Datalek Nintendo onthult 'Super Mario Bros. 5' en veel prototypes
Nieuws

Datalek Nintendo onthult 'Super Mario Bros. 5' en veel prototypes

Een nieuw datalek bij Nintendo onthult prototypes en broncodes van van een groot aantal oudere games. Het lek is afkomstig van forum 4Chan, waar de afgelopen maanden een hoop andere data lekten.

Video Game Chronicle verzamelde een groot deel van de lekken. Momenteel zoeken dataminers verder naar meer informatie over de games aan de hand van de data. Op Twitter is een lijst verschenen met alles wat gelekt is, waaronder de broncode van veel SNES-games en Pokémon Diamond en Pearl, prototypes als 'Super Mario Bros. 5: Yoshi's Island en alle data over de Game Boy-emulator voor de Wii U.

Opvallend zijn de prototypes van Super Mario Kart en Super Mario World 2: Yoshi's Island, die zijn gelekt middels video's. Op Twitter circuleren ook afbeeldingen van een zeer vroege versie van Yoshi's Island, genaamd Super Donkey, met een nieuw personage.

Daarnaast zijn ook vroege versies van personages voor verschillende games gelekt, waaronder Donkey Kong, Yoshi, Mario en Link, en blijkt dat Nintendo mogelijk van plan was een mens in Star Fox 2 te stoppen. De broncode voor Super Mario 64 bevat verder een Luigi-pet, die lijkt te bevestigen dat Luigi ooit onderdeel van de game was.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Een ander opvallend lek is een online Pokémon-game voor pc . De game zou in in 2004 gepitcht zijn door het bedrijf iQue en de Game Boy Advance als een controller gebruiken. Veel data van Pokémon Diamond en Pearl lekte ook, waardoor onder andere bètaversies van verschillende pokémon opduiken.

In mei lekte meer data van Nintendo-games en hardware. Destijds werd vermoed dat het lek plaatsvond bij het bedrijf Broadon, maar dat is nooit bevestigd. Op forum Resetera worden nieuwe lekken bijgehouden in een lange lijst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error