Gisteren ontstond er ophef over de nieuwe versie van Beyond: Two Souls. In afbeeldingen werd een vergelijking gedaan tussen de game op PlayStation 3 en PlayStation 4. Hoofd van Quantic Dream, David Cage, deed een uitspraak tegenover Eurogamer over dit verschil.
Volgens Cage zijn er twee redenen waarom het uiterlijk van sommige personages verschillen. Als eerst noemt hij de nieuwe belichting en shader van de huid als reden voor de verandering. Dit kan leiden tot een lichtere vertoning van de huid. Cage benadrukt dat dit effect ook van toepassing is op het hoofdpersonage.
Verder zijn alle personages geüpdatet voor de PlayStation 4-versie. Naast gezichten krijgen verschillende personages ook nieuwe kleding of accessoires. Door dit proces is het uiterlijk of gezicht veranderd.
“We betreuren het feit dat we verantwoording moeten afleggen wanneer de huidskleur van een voorbijganger licht veranderd is wegens technische redenen, maar we willen onze fans verzekeren dat Quantic Dream rassen- en geslachtsdiversiteit wil aanmoedigen.” Dit schrijft David Cage in een uitgebreide verklaring.
Beyond: Two Souls is 24 november verschenen voor PlayStation 4. De PlayStation 3-versie is sinds oktober 2013 beschikbaar.
Reacties op: David Cage verklaart veranderingen in PS4-versie Beyond: Two Souls
Platina32
icewolf
ShadowX