Nieuws
Dark souls

Dark Souls Remastered ook naar PlayStation 4, Xbox One en pc

In Dark Souls Trilogy Box

Geschreven door Eline Oosterloo op
Niet lang nadat Dark Souls Remastered is aangekondigd voor de Switch is deze ook aangekondigd voor PlayStation 4 en pc.

Op PlayStation.blog geeft Sony een trailer vrij voor Dark Souls Remastered. Hierin belooft het bedrijf dat de game een framerate van 60fps krijgt. De PS4-, Xbox One- en pc-versies krijgen een visuele upgrade gebaseerd op Dark Souls 3. Verder krijgt, volgens de bronnen, de multiplayer van Dark Souls een upgrade. Hierdoor kunnen spelers met zijn zessen tegelijk samen spelen.

Dark Souls Remastered komt op 25 mei uit voor PS4, Xbox One, Nintendo Switch en pc. Daarbij verschijnt ook een Dark Souls Trilogy Box voor PS4 (niet aangekondigd voor Xbox One of pc). Deze set bevat alle drie de Dark Souls-games: Dark Souls Remastered, Dark Souls 2: Scholar of the First Sin en Dark Souls 3: The Fire Fades Edition. Daarnaast bevat deze verzameling nog een statue van 34cm breed en 19 cm hoog, een aantal Dark souls-encyclopedieën en zes muziek-cd's met de originele soundtracks van de games. De releasedatum is 24 mei in Japan. Het is nog niet duidelijk wanneer deze in Europa moet verschijnen.

trilogy box

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 20:00: PlayerUnknown's Battlegrounds Prince of Persia-maker wil de serie nieuw leven inblazen
11

Reacties op: Dark Souls Remastered ook naar PlayStation 4, Xbox One en pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Vovelic

    • 11 januari 2018 17:04
    Hopen dat deze editie ook naar Nederland komt! \[T]/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 11 januari 2018 22:41
    @Vovelic Op die link in het bericht staat onder het plaatje: 49.800. Als het om het aantal yen gaat voor de box, dan betaal je er in Japan dus 372 euro voor. Ik ben ook een Souls liefhebber, maar dat gaat me wel wat ver.

    Sowieso is het jammer dat Demon's souls volledig genegeerd wordt. Hopelijk komt daar ook nog een remaster van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 11 januari 2018 23:02
    @Nuage Wow ik zie het nu, dat is erg prijzig :( Een Demon's Souls remaster (of vervolg) zou ik ook vet vinden maar uiteindelijk vind ik Dark Souls het vetst. Maar hey ik koop vrijwel alles van From Software :P
    Een King's Field remaster zou overigens ook tof zijn, die is wel echt aan een remaster toe!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 januari 2018 23:32
    @Nuage Die wordt niet genegeerd, wat mensen telkens lijken te vergeten is dat die game is gemaakt in opdracht van sony. En zal dus alleen maar kunnen uitkomen op de ps4. Hetzelfde verhaal geldt voor Bloodborne.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 12 januari 2018 10:29
    @darkmanwls En je gaat er maar van uit dat ik dat niet wist? Wat doet het ertoe dat DeSo is gemaakt in opdracht van Sony? Dan kan er nog steeds een remaster voor komen, maar je hoort er niks over, dus wordt de game genegeerd. DaSo is nieuwer, maar krijgt wel al een remaster.

    En deze box IS voor de PS4, dus daarom had een Demon's souls remaster er juist wél bij gekund.

    Edit: Ik heb me er net even in verdiept en er wordt gespeculeerd dat er nog geen remaster is omdat er tussen de drie uitgevers (Sony in Japan, Atlus in Amerika en Bandai Namco in Europa) een deal moet worden gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 12 januari 2018 12:21
    @Nuage Ik ga er helemaal niet vanuit dat jij dat niet wist, ik zei dat mensen het lijken te vergeten. Met andere woorden dus wel weten maar er niet aan denken. Bovendien gaat het in dit bericht niet alleen over de PS4, maar ook over de xbone en de PC. En dat de rechten bij sony liggen maakt dus WEL enorm veel uit voor de uitgave op een ander platform.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 12 januari 2018 14:29
    @darkmanwls Zeker maakt dat uit, maar dan kan hij nog steeds wel exclusief voor de PS4 uitkomen…dat was in mijn eerste bericht ook mijn punt. Dat hij nooit voor Xbox of Switch uit komt, interesseert mij niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 12 januari 2018 14:47
    @Nuage Dat is prima, maar dat zei je niet in je originele bericht, en ik kan geen gedachtes lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MarkyMark

    • 11 januari 2018 17:47
    Damn, samen met de Switch versie worden dit dan de 3e en 4e keer dat ik Dark Souls aan ga schaffen! Praise the sun!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mats313

    • 11 januari 2018 18:09
    Pfoe, hier hoopte ik al op toen ik fromsoft tussen de third parties zag staan voor de switch. Kan nu al niet wachten om dark Souls tijdens m'n zomervakantie te spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 11 januari 2018 21:57
    Oh wat een vet nieuws, eindelijk ook Dark Souls op de Switch :'D wat een mooie dag als gamer.