Nieuws

Darksiders 2-remaster officieel aangekondigd

Komt naar 'current-gen consoles'

Geschreven door Michel Musters op
Nordic Games heeft Darksiders 2 Deathinitive Edition officieel aangekondigd. De game komt deze winter naar "current-gen consoles", vermoedelijk Xbox One en PlayStation 4.

De nieuwe editie krijgt verbeterde graphics en bevat alle downloadbare content. De game heeft een resolutie van 1080p. De gameplay is ook opnieuw gebalanceerd. Gunfire Games, waar mensen werken die ook bij Darksiders-stdio Vigil Games hebben gewerkt, zorgen voor de remaster.

Darksiders 2 draait om Death, de meest angstaanjagende van de Four Horsemen. Hij probeert de mensheid te redden en zijn broer te wreken. 

Nordic Games laat weten dat er ook "grotere projecten" rondom de Darksiders-franchise aan zitten te komen. De uitgever richt zich nu echter op het beschikbaar stellen van de bestaande games aan een breder publiek.

Bron: NeoGAF

Dit artikel delen:

Lees meer

Advertorial: Pre-order Batman: Arkham Knight nu op Gamewire Everybody's Gone to the Rapture verschijnt op 11 augustus
18

Reacties op: Darksiders 2-remaster officieel aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • melody

    • 11 juni 2015 15:54
    Alleen leuk voor de grote fans en nieuwe spelers. Deze game was op de oude consoles al erg goed, mooi en speelde zeer vloeiend. Mijns inziens weinig verbetering mogelijk op de current gens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • furrie

    • 11 juni 2015 15:58
    breng deel 3 & 4 uit en dan ben ik blij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 11 juni 2015 16:00
    Wederom een nutteloze heruitgave.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 11 juni 2015 16:06
    Want zoveel mensen hebben al een WiiU bedoel je???
    Deze heruitgave is in ieder geval een stuk minder nutteloos dan jouw comment

    Was in de war met Bayonetta 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xanadu

    • 11 juni 2015 16:14
    Hij is ook uit op X360, PS3 en PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 11 juni 2015 16:20
    Darksiders II is toch ook gewoon uitgebracht voor de X Box360, PS3 & pc en later naar de Wiiu gekomen dus in dat opzicht had iedereen al een kans het te spelen is wat Baukereg bedoelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 11 juni 2015 16:57
    Ik zal me dan wel vergissen, maar ik meende echt dat darksiders 2 enkel op de WiiU was uitgebracht. Oh, shit, dat was Bayonetta 2.
    Sorry Baukereg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 11 juni 2015 17:41
    Maar deels waar, nordic games is niet groot genoeg om een volledig sequel zo effe te financieren. Op deze manier kunnen ze en de vraag naar een sequel goed peilen EN geld binnen halen ervoor. Daarbij heeft de game aardig wat DLC gehad en kon het IMO wel wat verbetering gebruiken TOV last gen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 juni 2015 18:14
    Aangezien ik onlangs mijn ps3 verkocht heb en nu een ps4 heb, vind ik dit helemaal geen nutteloze heruitgave. Ik ga m zeker weer kopen want dit was gewoon een toffe game. En een van de weinige manieren om zelda achtige gameplay te spelen als je geen nintendo console hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipfo

    • 11 juni 2015 16:02
    Dit was echt een vette game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 11 juni 2015 16:22
    Gave game. Maar deeltje 3 laat te lang op zich wachten (en zal waarschijnlijk nooit meer komen). Misschien tasten ze de markt af om te kijken of een deeltje 3 viable is. wie weet…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 juni 2015 18:13
    Deel 3 laat lang op zich wachten omdat THQ failliet ging. De franchise is nu in andere handen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exp

    • 11 juni 2015 16:50
    De producer en art director werk nu aan een Battle chasers game(gebaseerd op de comics) onder de vlag van syndicate games,of iets dergelijks!

    Deel 2 fanatiek gespeeld tot ik van het schip de stad inging,en toen was ik er in ene keer klaar mee,..misschien maar is opnieuw starten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 11 juni 2015 18:12
    Domme remasters. Wat is het verschil met de 360/ps3 versie. Alleen maar een hogere resolutie, kan je net zo goed de pc versie opstarten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 11 juni 2015 18:50
    Moet je wel een PC hebben die het aan kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 11 juni 2015 18:49
    Heb hem digitaal op de 360 maar ben er nooit aan toegekomen, dit komt goed uit voor mij want heb wel zin in deze game maar dan op de Xone of de PS4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CHIEFPRIME

    • 12 juni 2015 09:39
    Als deze het commercieel goed doet, overweegt Nordic om deel 1 ook te remasteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aelor

    • 12 juni 2015 11:33
    Inderdaad slim, eerst deel 2, DAN pas deel1 1 :P