Nieuws
Dark Souls 3

Dark Souls-games wereldwijd meer dan 13 miljoen keer verscheept

Dark Souls 3 inmiddels 3 miljoen keer verscheept

Geschreven door Alicia Tai op

De Dark Souls-serie is wereldwijd in totaal meer dan 13 miljoen keer verscheept. Dark Souls 3, het nieuwste deel in de serie, is inmiddels de 3 miljoen verscheepte exemplaren gepasseerd. Dat heeft Bandai Namco aangekondigd.

Dark Souls 3 werd binnen Azië een half miljoen keer verscheept, in Noord-Amerika 1,5 miljoen keer en Europa was goed voor een miljoen verscheepte exemplaren. In de cijfers zijn digitaal aangekochte producten ook meegenomen.

Dark Souls 3 kwam op 24 maart in Japan uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De Noord-Amerikaanse en Europese release volgden een maand later, op 12 april.

Bron: Bandai Namco Entertainment

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Need for Speed gepland voor 2017 Vervolg op Star Wars Battlefront verschijnt in 2017
9

Reacties op: Dark Souls-games wereldwijd meer dan 13 miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Clay

    • 11 mei 2016 10:31
    En allemaal dankzij de "stop importing it!" editie van Demon's Souls natuurlijk ;) Ik ben blij dat de Souls serie zo'n populariteit en invloed heeft. Het geeft toch een soort hoop dat er toch nog genoeg vraag is naar uitdagende games die je niet aan zo het handje houden.

    Wat dat betreft hoop ik dat bethesda er wat van meepikt voor de volgende TES. Het "loop naar de marker en solve de quest" gehalte is toch wel erg hoog geworden tov bv Morrowind.

    DS3 speel ik nu blind, en het is echt een genot om de touwtjes aan elkaar te knopen, secrets te vinden, bosses te leren kennen en verslaan, heerlijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • worms_master

    • 11 mei 2016 10:48
    @Clay Ben ook erg blij met de Souls Serie, maar vond deel 3 weinig verrassend. Blies er zo door heen. Nog steeds mn favo game op dit moment, maar ik heb liever een nieuw universum dan sequels. Dat doet hun creativiteit wel ten goede. Demon's Souls, Dark Souls 1 en Bloodborne zijn voor mij mijn favoriete. Ik kijk uit naar de volgende From Software game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Clay

    • 11 mei 2016 11:01
    @worms_master Yup, DS3 voelt wel heel erg vertrouwd, bijna geruststellend, haha. En al ligt mijn hart bij de middeleeuwse fantasy variant, ik moet toch toegeven dat het verhaal van Bloodborne in alle opzichten wint.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 11 mei 2016 12:58
    Zo, dat had ik nooit kunnen voorspellen toen ik jaren terug Demon's Souls moest importeren omdat het in eerste instantie te niche werd geacht voor de westerse markt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 11 mei 2016 16:07
    @Baukereg
    Haha, de gedachte dat je een PS3 spel moet importeren om te spelen vind ik echt bizar. Wel tof dat je de game zo in de gaten hebt gehouden en hebt geïmporteerd wanneer deze niet werd verkocht in Europa. Nooit bij stil gestaan dat deze game niet direct verkrijgbaar was in Europa. Terwijl het echt een parel is!

    Ik heb het spel een lange tijd na de release pas opgepikt via een maatje van me. Was hij later wel verkrijgbaar in Europa, of heb ik ook een geïmporteerde versie hier liggen?

    Importeren ken ik echt uit de Super Nintendo tijd, toen vaker games niet uitkwamen in Europa xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Clay

    • 12 mei 2016 11:40
    @garciagarcia de import versie was chinees-engels; hoesje en boekje in het chinees, game in het engels :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 12 mei 2016 13:04
    @Clay
    Je bedoelt denk ik Japans? Aangezien From Software ook een Japans bedrijf is, Ik heb een volledig Engelse versie thuis liggen.

    Maargoed, ik verbaasde me voornamelijk dat er anno 2009 nog games ontwikkeld worden die alleen lokaal worden verkocht en dus geimporteerd moesten worden door de westerse gamers. Was toch wel even een inschattingsfoutje van From denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Clay

    • 12 mei 2016 14:52
    @garciagarcia nee, de japanse versie was volledig japans, de chinees/engelse moest je importeren om een engelse game te hebben :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 11 mei 2016 13:27
    Hoewel ik nog niet erg ver ben in het spel (ben er niet zo heel goed in :D) vind ik dit terechte verkoop cijfers.

    Het spel is fantastisch.