David Cage: 'Techniek L.A. Noire interessant, maar zonder toekomst' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Ik vind [de Motion Scan-techniek] een intere ante oplo ing voor een huidig probleem. Maar het is ook een intere ante doodlopende straat", zegt Cage. "Dat is precies hoe ik erover denk. Hun techniek is extreem duur en ze zullen nooit het lichaam en het gezicht tegelijkertijd kunnen opnemen."

"Wij zien een enorm verschil tu en het filmen van het gezicht en lichaam afzonderlijk en het filmen van alles in één keer. Opeens krijg je een gevoel van acteren dat consisent is. Je kunt je niet voorstellen hoe groot de relatie is tu en wat je zegt met je gezicht en wat je doet met je lichaam. [Motion Scan] zal daar nooit toe in staat zijn."

Cage werd naar zijn mening gevraagd omdat ontwikkelaar Team Bondi de gezichten van acteurs zo realistisch mogelijk in L.A. Noire wil zetten. Dat doet het bedrijf met de nieuwe Motion Scan-techniek. Het zo realistisch mogelijk weergeven van acteurs is iets wat Cage ook nastreeft in zijn games, zoals Heavy Rain. De motion capture-studio van Quantic Dream wordt ingezet voor games en films.

L.A. Noire

L.A. Noire is een detectivegame voor de PlayStation 3 en Xbox 360 en wordt ontwikkeld door Team Bondi. Het spel speelt zich af in Los Angeles eind jaren veertig. In de game werken spelers zich omhoog bij de politie en moeten zij onder andere criminelen ondervragen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou