Nieuws

Cyberpunk 2077 wordt nu dagelijks door een miljoen mensen gespeeld

CD Projekt Red is spelers dankbaar

Geschreven door Michel Musters op
Cyberpunk 2077 wordt deze week dagelijks door een miljoen mensen gespeeld.

Dat heeft CD Projekt Red laat weten. "Elke dag van deze week wordt Night City door een miljoen spelers bezocht. Het gaat zowel om nieuwe als terugkerende spelers. We willen jullie bedanken voor het spelen van de game."

De toename in populariteit van de game is deels te wijten aan de pas uitgekomen update 1.6, waarmee diverse verbeteringen worden doorgevoerd. Daarnaast is de game met vijftig procent korting op Steam te koop en is onlangs de Cyberpunk 2077-anime Edgerunners op Netflix uitgekomen.

Cyberpunk 2077 verscheen in 2020 en werd toen door veel critici en spelers gehekeld vanwege de vele aanwezige bugs. De game werd zelfs van de PlayStation Store afgehaald en de meeste digitale winkels gaven spelers de optie om hun geld terug te vragen. CD Projekt Red bracht diverse patches uit om het spel te verbeteren, waarna de game in juni vorig jaar weer op de PlayStation Store werd aangeboden. In februari dit jaar kwam een patch uit voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Afgelopen april claimde CD Projekt dat Cyberpunk 2077 meer dan achttien miljoen keer was verkocht. Eerder deze maand kondigde het bedrijf de eerste en tevens enige uitbreiding voor de game aan, genaamd Phantom Liberty. De uitbreiding moet volgend jaar uitkomen op pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S en Google Stadia. Hoewel er daarna geen nieuwe uitbreidingen voor het spel worden gemaakt, heeft CD Projekt wel laten weten verder te willen werken aan de IP.

Dit artikel delen:

Lees meer

Embracer had op betere ontvangst van Saints Row gehoopt Het openingsfilmpje van Deathverse: Let It Die
20

Reacties op: Cyberpunk 2077 wordt nu dagelijks door een miljoen mensen gespeeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zut

    • 22 september 2022 11:26
    Grappig om de Gamer review terug te lezen van Cyberpunk destijds. De hype maakte mensen behoorlijk blind, plus het voorliegen van CD om alleen de PC versie te geven natuurlijk. Puur uit principe ga ik deze niet spelen, al kreeg ik m gratis. Naar bedrijf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 22 september 2022 12:08
    @Zut Dan mis je echt een heel toffe game. De game is na een reeks patches echt goed geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 22 september 2022 13:05
    @mcbrew inderdaad. Er zijn echt nog wel dingen wat beter kunnen maar het is nu best een goed spel. Zeker wel waard om te kopen en helemaal nu de prijzen laag zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 22 september 2022 14:51
    @Zut 'Naar bedrijf' is veel te kort door de bocht. Dat de mannen hogerop binnen het bedrijf de game te vroeg de deur uit hebben geduwd en gelogen hebben neemt niet weg dat heel veel goede creatieve mensen aan deze game hebben gewerkt en er aan zijn blijven werken om er echt iets goeds van te maken. Die mensen verdienen het dat gamers de game een kans geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 22 september 2022 16:00
    @gusanito Ik vind het niet te kort door de bocht. Het bedrijf heeft beloftes gemaakt met goede bedoelingen alleen is deze niet nagekomen bij de release en dat is een kwalijke zaak.

    Het argument dat de mannen hogerop de game te vroeg de deur uit hebben geduwd is ook te wijten aan de mensen van CD Projekt ReD. Zij nemen de beslissing om naar de beurs te gaan en te willen dansen naar de pijpen van investeerders voor meer geld waarbij ze autonomie inleveren. Dit zal altijd effect op het product hebben. Aangezien CD Projekt Red geen kickstarter of eenmans bedrijf meer was en best wel geld had om een AAA titel te ontwikkelen hebben zij toch de keuze gemaakt om zich in te laten met investeerders en aandeelhouders. Dan weet je dat dit het gevolg is.

    Ik heb de game in vrij vroeg stadium op de PC doorgespeeld en weinig problemen ermee gehad gelukkig. Erg toffe game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 22 september 2022 17:00
    @004 Ik bedoel alleen maar te zeggen dat juist de mensen die de game 'gemaakt' hebben de dupe zijn geworden van de mensen binnen het bedrijf die totaal niet betrokken zijn geweest bij het creatieve proces. Tuurlijk verdienen een aantal mensen binnen het bedrijf alle kritiek en scepsis die ze over zich heen hebben gekregen, maar de situatie is nu dat niet die mensen maar het creatieve team keihard is blijven werken voor de fans. Daar hebben die 'lullo's' niks meer mee te maken.

    Ook ik heb de game trouwens bij launch gewoon uitgespeeld zonder al teveel problemen. Af en toe een politieman die ineens achter me stond in een gesloten kamer xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 22 september 2022 11:27
    Hier ook aan het spelen sinds de laatste update. Vooral na edgerunner anime kreeg ik echt weer zin om door night city te wandelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 23 september 2022 08:29
    @MissMeNL Is er meer te doen in de wereld; achtervolgt de politie je bijvoorbeeld langer en rijden er ook motoren rond i.p.v. alleen maar auto's?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 23 september 2022 10:56
    @Keesje_NLNL allemaal niet. Maar heel eerlijk komt het door jou reactie dat ik er pas over denk. Toch blijft het een leuke stad om er in rond te lopen. Is het perfect? Nee absoluut niet. Vermakelijk wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 27 september 2022 23:33
    @MissMeNL Dank voor de reactie. Heb alweer een tijdje geleden Cyberpunk uitgespeeld met heel weinig bugs toen al. Ik zit me dus af te vragen wat inmiddels de meerwaarde is voor mij om het spel weer op te starten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 22 september 2022 13:29
    ik kan mij dit maar heel erg moeilijk voorstellen?

    Steam stats komen momenteel niet hoger uit dan zo'n 85k per dag. Playstation en xbox verkopen lagen volgens mij niet bijzonder hoog? Alleen GOG nog over. Het zou mij verbazen als het al meer zou zijn dan 250k… Ben dan ook wel benieuwd waar ze deze stevige claim vandaan halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 22 september 2022 14:13
    @nicster GOG zou een factor kunnen zijn. Dit is het thuisplatform van CDP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 22 september 2022 14:52
    @nicster De meeste PC Gamers spelen Cyberpunk op GOG denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 22 september 2022 13:39
    De bugs, hoe brekend ook vond ik nog geeneens het ergste, de beloftes waaraan niet gehouden zijn vind ik veel vervelender. En dan bedoel ik nog geeneens de grootse beloftes maar bijv de char building die veel beperkter was dan aangegeven. Je background die nu zo goed als jack shit uitmaakt. De keuzevrijheid, zeker met the witcher in het achterhoofd, viel gewoon zo ontzettend tegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Arrahant

    • 22 september 2022 13:58
    Een goeie game is een goeie game, op de consoles draait hij inmiddels best goed. Geniet ervan!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 22 september 2022 14:24
    1x is meer dan genoeg. Als die dlc gratis wordt uitgebracht spring ik er nog eens in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 22 september 2022 14:39
    Klinkt respectabel. Maar als je bedenkt dat Borderlands 2, nu 10 jaar oud, op de 1.5 miljoen per dag zit… dan ineens klinkt het niet zo bijzonder meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 22 september 2022 16:03
    @gimbal2 Dat is ook een hele andere game met een heel groot multiplayer element wat Cyberpunk volgens mij nog niet heeft zonder mods.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ceiro

    • 22 september 2022 15:57
    Hoe is deze nou op ps4?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 23 september 2022 11:00
    @Ceiro heel eerlijk heel erg onstabiel. Ps4 versie heeft alleen 60fps(tenminste de pro variant). Die is niet stabiel te noemen. Ps5 heeft 30(ray tracing) en 60fps. Ik speel op 30(ray tracing). Dan draait hij gewoon stabiel. Voor sommige mensen misschien niet te doen 30fps.