Richard Evans voor zijn programmeer werk in Black and White.Best Original Game Character
Daxter from Jak and Daxter
Excellence in Level Design
DMA for Grand Theft Auto III
Excellence in Programming
Fumito Ueda & team for Ico
Game Innovation Spotlights
Black & White (Lionhead Studios)
Grand Theft Auto III (DMA Design/Rockstar Games)
Ico (Sony Computer Entertainment, Inc.)
Majestic (Electronic Arts)
Rez (United Game Artists)
Lifetime Achievement Award
Yuji Naka, president and CEO of Sega's SonicTeam.
Penguin Award
Hubert Chardot, for his risk-taking work on Alone in the Dark, a game that started the "survival-horror" genre.
Community Contribution Award
Jeff Lander, for his writings on game development, community building efforts and student outreach. Award-lovers zitten goed deze dagen, met vandaag nog de uitreikingen op de GDC en vannacht de Oscar's valt er weer genoeg aan lijsten door te spitten. Het hele verhaal is hier te vinden.