Nieuws

'Dark Souls 3 wordt aangekondigd op E3'

'Miyazaki keert terug als creative director'

Geschreven door Gijs Scheltens op
Bandai Namco kondigt Dark Souls 3 op de E3 aan. Dat zegt een ingewijde bron tegenover VG 24/7. De creative director van Demon's Souls, Dark Souls en Bloodborne, Hidetaka Miyazaki, keert terug als creative director.

De bron zegt verder alleen dat de game waarschijnlijk onthuld wordt tijdens Sony's E3-persconferentie. Deze begint 16 juni 03:00 Nederlandse tijd. Details over de inhoud van Dark Souls 3 gaf de anonieme bron niet.

Miyazaki was niet de creative director van Dark Souls 2, maar had daar een adviserende rol. Na Dark Souls begon hij met de ontwikkeling van Bloodborne. Overigens zei Sony-topman Shuhei Yoshida eind mei dat Bloodborne uitgebreid gaat worden. Later dit jaar komt het bedrijf met meer details.

Bron: VG24/7

Dit artikel delen:

Lees meer

Bard's Tale 4-backers krijgen Witcher of Wasteland 2 gratis Lego Dimensions (hands-on)
18

Reacties op: 'Dark Souls 3 wordt aangekondigd op E3'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ItsKatrien

    • 2 juni 2015 16:35
    Holy shit dit is wel mooi nieuws :o

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 2 juni 2015 16:36
    Ik ben aan het watertanden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 2 juni 2015 17:08
    Aan de ene kant denk ik yes, nog meer Dark Souls! Aan de andere kant ben ik bang dat het nu gaat uitgemolken worden plus dat ik nu best wel veel souls games (Bloodborne) meegerekend achter elkaar heb gespeeld en dan vraag ik me af of ik het niet zat ga worden en dat mensen de formule zat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 3 juni 2015 09:24
    @Vovelic

    Het is ook niet dat de game volgende maand in de schappen ligt. Dan wordt wel eind 2016 ongeveer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 3 juni 2015 10:07
    Dat snap ik maar dat vind ik dan alsnog vrij snel zeker als er nog een Bloodborne uitbreiding uitkomt (waarschijnlijk) dit jaar en Dark Souls II: Scholar of the first sin ligt ook pas net in de winkels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 3 juni 2015 11:01
    FROM Software heeft zelf aangegeven Bloodborne los te zien van de Dark Souls serie. Ik heb Bloodborne en Dark Souls 2 de afgelopen maanden flink door elkaar gespeeld. Bloodborne is de betere game, maar met Dark Souls heb je veel meer diepgang en keuzes qua builds. Ik hoop dat in Dark Souls 3 de sterke punten van Bloodborne worden meegenomen!

    Plus daar komt bij dat Bloodborne alleen voor PlayStation is, dus vandaar dat Dark Souls 3 al wordt aangekondigd voor alle platformen. Eind 2016 ben ik echt wel weer klaar voor een verse game van FROM Software, want ik kan alle routes en bosses nu wel dromen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 3 juni 2015 11:13
    Ik zie Bloodborne en Dark Souls opzicht ook wel los van elkaar, inderdaad is de ene exclusief en de ander beschikbaar voor alle platformen dus qua dat betreft vind ik het een logische keuze.

    Alleen de game blijft in essentie toch wel hetzelfde, een hoge moeilijkheidsgraad, vele bazen en een grimmige sfeer met hier en daar wat stukjes verhaal die je zelf aan elkaar moet knopen.

    En tot nu toe heeft from software hele kwalitatieve games uitgebracht dus misschien moet ik mij niet zo druk maken.

    Enerzijds zie ik toch wel graag iets nieuws van Hidetaka Miyazaki's mastermind :)

    Maar goed misschien is dit gewoon wat hij kan en leuk vind en wie ben ik dan om iets anders te eisen!?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 3 juni 2015 11:29
    FROM Software is juist ontstaan met het idee dat games te makkelijk zijn en zij willen de "echte" gamers een flinke uitdaging bieden. Dat lukt ze aardig moet ik zeggen.

    Dark Souls 3 moet nu gewoon beter zijn dan al zijn voorgangers, anders ben ik bang dat veel mensen af gaan haken. Hoorde veel verhalen dat mensen Dark Souls 2 al helemaal niks vonden ten opzichte van haar voorgangers. Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Ik vond wel dat veel bazen op elkaar lijken en een handvol waren echt te makkelijk om te verslaan, de variatie in Bloodborne qua bazen is ook gewoon vele malen beter. Maar ik heb me daar niet aan gestoord tijdens het spelen.

    Ik ben het wel met je eens dat er na Dark Souls 3 gekeken kan worden naar een andere opzet. Maar RPG's zijn natuurlijk ook wel echt iets Japans, kijk naar een Final Fantasy en bij welk deeltje ze zijn. Dat verkoopt nog steeds als een malle daar, terwijl ik bij deel 10 definitief ben afgehaakt.
    Maar hopelijk kan Hidetaka Miyazaki ons verrassen in de toekomst met een uitdagende game in een andere vorm dan wat de Dark Souls serie ons nu biedt (RPG).
    Al zou ik niet weten in wat voor jasje, want een RPG leent zich hier perfect voor. Een shooter ala Gears of War misschien? Is ook third person.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 4 juni 2015 23:49
    Zeker. Door games als Demon's Souls en Dark souls ben ik heel erg geïnteresseerd geraakt in de studio from software (en in het speciaal in Hidetaka Miyazaki).

    Zo heb ik niet zo heel lang geleden de moeite genomen om een PS2 emulator te installeren en King's Field te spelen. Uiteindelijk niet ver meegekomen maar damn ook dat is een pittige game.

    Ik vind persoonlijk ook dat Hidetaka Miyazaki echt een heel sympathiek persoon is en ik elk interview wat ik lees of zie vind ik dat weer terugkomen.

    Ik ben het ook wel ermee eens dat Dark Souls II zeker de mindere souls game is tot nu toe om de rede dat veel bosses in één keer dood waren en nee ik ben absoluut geen pro gamer en bij Dark Souls zag ik minimaal 10 keer "you died" op het scherm staan als ik een boss probeerde. Ik heb ook gelezen dat Hidetaka Miyazaki een stuk minder betrokken is geweest bij Dark Souls II en blijkbaar is dat gewoon te merken.

    Bloodborne bracht vernieuwing door een andere setting te pakken en de gameplay is heel snel en flitsend wat zeker voor mij heel vernieuwend was omdat ik in de andere souls games altijd voor hele zware builds koos.

    Ik hoop zelf dat hij kiest voor een andere setting (dus niet weer dat standaard fantasy middeleeuwen) Maar we zullen zien, er is sowieso een dikke kans dat ik ook Dark Souls III weer braaf ga kopen omdat het verder wel gewoon kwalitatieve games zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 2 juni 2015 17:29
    Hopelijk met net zo`n mooie sfeer als Bloodborne.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 2 juni 2015 17:51
    Het lijkt wel de nieuwe assasins creed te worden op deze manier, want IMO kun je bloodborne meerekenen met de souls games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • greekgod91

    • 3 juni 2015 10:26
    Tom clancy heeft 11 delen meer dan AC ;) LOL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ali3n8tor

    • 2 juni 2015 18:26
    yep 4 games in 6 jaar tijd is echt dikke uitmelkshiiiit *shakes head* lol.

    Serieus, al werden er elke maand nieuwe 'souls' games gereleased, met de kwaliteit die elk deel met zich meebrengt, dan zou ik ze allemaal blind kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wordammir

    • 2 juni 2015 19:15
    Gemiste kans. Hoezeer ik ook lyrisch ben over de hele Souls-reeks, m.u.v. deel 2, is het jammer dat Miyazaki niet een totaal andere game maakt. Beetje safe-spelen, weinig diversiteit. Jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 2 juni 2015 19:36
    Zou heel vet zijn. Ik miste in bloodborne het gevoel dat ik kreeg bij Ds en ds2. Uiteraard was het ook wel anders maar is denk ik een kwestie van smaak

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 2 juni 2015 20:02
    Nice.

    Ik hoop wel dat ik bij dit deel meer het gevoel krijg dat ik bij demon's souls en bloodborne had. Want dat gevoel ontbrak bij dark souls 1 en 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 3 juni 2015 09:25
    Kan niet wachten!

    Zowel Bloodborne als Dark Souls 2 op de PS4 kapot gespeeld en meerdere keren doorlopen. Geen enkele game biedt de uitdaging als deze games en straft je zo hard af!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 3 juni 2015 09:49
    In recentere games vind je dit inderdaad een stuk minder. Maar een game als Megaman 3 haalt vandaag de dag nog steeds het bloed onder de nagels vandaan.