Nieuws
Cyberpunk 2077

'Cyberpunk 2077 zal uiteindelijk bekendstaan als erg goede game'

CD Projekt Red is zelfverzekerd over toekomst van de franchise

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar CD Projekt Red denkt dat Cyberpunk 2077 uiteindelijk als erg goede game bekend zal staan.

Dat meldt directeur Adam Kiciński in een interview met De Poolse krant Rzeczpospolita. "Cyberpunk 2077 is het grootste, meest ambitieuze en meest ingewikkelde project in onze zevenentwintigjarige geschiedenis. In bijna elk aspect hebben we geprobeerd onze grenzen te verleggen, net als we met elke The Witcher-game hebben gedaan."

Hij vervolgt: "Een nieuwe franchise uitbrengen zit vol met uitdagingen en risico's, zeker wanneer het concept zo complex is. We hebben een gigantische, levendige, futuristische stad tot leven gewekt genaamd Night City, waar non-lineaire verhalen van personages plaatsvinden. We zijn trots op vele aspecten, maar niet alles is gegaan zoals verwacht. Toch hebben we veel bewustzijn rondom Cyberpunk gecreëerd. Overal ter wereld zijn fans van het universum en de personages."

Cyberpunk 2077 werd op lancering gehekeld door de pers en vele gamers vanwege vele bugs en andere problemen. Op PlayStation Store werd de game zelfs geruime tijd verwijderd. Toch denkt Kiciński dat de reputatie van de game uiteindelijk positief zal zijn: "We denken dat Cyberpunk 2077 op de lange termijn als een erg goede game gezien gaat worden, en net als onze andere games jarenlang blijft verkopen - zeker aangezien hardware steeds krachtiger wordt en we de game blijven verbeteren."

Volgend jaar moeten er meer updates uitkomen voor de game, alsmede een versie voor de nieuwe spelcomputers van Sony en Microsoft. "We hebben wel veel geleerd van de oorspronkelijke release. Het gaf ons een schop onder de kont en heeft ons gemotiveerd om veranderingen door te voeren die ons uiteindelijk beter gaan maken."

In hetzelfde interview gaf Kiciński ook aan dat CD Projekt Red een onafhankelijke ontwikkelaar wil blijven. "We zoeken ook niet naar een strategische investeerder."

Dit artikel delen:

Lees meer

343 Industries vertelt meer over Halo Infinite-campagne Ook in Animal Crossing: New Horizons is het Black Friday
18

Reacties op: 'Cyberpunk 2077 zal uiteindelijk bekendstaan als erg goede game'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zut

    • 26 november 2021 16:02
    Nou, nee. Cyberpunk is intussen een synoniem geworden voor hele slechte game releases en dat zal ook zo blijven. En terecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 26 november 2021 17:33
    @Zut
    Dat zeiden ze ook over No mans sky.
    En dat is nu een geweldige game. Dus als CDPR de game echt tijd en aandacht geeft, weet je niet waar het gaat eindigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Scratcher

    • 26 november 2021 17:50
    @Akira neemt niet weg dat de release gewoon RUK was zoals Zut terecht opmerkte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 26 november 2021 18:54
    @The_Scratcher
    Je zal mij ook nooit horen zeggen dat de release goed was. Ik denk dat Cyberpunk en No mans sky een paar van de slechtste releases ooit zijn. Ben ik helemaal met jullie eens.

    Alleen Zut zegt ook dat het altijd zo zal blijven. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Kijk maar naar NMS. Die heeft echt het respect weer terug verdient. Dit is bij Cyberpunk ook mogelijk.
    Of dat ook zo gaat zijn moet nog blijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 27 november 2021 19:38
    @Akira Niet voor mij, ik vind Cyberpunk nu al goed genoeg eigenlijk (voetnoot: op de PC). Maar er zit nog steeds veel potentie in voor groei, dat is zeker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 26 november 2021 16:06
    En daarom wacht ik nog met het kopen van deze game. Beetje zoals de witcher 3, pas gekocht toen alle uitbreidingen uit waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jay27

    • 26 november 2021 16:25
    Waarom allemaal een drol op blijven poetsen?

    Waarom niet gewoon goeie games maken met bestaande engines, ipv zelf alles beter menen te kunnen bouwen from scratch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 26 november 2021 16:35
    "In bijna elk aspect hebben we geprobeerd onze grenzen te verleggen"
    Niet op het gebied van AI.
    Die filmpjes op youtube zijn leuk: Vice City, GTA IV, San Andreas vs Cyberpunk 1977.
    GTA wint elke keer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 26 november 2021 16:58
    @LordLuc Geprobeerd wil niet zeggen dat het ze gelukt is :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 26 november 2021 17:37
    Ik vind dit nou niet echt slim van CDPR. Ga nou geen dingen roepen die je weer na moet gaan komen. Dat liep de eerste keer ook niet goed af.

    De tactiek van de developers van No mans sky vond ik dan beter. Je muil houden en keihard werken om de game wel goed te maken.

    Maar ik hou nog hoop voor Cyberpunk. Ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodieman

    • 26 november 2021 20:23
    @Akira amen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 november 2021 18:55
    Als een game pas na 3 a 5 jaar goed is ga ik hem niet meer spelen. Spel is dan hopeloos verouderd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ulysses

    • 26 november 2021 20:08
    Ja leuk, geen VR, mod community fix it. Conclusie wannabe GTA en slechter. Mateloos irritant trouwens dat gAmer.nl alleen pannenkoek games promote, halo !!!!!!!!!!!! VR is reeds hier dommies !!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 26 november 2021 22:19
    Los van alle bugs en glitches vind ik het echt een heel goede game. Hoog roleplay gehalte. En daar houd ik wel van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Marlon.O

    • 26 november 2021 22:57
    Heb erg genoten van de game, uitstekend verhaal. Hoop op een new game+ en next gen versie, heb de ps4 versie 3 verschillende eindes uitgespeeld.
    Genoten, zeker 1 van de beste verhalen .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 26 november 2021 23:22
    Ik ben het natuurlijk behoorlijk eens met de opmerkingen hierboven, zoals ook bij Battlefield had deze game nooit uitgebracht mogen worden in deze staat.
    Maar ik geloof best dat deze game na flink wat patches een toffe game kan zijn. Moet ik wel bij zeggen dat ik helemaal niet op de hoogte ben van de hoeveelheid bugs in deze game en hoe ernstig die precies zijn buiten de verhalen om me heen.
    CDPR heeft al flink bewezen goeie games te kunnen maken met diepe RPG-elementen en hele coole quests en side-quests waar ze bij Ubisoft alleen maar kunnen dromen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 november 2021 01:07
    Zal vast een goede game worden en ik heb ook wel genoten van deze game ( meer dan van the witcher 3 die ik vijf keer een kans heb gegeven maar nu laat voor wat het is) in eerste instantie wou ik de game een 8,5 geven maar dat is uiteindelijk wel gezakt naar een 7,5. Main story is geweldig. Maar de side quests zijn ( op de maniakale taxi quest na) te veel fetch quest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 27 november 2021 07:01
    Nu maar 15.62€ via eneba met code AKS8. Voor de liefhebber. Ik vindt het nog te duur.