"Om eerlijk te zijn heeft de VS altijd al problemen gehad met mijn spellen", zo legt Cage uit. Als eigenaar van de Franse ontwikkelaar Quantic Dream, loopt hij tegen een verschil in denkwijze aan wanneer hij zijn games in het land uit wil brengen. "De Amerikaanse game-industrie is zeer conservatief en marketingafdelingen houden van makkelijke en bekende ideeën. Als je naar ze toestapt met een verhalende game, of een game die draait om een ontvoerd kind, dan zie je ze denken: 'Oh god'. Het is lastig voor hun om zich te binden aan iets wat ook maar een beetje anders is."
Om toch op de Amerikaanse markt te kunnen verschijnen, hebben twee van Cages spellen een andere naam gekregen. "Nomad Soul was de eerste game die problemen gaf. We werden gevraagd of we de naam konden veranderen, dus toen heette het Omikron: The Nomad Soul. Toch kregen we daarna nog steeds geen ondersteuning [in de vorm van marketing]." Het spel Fahrenheit is in de Verenigde Staten uitgegeven onder de de naam Indigo Prophecy, wat volgens Cage een "verdomd idiote naam" is.
Geen geweren
"De spellen die ik maak hebben geen geweren", vervolgt Cage. "Amerikaanse marketingafdelingen hebben hier regelmatig een probleem mee. Ze hebben namelijk een beeld van hun doelgroep, die [volgens hun] uit wapengekke rednecks bestaat. Dat is een compleet verkeerd beeld." Cage geeft aan desondanks te blijven proberen Amerika warm te krijgen voor zijn games. "De enige manier om dit op te lossen, is door te blijven proberen; spel na spel blijven maken en het vertrouwen winnen. De marketing en mensen laten zien hoe succesvol je kan zijn en hopen dat, uiteindelijk, zowel de marketing als de industrie verandert."
Reacties op: David Cage: 'Marketing VS heeft moeite met mijn games'
SuCCeSSoR
Short-minded f*cks daar.
MikkelE30
fragfreak
fragfreak
edit: Ik zie dat de brugklas ook weer uit is, de minnetjesbrigade is weer langsgeweest en ze zijn niet zuinig.
Sgthartman
SuCCeSSoR
Baukereg
Nihilistic Poet
Vat me niet verkeerd, game is leuk maar de besturing was echt bout. De arrogantie van hem in vorige berichten geeft aan dat hij dit verdient.
De bedrijven daar hebben een vrije keuze wat ze wel of niet marketen.
geert1
Volledig terecht dat hij daarover klaagt, want zowel Fahrenheit als Heavy Rain zijn geweldige spellen die veel aandacht verdienen vanwege de unieke stijl en sfeer. Dat de uitgever en het marketingbedrijf dat niet inzien is zonde.
En gamers die niet van dit soort verhalende, filmische games houden, die hoeven het niet te spelen toch?
Prozua
geert1
castle crasher
Zoek voor de gein maar eens de verschillende boxarts op van heavy rain op, dan snap je zijn verhaal direct.
Guilomme