Nieuws
Dark Souls

Dark Souls-games zijn wereldwijd 27 miljoen keer verkocht

Praise the sun!

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd inmiddels meer dan 27 miljoen exemplaren van games uit de Dark Souls-reeks verkocht.

Dat heeft FromSoftware aangekondigd. Dat zijn twee miljoen exemplaren meer dan in juni 2019, de vorige keer dat de ontwikkelaar de verkoopcijfers van de franchise onthulde.

In 2011 verscheen Dark Souls, een spiritueel vervolg op het in 2009 verschenen Demon's Souls. Er zijn inmiddels drie delen en een remaster verschenen in deze uitdagende franchise. Daarnaast heeft FromSoftware ook andere games uitgebracht die soortgelijke, uitdagende gameplay bieden, maar niet onder de Dark Souls-reeks vallen, zoals Sekiro: Shadows Die Twice. Op dit moment werkt men aan Elden Ring.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gwent is nu beschikbaar op Steam Video toont Gears of War 3 op een PS3-devkit
11

Reacties op: Dark Souls-games zijn wereldwijd 27 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    melody

    • 20 mei 2020 09:21
    Toch alweer te lang geleden dat er een echte dark souls uitkwam. De betere souls-like games zijn ook goed maar ik ben toch meer fan van de sfeer van Dark souls. Een demon's souls remake zou ook fantastisch zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Montanus

    • 20 mei 2020 09:30
    @melody Beslist. Meer Dark Souls a.u.b. Ik wacht met smart op nieuws over Elden Ring. En ja, een Demon's Souls-remaster zou mooi zijn. Ik heb geprobeerd Demon's Souls op de PC te spelen; heb een PS-versie aangeschaft, allerlei software gedownload om het spel aan de gang te krijgen, was vreselijk blij toen ik het spel kon starten, todat ik erachter kwam dat het spel met een muis nauwelijks gespeeld kan worden. En ja, controllers zijn toch echt niet mijn ding.

    FromSoft plaagt ons al een tijdje met mogelijk nieuws over Elden Ring. Het wordt tijd dat er concreet nieuws over naar buiten komt … !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 20 mei 2020 19:38
    @Montanus Is dat met de andere souls spellen anders ? Dat ze wel oke spelen met muis en keyboard? Ik heb het wel eens met DS2 geprobeerd maar snel weer naar controller gegrepen. Maar ik voel me doorgaans comfortabel met beide opties afhankelijk van het soort game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 20 mei 2020 20:38
    @Montanus Ik ben nu stiekem ook heel nieuwsgierig naar je ervaring met muis+toetsenbord bij de andere Souls-spellen? Het lijkt me echt onspeelbaar op die manier, maar ik heb het nog nóóit geprobeerd, dus nu ben ik wel een beetje gekieteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Montanus

    • 21 mei 2020 10:56
    @Witty1889 Ik heb alle Souls-games met muis en toetsenbord gespeeld. Weinig problemen mee, hoewel ik vermoed dat een controller misschien iets meer … flexibiliteit biedt?

    Ik heb er bij de Souls-games in ieder geval nooit moeite mee gehad, wél bij Sekiro. Sekiro is voor mij te lastig gebleken, niet omdat het niet met muis en toetsenbord te spelen is, maar omdat de toetsen niet goed van plek kunnen worden veranderd (d.w.z. je kunt een functie, zeg ontwijken, niet aan twee verschillende toetsen koppelen. Ik bedoel daarmee dat je 'dodge' weliswaar van toets kunt veranderen –> alt. Maar dat je dan ineens óók rent met alt. Waarom niet rennen –> shift, dodgen –> alt? Typisch console-denken). Ik kreeg het bij Sekiro simpelweg niet afgeleerd dat je met spatie niet ontwijkt, maar springt en dat shift (voor mij een 'run'-key) je doet ontwijken én rennen, zodat ik de functie niet makkelijk bij een andere toets kon onderbrengen. Geneuzel, ik weet het, maar voor mij daardoor vrijwel onspeelbaar.

    Als je Sekiro dus tot de Souls-games rekent, dan kom ik dus niet overal goed weg met toetsenbord en muis. Voor de Dark Souls zelf (1, 2, 3) heb ik nooit een probleem gehad, hoewel ik vermoed dat spelers die goed met een controller kunnen omgaan een streepje op me voor hebben : -)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 20 mei 2020 10:31
    Zelf ben ik echt aan her wachten op bloodborne 2 maar deze reeks is echt een top serie. Enige die ik nog niet gespeeld heb is demon souls dus kom maar op met die remaster!

    Daarnaast was sekiro ook wel leuk maar staat wel onderaan de lijst. Zit met smart te wachten op meer informatie omtrent elden ring

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rashura

    • 20 mei 2020 12:22
    @Shinjite Ik had gelezen dat de Bloodborne een one-off was. Ze blijven nu doorgaan met nieuwe unieke titels, zoals Sekiro en nu Elden ring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Montanus

    • 21 mei 2020 19:00
    @rashura Als ze Bloodborne nu eens voor de PC beschikbaar maken … Ik heb ergens gelezen, misschien wel op Gamer.nl, dat er spoedig een soort streamingdienst beschikbaar komt, die PS-exclusives beschikbaar maakt voor andere platforms.

    Ik vind het een uitstekend plan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 21 mei 2020 10:02
    Ben vast een van de weinige die hier geen ruk aan vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 21 mei 2020 15:48
    @TheDeeGee Er zijn vast genoeg andere games waarbij je wel aan je trekken komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 21 mei 2020 23:11
    @TheDeeGee Hoeft toch ook niet.